Hoe lang zwanger???

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by misty1984, Jan 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Ik heb een vraag naar aanleiding van het maken van de eerst afspraak bij de verloskundige. Ik hen 22 december mijn laatste menstruatie gehad. Op cyclusdag 7 had ik een positieve ovulatietest, deze was op cyclusdag 8 negatief. Afgelopen zaterdag positief getest en maandag nogmaals getest maar dan met een clearblue test met wekenindicatie. Deze gaf aan zwanger 2-3. Volgens mijn eigen berekening gezien de vroege eisprong en clearbluetest kom ik op een zwangerschapsduur van 4 weken ongeveer. De assistente van de verloskundigepraktijk gaf echter aan dat ik volgens haar berekening pas 3 weken zwanger kan zijn. Hoe zit het nou? Ik kan pas op 18 februari voor de eerst afspraak + echo komen. Is dit niet laat?

Bij onze eerst zwangerschap zijn wij naar meerdere iui behandelingen en net voor de IVF spontaan zwanger geworden. We hebben toen in week 6+3dgn een echo gehad en daarna weer met week 10. Dit vond ik erg fijn!

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Groetjes,
    Misty

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Misty,

het is dan zeker niet te laat voor een echo en intake. Veel vrouwen krijgen niet eens een vorege echo, maar gewoon bij 11-12 weken. Ik snap dat je het fijn vind om vroeg een echo te krijgen, maar medisch is dit niet noodzakelijk. Je bent waarschijnlijk inderdaad wat verder zwanger dan de assistente zei, die heeft waarschijnlijk gerekend met een normale cyclus, terwijl de jouwe korter is en je dus waarschijnlijk verder zwanger bent. Zoiets als je zelf al zei. Maar het is dus allemaal ruim op tijd. HEt is gewoon even afwachten geblazen.

Groeten Brigitte

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Brigitte,

Oké, bedankt voor je antwoord. Wachten is niet erg als ik weet dat dit prima is. Het is meer de ervaring die ik gehad heb bij mijn eerste zwangerschap, waardoor ik me afvroeg of het zo goed is. We zullen zien op de echo hoever ik ben ;)

Groetjes,
    Misty

Share This Page