Wij wouden graag onze dochter van vijf maanden nutrix rijstebloem geven door haar laatste voeding. Nou hebben wij dus een probleem waardoor wij na een paar keer alweer gestopt zijn met het geven hiervan. Als wij het in de fles doen dan wil ze het niet drinken en krijst ze alles bijelkaar, het zelfde als we het vanaf een bordje geven. Als wij haar dan vervolgens een normale fles aanbieden in plaats van de nutrix wil ze echter die fles ook niet meer met als gevolg dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Is het nu verstandiger om er gewoon mee te stoppen of gewoon toch door te zetten. Ze wil haar fles namelijk ook niet meer als we het smiddags proberen. Ze vertikt het gewoonweg om die fles dan te drinken en komt ze dus op vier voedingen uit in plaats van vijf terwijl ze dus al aan de lichte kant is voor haar leeftijd en toch echt die vijfde fles wel nodig heeft. Ze wil overigens dan wel de diksap als we die haar aanbieden dus volgens mij gaat het dan ook echt om de melk en de nutrix. De voilgende fles drinkt ze dan wel maar wel minder en de volgende dag is er niets meer aan de hand tot de nutrix waarna het weer van voren af aan gaat. Mijn gevoel zegt eigenlijk er mee stoppen want ze heeft het niet nodig maar aand e andere kant krijgt ze misschien hierdoor wel wat meer gewicht dan zonder. Wat zeggen jullie hiervan doorgaan of stoppen. Alvast bedankt groetjes meisje2000
Ok volgende probleem. Wendy weigert sinds kort om haar laatste fles te drinken. We geven haar al minder fruit en groenten op de hoop dat ze wat meer honger heeft maar drinkt alsnog lang niet altijd haar laatste fles. Ze krijgt vijf voedingen op een dag en heeft nu regelmatig dat ze de laatste fles niet meer wil(niet altijd maar toch wel twee a drie keer per week) waardoor ze dus op vier voedingen op een dag uitkomt. Om haar toch genoeg vocht te geven krijgt ze uit pure ellende dan maar een flesje diksap die ze dan wel weer zo goed als helemaal leeg drinkt dus dorst heeft ze dan toch wel lijkt mij. Gisteravond zijn we ook bijna een uur bezig geweest met de laatste voeding en hebben de hoop toen maar opgegeven want ze werd helemaal panisch en was niet meer rustig te krijgen tot ze diksap kreeg. Wat kan ik hier aan doen. ZE is nu vijf maanden en misschien is ze nu wel toe aan vier voedingen op een dag. Kan ik dit proberen of moet ik eerst doorgaan met vijf en zien hoe dat loopt. Het cb heeft mij namelijk geadviseerd om door te gaan met vijf omdat ze te licht is. 14 nov is ze vijf maanden geworden en de dinsdag daarvoor woog ze 5540 gram. Denk dat ze nu 5800 is ong. Moet morgen weer naar het cb om haar te wegen. Ik hoor het graag groetjes meisje2000
Ik zou dan even haar gewicht van morgen afwachten. Als ze echt te licht is kun je het beste even met het Cb overleggen. Maar misschien is het een optie om als je 4 flessen gaat geven deze flessen wat op te hogen. ilja
Hallo daar was ik weer even. Ben gistermiddag bij het cb geweest om te wegen en even over hoe en wat. Ze is in twee weken 165 gram aangekomen en dat was goed. Ook is ze vorige week wat ziek geweest en heeft ze wat diarree gehad waardoor ze misschien iets minder is aangekomen dan als ze niet ziek was geweest. Ze weegt nu dus 5705 gram Mag gewoon vier flessen gaan geven en dat langzaam gaan op hogen. Mijn schema is nu dus als volgt. 9.00 fles van 200 drinkt ze ong 170 a 180 van. 11.00 fruithapje. 13.00 fles 200 drinkt ze ong het zelfde. 15.00 diksap ong 150 cc 17.00 fles 200 ook ong weer 170 a180 19.00 groentehapje en dan rond 21.00 laatste fles ook weer 200 en die varieert heel erg van 100 tot 200 maar ze komt snachts niet en slaapt lekker door to een half negen a negen uur. Is dit goed zo of moet ik iets veranderen aan dit schema groetjes meisje2000