Hallo, Over enkele weken wil ik graag op bezoek bij een oude tante van mij. Ze ligt in een verzorgingstehuis en heeft in haar been streptokokken. Nou vroeg ik mij af of het gevaarlijk is om mijn dochtertje van 11 weken oud mee te nemen. Ik weet namelijk niet of dit besmettelijk is. Ik wil natuurlijk geen risico's nemen. Misschien dat je hier een antwoord op weet? alvast bedankt! groetjes Claudia en anorah
Je hebt natuurlijk verschilende groepen streptokokken. Als het om een A streptokok gaat en ze heeft bijvoorbeeld een wondinfectie aan haar been kan dat geloof ik besmettelijk zijn. Zeker weten doe ik dat niet. Het beste kan je dat even vragen bij het verzorgingstehuis zelf. Misschien is er wel niets aan de hand. Ilja
ik heb n de dochter gevraagd van die tante of t kwaad kon om mijn dochtertje mee te nemen. ze vertelde dat de wond op haar been dicht is. en dat t alleen kwaad kan voor mensen met onvoldoende weerstand. ze ging er vanuit dat ik borstvoeding gaf en dat ze de weerstand via mij kreeg. maar mijn dochtertje heeft alleen de eerste maand borstvoeding gehad, sinds 6 weken krijgt ze flesvoeding. kan ik er dan vanuit gaan dat t niet gevaarlijk is? Ik ben nl. een beetje bezorgd. alvast bedankt, groetjes claudia en anorah
Voor zekerheid zul je toch echt even het verzorgingstehuis moeten raagplegen en daar de verpleging vragen. Ilja