Hallo allemaal, Mijn zoontje van 12 weken krijgt sinds 4 weken flesvoeding (180/6) en daardoor heen krijgt hij 2 schepjes Nutriton. Dit vanwege het spugen. Hij poept altijd ontzettend veel. 8-10 keer per dag, waarvan hij 2-4 keer per dag tot aan zijn nek en enkels toe vol zit. Nu moet ik van het CB en van de HA stoppen met de Nutriton omdat zijn ''poepgedrag'' echt niet gezond is en dit veroorzaakt zou worden door de johannesbroodpitmeel. Ik ben nu 2 dagen gestopt met de Nutriton. Het poepen is iets minder aan het worden, maar des te meer spuugt hij op dit moment! Niet alleen na de fles, maar de hele dag door. Ook slaapt hij heel erg slecht, verslikt hij zich steeds in zn slaap, gaat hij meteen heel hard huilen als zn fles leeg is en hij heeft inmiddels geen stem meer over. Hij heeft duidelijk last van het vele spugen en hetgeen daar bij komt kijken. Ik vond het zoo ontzettend zielig, dat ik hem vanavond gewoon weer Nutriton heb gegeven. Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat ik hier mee aan moet? Van het CB en de HA moet ik stoppen met Nutriton vanwege het poepen - terwijl hij hier zelf geen last van lijkt te hebben. Als ik wel stop komt het spugen + problemen weer terug en hier lijkt hij wel zichtbaar last van te hebben. Overgaan op A.R. voeding of Comfort voeding, is dat zinvol? In theorie zou ik denken van niet, want daar zit ook JBPM in en dit schijnt het poepgedrag te veroorzaken. Of heb ik dat mis?
Hallo, Hoe lang doet je zoontje over een flesje? 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Als hij het flesje sneller leegdrinkt kun je een kleiner speentje gebruiken waardoor hij wat rustiger gaat drinken. Nutrilon A.R. en Friso Comfort bevatten inderdaad allebei jbpm. Je kunt ook de hoeveelheid jbpm halveren door 1 schepje jbpm aan een flesje toe te voegen. groeten, Astrid