Hallo, Ik wil BV gaan geven, maar als dat niet gaat doen we natuurlijk FV. Nu is mijn vraag moet ik toch al FV in huis halen, of doe jullie dat ook pas als BV niet lukt. Er zijn namelijk meerdere soorten Fv, dat ik niet zou weten welke ik nu zou moeten pakken. Groetjes Harriette
hoi hoi, ik lees even mee met deze vraag want ik vroeg me dat ook af. ik wil ook gaan kolven, maar is het slim om ook al een kolfapparaat in huis te halen, en flesjes voor als de bv niet lukt?
je kunt het beste nog geen voeding halen, als je kleintje geboren is en het blijkt flesvoeding nodig te hebben dan kun je altijd daar bij de (nacht/weekend) appotheek wat kopen. het is inderdaad zo dat de enne voeding niet goed aan slaat bij je kleintje en de ander wel, en dat is zonde van het geld toch al je de verkeerde voeding op voorraad hebt.
Een kolf hoef je ook nog niet in huis te halen. Dat kan vrij snel geregeld zijn als het nodig is. Je huurt er dan 1 bij de thuiszorgwinkel.
Wij hadden bij de eerste zo'n klein pakje kant en klare voeding voor het geval de baby in het weekend geboren zou worden. Niet overal hebben ze nacht apotheken ed! En ik denk dat mijn man er dan ook geen zin in heeft om de deur uit te moeten! Een kolf hoef je eerst niet aan te schaffen, de kraamhulp heeft er altijd 1 bij zich en anders (zoals ik al eerder las) via thuiszorg te huren. Ik ga het deze keer weer proberen, de eerste keer is het niet gelukt. Ik vind wel dat je erg gepusht wordt. Alleen al bij het intake gesprek voor de kraamhulp. Ik moest maar een cursus voor borstvoeding gaan geven, dan zal het deze keer wel lukken! Nou, daar heb ik dus niets aan want die cursus wordt gegeven als ik al uitgeteld ben! En ik heb de vorige keer helemaal geen stuwing gehad, daar kun je toch via een cursus niets aan doen of wel? Hebben meer vrouwen hier mee te maken gehad?
Ik heb deze vraag ook bij de intake van het kraambureau gesteld. Zij gaf toen aan dat ik nog geen voeding in huis hoef te hebben. Mocht het dan toch niet lukken dan heeft de kraamverzorgster ook nog altijd een klein proefpakketje bij zich.
Hadden hier ook pakjes kant en klaar in huis, voor het geval dat. En een kolf had onze kraamverzorgster bij zich, die moest je dan wel gelijk kopen. @Pietje77: ik heb ook geen stuwing gehad. Maar borstvoeding gaat hier prima. Je hebt echt geen stuwing nodig om borstvoeding te kunnen geven hoor.
de 5e dag had ik na dehele dag kolven genoeg voeding voor 1 keer fingerfeeding.. dat kan toch niet goed zijn? Ze wilde de tepel ook niet pakken..oja en ik had er een borstontsteking bij..
Mij werd afgeraden om kunstvoeding in huis te halen, er is altijd aan te komen namelijk. Ik heb nog geen kolf gekocht, ook daar is vrij gemakkelijk aan te komen en voordat ik er eentje koop wil ik eerst zeker weten of ik voor langere tijd borstvoeding ga geven.
Wij hebben wel flesjes en een pak voeding in huis. Ik ga er namelijk vanuit dat de bv niet zal lukken (vanwege borstverkleining) al ga ik het wel proberen en als je gaat kolven zijn die flesjes sowieso wel handig. Een kolf ga ik ook niet aanschaffen, we zien eerst wel hoe het met de bv gaat en zoals gezegd kun je die altijd wel via je kraamhulp/thuiszorg huren/lenen/kopen. @Pietje77; ik ben het met jou eens hoor.. er wordt erg veel gepushed op de bv. Leuk zo'n cursus, maar er wordt daar ook niet gesproken over bv na een borstverkleining. Door al dat gepush krijg je zowat al een schuldgevoel terwijl het je (door wat voor reden dan ook) niet lukt om bv te geven.
tja, we hebben het de vorige keer echt wel geprobeerd en ons meisje viel alleen maar veel af. Op een gegeven moment was ze meer dan 10 % van het geboortegewicht afgevallen! Mijn borsten begonnnen te ontsteken en ook mijn hechtingen waren ontstoken.. al met al heel wat ellende. Mijn meisje begon eindelijk weer te groeien toen we op flesvoeding overgingen. En voor ons was dat toch het belangrijkste! Ze is nu drie jaar en ze is kerngezond en een heel vrolijke peuter!
Ik wil zelf geen borstvoeding geven en heb telkens het gevoel dat ik dat moet verdedigen. Het verbaasde mij daarom ook enorm dat bij de intake van de kraamzorg die vrouw het gewoon accepteerde en niet eens pushte of vroeg waarom. Echt prettig. Nu maar hopen dat de kraamhulp die straks echt komt ook zo is! Het blijft toch je eigen keuze.... Ik zou trouwens ook al zeggen ze dat het niet nodig is, een klein proefpakje voeding in huis halen voor de zekerheid. Dat geeft ook weer rust lijkt mij. Gewoon normale zuigelingenvoeding of als een van jullie twee allergisch is (cara, astma, eczeem) dan raden ze aan om direct vanaf eerste keer fles met hypo-allergeen te beginnen (is iets duurder....).