Ik had even een vraagje betreft mijn dochter (4maanden) Sinds een weekje zitten we nu op 190cc + 6 scheppen komen we uit op 210 cc voeding.... Nu sinds een paar dagen doet ze erg moeilijk met de fles, ze is steeds aan het draaien met dr hoofdje, aan het kauwen op de speen...en vooral heel erg aan het zuchten en steunen... ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg. Geef ik misschien nu teveel voeding? ze is een gulse drinker en heeft nooit moeite gehad met verhogen van de voeding. ook slaapt ze nu slecht, en komt ze vaak in s'snachts.. toch nog een teken dat ze honger heeft... wat kan ik nu het beste doen, minderen toch maar ? ze drinkt sinds de geboorte (Friso -prematuur-dysmatuur voeding) In december voor het laatst bij de kinderarts geweest en die gaf niet duidelijk aan hoelang ik deze voeding moet geven... Kan het aan de voeding liggen dat het tijd is voor andere voeding? en hoelang moet ik ongeveer door gaan (met deze voeding?) Groetjes
Beste Tirza50, Heb je al het ook al met een andere speen geprobeerd, zoals bijvoorbeeld een speen voor baby's van 3 maanden en ouder? Het kan namelijk zo zijn dat het je kindje niet snel genoeg gaat en het dus eerder opgeeft. Groet, Anne
Hoi Bedankt voor de reactie! ik heb inderdaad al een andere speen geprobeerd. En dit maakt totaal geen verschil. Ik gebruikte eerst flessen waarbij ze veel langzamer en langer deed over de voeding. Nu gebruik ik de difrax fles en deze drinkt ze gewoon goed naar mijn idee. Alleen bij elke fles drinkt ze het laatste beetje niet leeg. ook geeft ze veel voeding op en doordat ze alles niet opdrinkt heeft ze echt om de 3 uur al weer honger. Wat is normaal kwa voeding om te geven? Ik ben nu maar weer gaan verlagen. en Geef nu 170cc water , dan kom ik op 190cc totaal... 4 a 5 voedingen op een dag is dan normaal? Groetjes
Beste Tirza, Probeer je kindje wat minder per keer te geven bijvoorbeeld 150 cc/5 schepjes = 165 cc flesvoeding en dan 5 flessen per dag. Dit is ook wat wij adviseren aan ouders. Succes! Groet, Anne