multivitamine + extra vitamine d?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by kandy, Feb 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kandy

kandy Actief lid

Aug 5, 2008
    133
    0
    16
    Hallo,

Ik wilde voor mijn peuter van bijna drie nieuwe vitaminepilletjes van Davitamon kopen de 3+ variant. Helaas lust hij zowel de frambozen- als de bananensmaak beide niet:D

Eerder gaf ik hem altijd de davitamon 1+ aardbeiensmaak, op die bijsluiter staat dat als ze daar 2 pilletjes van nemen per dag, een extra vitamine d niet meer nodig is.

Ik geef mijn zoon nu sinds kort 4 pilletjes vitamine d, maar wil ook graag nog een multivitamine geven omdat hij periodes heeft dat hij slecht groente eet.

Als ik nu de davitamon 1+ neem en daar vitaminde D bijgeef, krijgt hij dan teveel vitamine d binnen?

alvast bedankt voor t antwoord!

groetjes

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Kandy,

Er wordt geadviseerd om kinderen van 1 tot 4 jaar 10 microgram vitamine D per dag te geven. Kijk dus op de verpakkingen wat er per pil/tablet aan microgram vitamine D zit en bepaal hier de hoeveelheid mee. Als je kindje ook nog opvolgmelk krijgt dan moet je ook de hoeveelheid vitamine D die daarin zit in je berekening meenemen.

groet,
    Anne

Share This Page