Wat wel/niet eten?!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marlijn Nova, Mar 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Hoi dames,

Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik ook gelijk gestopt met drinken (deed ik toch al zelden), maar ook gestopt met het eten van bijv filet American. Dit nam ik namelijk iedere dag.
    Nu gaan wij vanavond uit eten en wil ik eigenlijk Carpaccio nemen. Is dit echt zo schadelijk al gelijk? Ik zit nu op dag 18 van mijn cyclus, dus mocht ik al zwanger zijn is het echt nog hééeeel pril..
    Hoe gaan jullie hier mee om?

Alvast bedankt. Groetjes Marlijn.

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Nee hoor tot de positieve test kan je gewoon rood vlees (filet americain en carpaccio) eten...

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ik heb vorig weekend nog carpaccio gegeten en rose gebakken varkenshaas, we hadden 1x geklust dus ik dacht aan een verloren ronde. Ook veel paaseitjes met rum naar binnen gewerkt. 4 dagen later bleek ik een positieve test in handen te hebben:p oeps..

Maar denk niet dat het kwaad kan hoor. Dus zou het lekker eten.

4. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Oke bedankt dames, dan gaan we vanavond lekker eten ;) !!

5. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

Jan 13, 2015
    1,437
    46
    48
    Female
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Zo zeker lekker gaan eten! De eerste weken kan het geen kwaat.
    Het enigste wat ik laat is me wijntje ofzo. Dat neem ik wel weer als ik ongesteld ben. Wand dat is namelijk ook slecht voor je vruchbaarheid;)
    Heb ik van horen zeggen hahah

6. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Ja die laat ik sowieso staan ;) !
    Je ziet alleen op al die sites staan dat bijv rauw vlees niet goed is, maar niet vanaf wanneer. En aangezien ik filet iedere dag nam heb ik dat maar gelaten ;)

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    2,660
    957
    113
    Natuurlijk goed om vooraf al bezig te zijn met wat goed is en niet, maar bedenk je wel dat het ook nog wel eens een jaar kan duren voordat je zwanger bent...dan wordt het wel een lange tijd zonder! Ik spreek uit ervaring! Vergeet niet gewoon lekker te genieten van al het eten...nu kan het nog! Ik ben ook afgestapt van al het opletten omdat ik teveel bezig was met zwanger worden en dat is maar goed ook...inmiddels alweer ronde 11!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Gewoon genieten en eten wat je graag wil. Kan echt geen kwaad.
    Het zou maar zo lang duren als bij mij ;)
    Dat worden dan 6 hele lange vreselijke jaren ;)

9. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Ik ben het helemaal met dame82 eens...... ik ben in het begin ook gestopt met wijn drinken en lette heel erg op wat ik at. Na een half jaar toch weer begonnen met af en toe een wijntje en ook weer filet waneer ik zin had. Nu anderhalf jaar verder nog steeds geen zwangerschap. Als je straks zwanger bent mag je 9 maanden geen alcohol of rood vlees ;) natuurlijk is het nooit verkeerd om er een beetje rekening mee te houden :)s6!!

10. LianneE

LianneE Niet meer actief

Een paar dagen voor de positieve test nog heerlijk genoten van carpaccio, gerookte zalm en drankjes bij een etentje. gewoon lekker van genieten zolang het kan en wat hierboven staat, straks duurt het een jaar ;)

iedereen moet natuurlijk doen wat goed voelt maar zo denk ik erover :)

11. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Maak je ook vooral niet gek he.
    Ik dronk ook geen alcohol en rookte niet en weet ik wat toen we besloten zwanger te worden... maar na een paar maanden dacht ik, ja daag. Voor t zelfde geld duurt t nog een half jaar voor ik zwanger word en dan ontzeg ik me de hele zomer van biertjes/wijntjes en lekkere sappige biefstuk voor niks!

Dus toen was ik bij vrienden en heb lekker wat rode wijn gedronken en een sigaretje mee gerookt.... doe ik n week later een positieve test :p

(boort die baby me alsnog een ongezonde zomer door de neus... ;) )

12. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Ik wilde hier een gelijkaardige vraag stellen. Maar dan over medicatie. Ik zit nu tussen mijn eisprong en nod en had afgelopen nacht zo'n keelpijn dat ik een keelpastille nam en nu lees ik 's ochtends op de bijsluiter dat ze deze pilletjes afraden bij zwangerschap....

13. Mom2

Mom2 Actief lid

Feb 15, 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij is je kindje tot de 5e of 6e week nog niet afhankelijk van jou (nog niet verbonden d.m.v navelstreng) dus maakt het in die weken nog niet uit wat je eet of drinkt. Wel wordt aangeraden op te passen met alcohol en roken, omdat dit ook van invloed is op je vruchtbaarheid. Maar voor roodvlees en keelpastilles maakt het nog niets uit.

14. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Bedankt voor de reacties dames!
    Wat de alcohol betreft mis ik echt niks ;) Dronk sowieso al zelden een wijntje, dus kan nu ook prima zonder.. Voor de rest ben ik het eigenlijk ook wel met jullie eens! Vanavond gaan we dus maar lekker genieten ;) Bedankt!!

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Ik begrijp je vraag wel hoor.... zelf heb ik het ook als ik wat eet wat bij een zwangerschap eigenlijk niet mag... maar.. ik test regelmatig, dus tot er 2 streepjes staan geniet ik gewoon van het eten.

In wijn heb ik sowieso al veel minder trek het afgelopen jaar, dus dat kost me vrijwel geen moeite..! :)

16. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb tot positieve test nergens rekening mee gehouden, behalve dat ik al wel foliumzuur slikte.
    Nu rook ik niet en drink ik ook niet veel. Geniet lekker van je eten tot een positieve test. Daarna moet je je al zo lang aan regels houden.

17. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

Feb 11, 2015
    130
    0
    16
    Dat is ook zeker zo! Alhoewel ik echt héél veel filet at iedere dag ;) Dus ook wel goed om dat nu te minderen.. Voor de rest idd maar lekker genieten.

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Een keelpastille? Serieus? Ga je je daar druk over maken terwijl je nog niet zwanger bent?
    Oei oei... Dat wordt zwaar als je straks wel zwanger bent zeg...

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Gewoon lekker leven en dus lekker eten meid. Tegen de tijd dar je positief test heb je nog tijd genoeg km alles te laten.. stel t duurt nog 2jaar.. eet en drinke je San 2jaar geen dingen die niet mogen als je zwanger zou zijn? Natuurlijk hoop ik dat t snel raak is! Maar geniet tot die tijd lekker!

20. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben alles blijven eten en drinken tot de positieve test.
    Stel dat je er jaren over doet, dat is niet vol te houden.

Share This Page