Hoi Ilja, Weer even een (paar) vraagje(s) van mij: Britt is nu bijna 5 maanden oud. Sinds een paar dagen is ze 's nachts helaas weer wakker rond een uur of 4. En dan bedoel ik; echt wakker. De speen (blijven) geven, werkt niet (meer). Ik snap niet hoe dit kan? Ze sliep tot nu toe altijd door tot minstens 7 uur. Heb jij enig idee? Het volgende speelt ook nog mee (in de vraag): Op een gegeven moment ben je het (midden in de nacht) wel eens zat om iedere keer je bed uit te moeten, dus heb ik haar bij ons in bed gelegd. En warempel; mevrouwtje viel als een blok in slaap. De nacht erna heb ik het niet gedaan en kon ik tot 's ochtends vroeg heen en weer lopen. Afgelopen nacht heb ik haar weer bij ons neergelegd en ja hoor, ze valt bijna direct in slaap. Het kan toch niet zo zijn dat ze het 'expres' doet (om bij ons te kunnen slapen)? Ik heb altijd gelezen dat je baby's in ieder geval tot 6 maanden niet kunt 'verwennen' met deze dingen.... Soms lijkt het wel alsof ze zich 'alleen' voelt. Kan het zijn dat dit de periode is dat ze doorkrijgen dat ze 'alleen' worden gelaten? Want als ik haar naar bed breng, wil ze ook het liefst dat ik haar handje vasthoud (of over haar hoofdje aai) totdat ze slaapt! Heb jij adviezen voor mij? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze toch weer doorslaapt 's nachts? (p.s. ze krijgt de laatste fles om 19.30 - 180ml/6 scheppen en 3 el pap)
Veel kinderen krijgen periodes dat ze weer meer eb vaker wakker zijn / worden. Ze verwerken ook steeds meer. Kleintjes (ook onder de 6 maanden) weten snel genoeg dat als ik huil mama komt. Begrijpelijk dat het heel vemoeiend is, maar hier zou je doorheen moeten. Bijvoorbeeld met de 10 minuten regel. Huilen.....troosten....weggaan....etc. Blijf dan wel consequent anders heeft het geen zin. Ilja
Enig idee hoe lang deze periode duurt? En; als ik haar 's avonds later de fles ga geven, zal dit dan werken? Dat ze bijvoorbeeld om 21.30 haar laatste flesje krijgt en dan misschien weer doorslaapt tot 6 uur?
Over het alleen gelaten worden even bij het cb vragen. Dat weet ik zo niet vanaf welke leeftijd dat gaat spelen. ik dacht dat dat later was. Hoelang dit gaat duren daar kan ik uiteraard geen antwoord op geven. Wat het flesje betreft dat zul je uit moeten proberen. Succes Ilja