Wat kan ik het beste doen tijdens regeldagen? Ik geef flesvoeding van Friso, Ha ivm allergieën die we beiden hebben. Ik krijg overal het advies van zowel CB als familie: strak schema aanhouden, om de zoveel uur wakker maken en voeden. Ik moet mijn dochter 10min laten huilen want ze moet leren om in eigen bedje te slapen, ik moet haar gewoon laten huilen want het gaat vanzelf over ?? Ik kreeg vanmiddag het advies om 1/2 schepje extra friso in de fles van 90 te doen zodat ze minder hongergevoel heeft. (dus ipv 3 scheppen op 90, 3,5) Mijn gevoel zegt dat als ze honger heeft en ik zie de signalen: hoofd is zoekende, wegdraaien, hard op speen of handjes sabbelen dan krijgt ze van mij 30cc extra. Vaak is ze dan erg tevreden daarna. En omdat ze haar flessen niet helemaal leegdrinkt zie ik niet in waarom ze niet ns 30cc extra mag. Haar schema is ongeveer dit: 03.30 - 06.30 - 09.30 - 12.30 - 15.30 - 19.30 - 23.30 Ze drinkt tussen de 80 en 100 per keer. Meestal meer 80 dan 100. Nu is mijn vraag: wanneer kan ik de flessen ophogen? Als ze nu al niet leegdrinkt tijdens, wat ik vermoed haar regeldagen, hoe weet ik dan wanneer ze meer wil? Ze wilde zowel gisteren als vandaag om de 2u iets extra's. Meestal is ze tevreden na 80-100cc maar soms wil ze iets meer. Hoe kan ik dan het beste ophogen? Oja, Ze weegt nu 3200gram
hallo, Tijdens regeldagen heeft je kindje meer behoefte aan voeding en mag je haar gerust meer geven. Het is goed je gevoel te volgen. Je pakt de signalen van je dochter goed op. Als je liever op verzoek je dochter wilt voeden is dat helemaal prima hoor! De flessen hoeven ook niet altijd leeg. Na verloop van tijd ontstaat er vaak vanzelf een ritme. Je dochter mag bij haar gewicht ongeveer 600 ml voeding per 24 hebben. Een mooi drinktempo is 15-20 minuten. Als ze meer wilt drinken kun je een flesje maken van 120 ml water met 4 schepjes en afgieten tot 120 ml. Houd per 30 ml water altijd een afgestreken schepje melkpoeder aan omdat bij 3,5 schepje de verhouding niet meer juist is. Dit kan ongemakken veroorzaken, zoals krampjes of moeizame ontlasting. Groeten, Astrid