Ik heb al de hele dag krampachtig gevoel en vanmiddag wat bloederig slijmverlies. Inmiddels heb ik af en toe pijnlijke harde buiken (geen regelmaat). Ik ben een beetje bang dat het vanavond/vannacht door gaat zetten, maar ik ben nog geen 37 weken. Weet iemand het beleid/protocol van ziekenhuizen met dit termijn? Ik ben eens met 36,1 bevallen, maar heb begrepen dat er in die paar dagen al veel verschil kan zitten. Voor als het doorzet, wie weet dit?
Dat ligt volgens mij totaal aan de baby, ik was 'net' 37 weken maar wij zijn door opstartproblemen (en een aantal andere) lang gebleven (paar weken) terwijl er genoeg baby's waren met een termijn van 34/36 die eerder weg mochten...
Ik ben bevallen met 35 weken en 5 dagen. Ik heb een KS gehad en moest dus sowieso al een paar dagen blijven. Onze dochter deed het zo goed, ze heeft maar heel even in de couveuse gelegen (20 min) en verder gewoon in een bedje naast mijn bed. Toen ik naar huis mocht, mocht ze met me mee.
Ik ben twee keer bevallen met 36 weken ( van de oudste twee ) Bij hun moest de kinderarts komen maar volgens de arts alleen vanwege veel medicatie gebruik, Na 2 nachtjes mochten we naar huis.
Hier van de eerste bevallen met 36.6. Hij is `snachts om 2.50 geboren en we zijn de nacht daarna nog gebleven omdat zijn bloedsuiker iets aan de lage kant was maar hij heeft gewoon naast mijn bed in een wiegje gelegen. Maar ik denk dat het ook aan je kindje ligt hij woog 3510 kilogram dat scheelt ook wel denk ik.
Gisteren avond de verloskundige gebeld, het rommelde flink en ik had 2 cm ontsluiting en nog steeds slijmerig bloedverlies. Ze heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Aan het ctg bleek dat ik weeën heb om de 2-3 minuten. Ik gaf aan dat ik heel erg baalde omdat ik zo graag de 37 weken had willen halen. Na 2 uur, bleek dat ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting had. Conclusie, ik heb duidelijke weeën maar ze zijn nog niet krachtig genoeg om tot verdere ontsluiting te zorgen. De verloskundige denkt dat ik onbewust mijn bevalling tegenhoud. Nog een uur afgekeken met krampen om de 2 minuten en toen mochten we kiezen of de nacht daar blijven of naar huis, maar dan wel met het advies terug te komen als het erger zou worden. We zijn naar huis gegaan. Inmiddels de hele nacht weeën opgevangen (om de 6 minuten) maar ze nemen in intensiteit gelukkig nog niet toe. Bijzonder hoe je lichaam uit angst dat tegen kan houden! Nu lijkt het iets rustiger. Verloskundige denkt dat het geen dagen meer gaat duren, ik ben benieuwd, als ik woensdag maar haal!
Ik kreeg met 35+5 weeen van mijn eerste en bleef toen ook op 2 cm hangen. 3 dagen later zette het toch door en ben ik bevallen met 36+1. Wij moesten 3 dagen blijven (ze mocht gewoon bij mij op de kamer blijven), voor de zekerheid, ons meisje was 2640 gram. Maar daarna mochten we gewoon naar huis (al moest ze na 1 dag weer terug wegens niet meer willen drinken en geel zien, heeft ze toen 5 dagen in het zh gelegen en met een neussonde mocht ze daarna weer naar huis)
Net ook in je andere topic gereageerd. Bij mij begon het met 36+6, ook bevallen met 36+6. Ik moest naar het ziekenhuis en kindje is als prematuur behandeld. De scheidslijn was echt strak 37 weken. Hij hoefde niet de couveuse in (gewicht was goed), maar moesten 3 nachten blijven ivm suikergehalte en teveel afvallen. Ik hoop dat je kindje nog even blijft zitten
Dat is balen Miss M!! Gek dat als je een dag later was bevallen, dat je dan gewoon thuis kon blijven. Gelukkig is het nu iets rustiger in mijn buik (nog 34 uur).
Oh wat vervelend! Hou t dan nog maar lekker een paar dagen (of meer) binnen met je hoofd als t lukt!! Zet m op!
Dank je wel mammievansammie Het is nog steeds redelijk rustig (af en toe wat pijnlijke harde buiken). Nog 29 uur..
pfff waardeloos dat je die uren nu moet gaan aftellen. Maar tegelijkertijd zou ik me ook niet al te druk maken 3 dagen in het zh is gelukkig niet het ergste (of was het de bedoeling dat je thuis ging bevallen?). Komt goed
3 dagen ziekenhuis is niet leuk, maar ik ben als de dood dat ze mijn dochtertje weer bij me wegnemen naar de couveuseafdeling in een bilibedje, net als vorige keer.
Ja, dat was heel bizar. Als het idd 24 uur later was, was die hele suiker niet eens gemeten..... Ik duim voor je!!!
Het is nog steeds redelijk rustig, wel wat gerommel, maar zolang ik rustig blijf zitten/liggen gaat het wel. Nog een half dagje volhouden, en ik denk en hoop dat dat wel gaat lukken!
Spannend hoor! Hoop dat je de 3 7 haalt.... Denk wel dat gaat lukken Niks aan als ze kindje meenemen Hoop dat x ook de 37 te halen