middagdutje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jipje, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Hoi Dames!

Mijn dochtertje van 4 maanden begint echt behoefte te krijgen aan een middag slaapje.. Ze is vaak erg moe, maar wilt niet echt slapen. Soms als ik haar even laat huilen valt ze wel in slaap.
    Ik merk dat als we haar 's middags op bed leggen ze echt wel 3 uur kan slapen omdat ze zo moe is! Ze is fitter na haar slaapje..
    Nu geef ik bv op verzoek en heb ik dus geen vaste tijden dat ik haar voed.
    Hoe hebben jullie dit gedaan met een middag slaapje? Gewoon op jouw verzoek geven en dan op bed leggen?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat bedoel je precies met dat ze behoefte krijgt aan een middagslaapje? Voorheen sliep ze 's middags neem ik aan toch ook? Ik zou als ze zo'n lange tijd slaapt inderdaad voordat ze gaat slapen haar nog wat aanbieden en gewoon kijken of ze drinkt. Als ze dan wakker wordt gewoon weer aanbieden.
    En zorg ervoor dat je haar op tijd neerlegt, echt bij de eerste signalen van vermoeidheid. Als kindjes oververmoeid raken, vallen ze ook slechter in slaap.

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ze sliep eerst overdag ook maar toen ze 10 weken was sliep ze snachts door en overdag nauwelijks.. ze doet dat nu nog maar we merken dat ze echt moebis smiddags maar ze valt dus niet goed in slaap naja ze valt wel in slaap maar zodra we haar neerleggen huilt ze alles bij elkaar...
    Bedoelde eigenlijk meer of er iemand haar kindje op een vaste tijd in bed legt overdag ondanks de bv op verzoek...

4. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Mijn dochtertje van bijna 10 weken krijgt ook bv op verzoek en slaapt sinds enkele dagen ook door. Hierdoor slaapt ze overdag minder. Wat ik doe is nadat ze gedronken heeft even spelen en als ze dan slaperig wordt in bed leggen. Meestal slaapt ze dan een 45 minuten en roept dan weer. Haal er dan uit bed, verschoon haar en neem haar mee naar beneden. Dan speelt ze even in de box of op schoot, krijgt nog een borst als ze dat wil en wordt ze slaperig dan breng ik haar weer naar bed. Hierdoor loop ik wel meerdere malen in de middag haar naar bed te brengen, maar ik hoop dat ze uiteindelijk dan gewoon een wat langer middagslaapje doet als ze dat nodig heeft. Let wel, ik haal haar niet op bij de eerste kik, maar moet wel het idee hebben dat ze ecvht wakker is.

5. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Mizz bunny... toen evi tien weken was kon ik dat ook makkelijk doen.. maar nu is ze vier maanden en is al veel meer wakker dat een baby van tien weken. Als ik haar iedere x in bed ga leggen ist echt drama.

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Onze Emma begon rond die leeftijd ook vaste slaapjes te krijgen. En krijgt nog steeds bv op verzoek. Ik leg haar altijd aan voor het dutje. Dus naar boven, slaapzak aan, muziekje aan, bv geven en dan in bedje. De voedingen voor de slaapjes werden zeg maar mijn verzoek en voor de rest krijgt ze wanneer ze wilt.

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Als aanvulling ze sliep toen ongeveer van 19-6.00 met 1 voeding rond 22/23u. En overdag dan om 9, 12 en 15 uur zo ongeveer. Sliep meestal 1-2 uur.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier is het ook gewoon om 20.00 uur naar bed. 23.00 droomvoeding, dan komt ze meestal rond 7.00 uur nog een keer en leg ik haar nog in bed en als ze dan wakker wordt begint de dag. Soms is dat 10 uur, soms 11, maar ook wel is al om 9 uur. Prima, wakker eruit en de dag begint. Als ze honger heeft krijgt ze de borst, als ze moe is gaat ze naar bed. Dat staat bij ons totaal los van elkaar.
    Honger heeft ze vaak op redelijk vaste tijden. 7.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00, 23.00.
    Als ze gaapt en haar duimpje in haar mond stopt gaat ze naar bed. Daar slaapt ze meestal 45 minuten, heel soms 1,5 uur.
    Als ze wakker is dan mag ze eruit, en als ze weer moe wordt er weer in. Ze huilt eigenlijk nooit als ze naar bed moet. Soms moppert ze een paar minuutjes en valt dan heerlijk in slaap :)
    Let op de signalen en handel er naar en het komt volgens mij helemaal goed.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    TS, is ze echt de hele ochtend wakker dan? Want ik denk dat ze dan gewoon total loss is 's middags. Op die leeftijd kreeg onze zoon meestal een voeding nadat hij wakker was geworden, dus in die zin op zijn verzoek. Opstaan met bv rond zeven uur, rond negen uur weer naar bed, bij wakker worden bv, rond één uur weer naar bed, bij wakker worden bv, hazenslaap rond vijf uur (vaak in de box ofzo) en dan rond zeven uur bv voordat hij ging slapen, met nog een droomvoeding rond half elf.

10. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    De signalen zijn bij evi erg duidelijk, dus dat is het probleem niet. Vroeg me gewoon af of dat jullie ondanks bv op verzoek iedere dag op hetzelfde tijdstip je kindje op bed leggen of dat gewoon per dag anders was. En of je dan voor het slaapje bv gaf.. :)
    Bedankt voor de antwoorden iig!

11. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @Jessie.. nee hoor, ze slaapt meestal rond 10 uur eventjes. Het zijn alleen allemaal van die hazeslaapjes overdag. Ik leg haar ook wel eens in bed en als het dan lukt en ze valt in slaap, slaapt ze echt lang in haar eigen bedje... Ze heeft het nu dus gewoon echt nodig. Maar omdat het iedere dag een ander tijdstip is dat ze moe is en ze dus wel echt behoefte heeft aan een middag dutje vroeg ik me af of dat anderen het op een vast tijdstip deden of gewoon wanneer ze moe waren...

12. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier gaat mijn zoontje naar bed als hij ongeveer 1,5 uur wakker is. Hij laat vaak niet goed zien of hij moe is, daarom kijk ik ook op de klok.
    Als hij wakker wordt dan krijgt hij drinken. Dat is meestal rond dezelfde tijden. 6.30, 11, 15, 19, 23 En dan dus weer in de box tot er in totaal anderhalf uur voorbij is.

Alleen om 23 uur, gaat hij de box niet in maar gelijk weer naar bed. Meestal slaapt hij dan ook snel weer.

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon op bed leggen als ze moe is in plaats van bepaald tijdstip smiddags. Heb je ook een bepaald ritme in je voedingen?

14. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Nee heb geen ritme in mijn voedingen... ik voed echt op verzoek en is iedere dag anders wanneer ze wil

15. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voed ook op verzoek maar mijn zoontje heeft wel een bepaald ritme dus ik herken het 'probeem' niet echt.
    Je kent je dochter zelf het best. Als je ziet dat ze aan haar middagdutje toe is dan heeft ze kennelijk geen honger. Dus lekker op bed leggen en als dat moment de ene dag om 13 uur is en de andere dag om 15 uur dan is dat maar zo.

16. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hele goede vraag! Onze dame slaapt prima 's nachts, krijgt nog een droomvoeding, die is altijd op mijn verzoek om 23:30 (als wij naar bed gaan) en voor de rest altijd op verzoek. Ook het naar bed gaan verschilt dus in tijd. Ergens tussen 19 en 20 uur krijgt ze haar "laatste" voeding en slaapt de ene keer tot 6:30 en de andere keer tot 8:30... Daarna slaapt ze bij mij in bed nog een uur of anderhalf.

Overdag slaapt ze de ene dag de hele dag, en de andere dag niet of nauwelijks. Ik zat me al te bedenken hoe dat straks zou moeten als ik haar overdag ook in haar bedje wil gaan leggen! :)

Geen antwoord op je vraag dus, maar ik lees even mee!

17. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @firsttimemom.. ja nou precies,, aangezien t best wel wisselt vind ik het erg lastig.
    Aan de ene kant heb ik zoiets van als ze moe is leg ik dr op bed, aan de andere kant vind ik het voor mij/en anderen die op haar passen + voor mijn dochtertje zelf erg handig als 1 slaapje een vaste tijd heeft. Zo weet ze straks ook dat ze (zeg maar ff iets) na de boterhammen naar bed gaat..

Deel Deze Pagina