Voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ladymama, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Ik heb een kleine man van bijna 4 weken oud. Zijn voeding..hoe zal ik het zeggen was vanaf het begin uitstekend.

    Hij dronk wel 12 keer op een dag. Is dus bij geboorte ook heel weinig afgevallen. Hij ziet er gezond uit en doet het goed volgens de HA en verpleegkundige.

    Maar ik merk als moeder dat hij niet voldoende heeft aan zijn voedingen. Hij blijft zoeken en is heel ontevreden. Maar hij komt wel aan in gewicht.

    Dus ben ik begonnen met Nutrilon 1 erbij te geven, maximaal 3 keer per dag. Ook om de nachten wat draagelijker te maken.

    Hij heeft nu al twee dagen enorm veel buikkrampen. Hetgeen waar hij totaal geen last van had. Hij drinkt om de 2 uur toch wel zo'n 90 cc.

    Moet ik nu stoppen met nutrilon en overstappen naar voeding voor hongerige baby's? Of zou hij een allergie kunnen hebben?

    Ladymama
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Rond de 4 weken zoeken babies heel veel, *regelen* wordt dat genoemd. De enige oplossing is veel aanleggen, dan past je melk zich aan en heb je weer voldoende.
    Vooral als je baby genoeg aankomt en goede plasluiers heeft zoals je aangeeft ben ik ervan overtuigd dat het echt om regelen gaat.
    Die buikkrampen komen van de KV.
    Als je BV wil blijven geven, leg je kind zo vaak aan als hij wil, en dat houdt dus ook in dat je nachtrust minder wordt. Maar ook dat wordt beter, mijn Jelte bijv. sliep met 10 weken door op BV.
    Als je meer info wil kijken dan op borstvoedingsforum.nl
    Oja, KV is nooit een oplossing om zelf meer rust te krijgen tijdens de nacht, dat is echt een misvatting.

    Veel succes!
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou de voeding even laten zoals je het nu hebt.
    Hij (en zijn darmpjes) moeten erg wennen aan de nieuwe voeding die er nu bij komt. Kijk het een tijdje aan. Je kan altijd nog veranderen van voeding als het niet minder wordt. Teveel en te snel veranderen van voeding is niet goed voor de kleine.

    Heel veel succes!
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Als ik heb goed begrijp geef je bv en bent sinds kort aan het bijvoeden met kv ?

    Als je door wilt gaan met bv zul je de kv moeten stoppen. Jouw productie is nog niet zo stabiel dat je al kunt gaan bijvoeden met kv. Het is dan een kwestie van veel aanleggen, rust en veel drinken. Het klinkt n.m. als een regeldag wat jij beschrijft. Het heet een regeldag maar het kan best langer duren dan 1 dag ;) . Regeldagen zijn vermoeiend dus kruip lekker met je kindje in bed.
    Ik denk dat de krampjes komen omdat je bent gaan switchen met voeding.
    Veel succes.

    Nog even een vraag hoeveel borsten bied je aan tijdens een voeding ?
     
  5. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    allebei....en hij dinkt goed maar blijft hongerig voo mijn gevoel.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Klinkt als n 'sprongetje'? Maar heb je t wél opgebouwd, de flesvoeding? Anders heeft ie natuurlijk krampjes híerdoor. De darmpjes krijgen téveel te verwerken in 1x.
     
  7. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Inmiddels is het helemaal mis met zijn krampjes. Hij heeft ook overaal uitslag en is ter observatie opgenomen in het ziekenhuis.
     
  8. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ah wat rot zeg! Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er met je ventje aan de hand is. Heel veel sterkte!
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ah nee toch? Hou je ons op de hoogte van je kleine knul? :cry:
     
  10. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Het is verschrikkelijk. Zeker ook om hem daar achter te moeten laten. Het is waarschijnlijk een koemelk-eiwit allergie. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat het daadwerkelijk is zodat ik mijn kleine man weer kan ophalen. Want dit is ook niks! :(
     
  11. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    och jeetje :confused:

    houons op de hoogte sterkte!
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje Ladymama! Dat is niet niks zeg! Schrikken natuurlijk of niet?
    Hoe gaat het inmiddels met je ventje? Zijn ze er al achter wat het is?
     
  13. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Hij heeft vannacht goed geslapen. Weinig gehuild. Straks komt er een fysio therapeut bij hem kijken. Ook vanwege het huilen, wellicht heeft hij ergens pijn.

    Tja...wat kan ik zeggen: ik hem mijn voeding aangepast en zijn uitslag is minder geworden.

    Het is gewoon heel sneu....het liefs wil ik hem thuis hebben maar wij gaan nu een dagritme aanbrengen. Want de hele dag huilen is ook niks. En hopelijk mag hij dan met een paar dagen naar huis.

    En iedereen zegt: Rust maar lekker uit. Nou zo lekker is dat niet want je zit met je gedachte in het ziekenhuis. KLAAR!

    We gaan gewoon door! ;)
     
  14. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    baby is thuis....... :)
     

Deel Deze Pagina