Hallo, Mijn zoontje is donderdag 6 weken en hij krijgt 6 voedingen.per dag, laatste fles om half 12 van 150/5 en dan giet ik af tot 150 de rest van de dag.zit.ik op 120/4. Maar ik merk dat hij niet meer om de.4 uur maar on de 3 komt, hij heeft steeds honger. Vorige week zijn we bij vb geweest en hij woog toen nog net geen 5kg. Wat is nu wijsheid, mag ik meer geven? Ik kan ook niet lang rekken want hij heeft gewoon echt honger... Alvast bedankt!
Beste Guzy, Wij adviseren met jouw zoontjes gewicht per dag 5 flesjes van 150 ml/5 te geven. Ik weet alleen niet of jouw zoontje het redt op 5 voedingen per dag, hij is natuurlijk nog heel jong. Als je op 6 voedingen blijft zit hij aan zijn max. hoeveelheid voeding (150 ml per kilo lichaamsgewicht). Is hij echt hongerig? Of kan het zijn dat hij zuigbehoefte heeft? Heb jij hem wel eens een speentje aangeboden. En doet hij lang over zijn flesje? Hij hoort ong. 20 min. over een flesje te doen. Mocht hij hongerig zijn en blijven, dan is er speciale voeding voor hongerige baby's. Maar voor je hier op overstapt zou ik je adviseren dit eerst te overleggen met het consultatiebureau. Groet, Anne