Steeds met het hoofd (en ledematen)) tegen bedje slaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Als mijn dochter van ruim 9 maanden gaat slapen (of slaapt) beweegt ze erg veel. Ze kruipt het hele bedje rond en stoot daarbij regelmatig met het hoofd of soms armen/benen tegen het ledikant aan. Echt heel hard soms en ook een paar keer achter elkaar. Meestal gaat ze daarop ook huilen en moet ik even naar haar toe. Soms,wel vijf keer gedurende de nacht.
    Wat is dit toch en wat kan ik doen?
    Een slaapzak houdt haar denk ik ook niet tegen want daarin kan ze nog wel kruipen lijkt me?
    Hopelijk heeft iemand een tip!

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Tegen het kruipen kan je niks doen, maar je kan haar wel tijdelijk in een campingbedje leggen zodat ze niet wakker wordt van het bonsen Tegen de harde spijlen.

3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Ze kunnen wel minder makkelijk kruipen in een slaapzak dus dat zou je eerst nog kunnen proberen.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Mijn zoon slaapt ook in een slaapzak en knalt ook vaak tegen de spijlen aan. Pas sinds 2 dagen, maar wel elk slaapje. Dus die krijgt ook zn campingbedje weer. Hii zal wel snel leren kruipen.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ook een die dat doet. Ik zit zelf te denken om een bedbumper te halen van aerosleep. Maar ik weet t dus ook niet haha

Oh en onze zoon slaapt altijd al in een slaapzak, helpt niet.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja, gewoon laten gaan....

En toch een slaapzak proberen

7. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Vooral zijn hoofd bonkt hij steeds tegen het hoofdeinde aan. Lijkt wel alsof hij slapend aan het kruipen is :rolleyes:
    Ik las al in de reacties over een bedbumper. Dat lijkt mij wel wat! Vraag me alleen af of dat wel hoog genoeg is.. als ik de fotos zie, heb ik het idee dat als hij op zijn knieën zit en zo tegen het hoofdeind aan beukt, hij met zijn hoofd alsnog boven die bumper uitkomt..

Slaapzak werkt hier trouwens niet. Dan beukt hij nog steeds net zo hard en net zo vaak overal tegenaan

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar hebben jullie kindjes er
    Ook allemaal last van?

Mijn zoontje doet het ook regelmatig, maar hij heeft er verder geen pijn van oid.

Als dat dus niet het geval is zou ik het lekker laten

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier een meisje wat zichzelf in slaap bonkt. Haar in een campingbedje leggen was drama. No way dat ze ging slapen!
    Dus haar 1 persoonsbed heeft een hoofdboard zodat ze kan bonken (zitten al beschadigingen). Verder hebben we houten vloeren dus ik kan beneden precies horen wanneer ze slaapt :thumup:

Als ze er zelf geen last van heeft lekker laten gaan

Biny vindt dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Campingbed! Dichter slaapt daar vanaf 6 mnd in en nu eigenlijk nog. Wel eens een gewoon bedje geprobeerd maar dan bonkte ze overal tegen aan. Ze is nogal een wilde slaper. Ziet er niet uit het campingbedjemaar beter dat dan dat ze steeds wakker word.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn dochter doet het ook.. gelukkig is ze er nog nooit was wakker van geworden. Dat vind ik dan ook weer verbazingwekkend met de knallen die ik regelmatig hoor

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een campingbedje is bedoeld voor tijdelijk en af en toe slapen. Als je het gebruikt moet dan zonder extra matras, dus alleen de bijgeleverde matras (harde plaat)
    Een bedbumper oid wordt afgeraden ivm onveilige situaties.

De meeste kindjes moeten gewoon door deze fase heen. Ze doen het een tijd en daarna stoppen ze er weer mee. Als je dingen gaat veranderen doe je aan symptoom bestrijden en heb je zelfs kans dat het langer duurt of terugkomt als je kind weer in een ledikant gaat.

Tenzij het extreem word gewoon negeren, het is een fase.

Biny vindt dit leuk.
  13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jep hier verbaas ik me ook wel eens dat hij nooit wakker word of als hij nog wakker is en hij doet het dat het geen pijn doet...

Maar goed, zolang hij niet huilt en geen blauwe plekken heeft zal het wel goed zijn :)

cactusje vindt dit leuk.
  14. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Hier zelfde verhaal. Slaapzak helpt niet. Hij heeft er een voor 6mnd-36mnd. Hij is zelf 7 maanden dus ruimte zat in dat ding. Ik werd soms zelfs wakker van dat gebonk. Heb een hoofdbeschermer gehaald van aerosleep et voila, nergens meer last van.

Een 'normale' hoofdbeschermer die niet ademt zou k niet aanraden, zeker niet. Mijn zoontje slaapt op zn buik en kruipt helemaal de hoek in. Hij drukt zijn gezicht half tegen de beschermer, half in het matras. Stel je voor dat dat ding niet ademt.. brr

15. blessings

blessings Fanatiek lid

7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje wel helaas. Na zo n harde bonk gaat hij gelijk huilen :(

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dochter heeft om deze reden bijna een jaar in een campingbed geslapen met haar eigen matras er in. Is wel niet hoe het hoort maar ze werd in ieder geval niet huilend wakker. Het matras paste precies in het campingbed.

Deel Deze Pagina