Hoi, Ik heb een vraagje over mijn zoontje van 17 maanden, hij at eigenlijk altijd super goed...maar sinds kort is het plotseling heel wat minder... Ik ben Belgische dus ik denk eerlijk ook dat de info die wij krijgen (van kind en gezin) wat anders is dan bij jullie. Smorgens zou hij volgens het ideale plaatje een fles van 240cc moeten drinken, dan rond de middag zo ongeveer 300 gram groenten, in de namiddag 2 stukken fruit en savonds weer een fles van 240cc uiteraard kreeg meneertje tussendoor ook wel eens wat te eten (een boterham, yoghurt, een koek.... het schema wordt ook niet super strak aangehouden hoor) maar toch sinds een week of 2 gaat het veel minder en ik denk dat het komt doordat hij nu ineens alles zelf wil doen, zelf zijn fles vasthouden, zelf groentjes op zijn vorkje prikken.... Ik vind het op zich niet erg dat hij minder eet, ik denk hij zal wel eten als hij honger heeft en zelfstandig leren eten is ook belangrijk, niet?? alleen vraag ik me af of het echt wel zo is, en of ik niet meer moeite moet doen om hem bijvoorbeeld zijn melk te laten drinken?? of hem niet meer zelf te laten eten en het zelf terug geven...
Beste Spaartje63, Het is niet erg als jouw zoontje iets minder eet. Hartstikke goed van hem dat hij het zelf wil proberen. Als hij echt honger heeft zal hij zeker meer eten. Jouw zoontje heeft ongeveer 300 ml melk nodig per dag. Dus hij krijgt volgens jouw schema ook voldoende melk binnen. Groet, Anne