Hallo, Bij mn vorige zwangerschap zijn er placenta resten blijven hangen waar we pas laat achterkwamen. T bloed zat allemaal in me baarmoeder waardoor ik een bloedtransfusie moest ondergaan, 3 zakken bloed. En een curettage daarna. Nu zegt mijn vk dat ze over een paar weken gaan overleggen met een gynaecoloog om te bespreken hoe dit nog een keer te voorkomen. Een hele opluchting natuurlijk! Mijn placenta zat toen aan de voorkant. . Misschien nu wel weer. Volgens mij kan het niet voorkomen worden. . Hoe zou ze het danbbedoeld hebben? Was allang al blij dat ze zei te overleggen dus drm niet verder gevraagd
hoi je zult in elk geval in het ziekenhuis bevallen en een infuus krijgen met een medicijn, als je baby is geboren gaat dat infuus aan en op die manier krijg je een medicijn dat helpt om de baarmoeder goed te laten samentrekken. Zo wordt de placenta snel geboren. Mirjam
De placenta was er toen ook na een paar keer persen uit. Maar volgens mij begrijp ik hieruit dat t wat heftiger word samengetrokken dus minder kans op losse stukjes.
Het medicijn helpt ook om de placenta beter geboren te laten worden en tegen het bloedverlies. Dat er een stuk blijft zitten kan je inderdaad niet echt voorkomen. Het is in ieder geval goed dat iedereen er alert op is mocht het weer gebeuren. Zodat je niet weer een bloedtransfusie krijgt Groeten Evelien