8 mnd en snel minderen met borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blemma, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter is 8 maanden en ik merk de laatste tijd dat zij flink wat minder bij mij wil drinken. Ook de hoeveelheid is minder.(heb soms weer stuwing zelfs)
    Nu weet ik dat ze minder nodig heeft omdat ze meer er naast eet.( nouja gaat niet altijd van harte)
    Maar nu drinkt ze nog maar 3x op een dag bij mij.

Haar schema is nu ongeveer.

7.30 borstvoeding.(drinkt goed)
    9.30 broodje (meestal eet ze maar een halve)
    11.30 borstvoeding (drinkt goed)
    13.00 broodje (eet meestal maar een kwart tot een halve)
    15.00 fruit.
    16.00 borstvoeding(drinkt beetje)
    18.00 warm eten (soms maar 5 happen en soms een bakje vol en Griekse yoghurt(haar favo, wij geven haar een half bakje van de lidle)
    19.00 borstvoeding (en deze weigert ze of ze drink twee slokken)

Haar vaker aanleggen heeft geen zin, want als ze niet wil drinken bijt ze mij :(

Krijgt ze niet te weinig melk binnen zo?
    Ben bang omdat ze snel afbouwt we binnen kort helemaal klaar zijn met de borstvoeding

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Rond de 8/9 maanden is echt een beruchte periode...ze zijn opeens heel erg bezig met wat er gebeurd in de wereld, gaan kruipen/staan of soms al lopen, en hebben eigenlijk geen tijd om te drinken. Mijn zoon heeft rond de 9/10 maanden 2 weken niet willen drinken, dat was echt niet leuk!
    Dan kan je denken dat je kindje geen behoefte meer heeft om bij mama te drinken. Maar niets is minder waar! Als je het even geeft, zal je zien dat het zichzelf weer hersteld. De echte lange drinksessies die ze als baby hebben, die waren hier wel een beetje voorbij (uitzondering daargelaten). Het gaat gewoon een beetje anders. Maar is nog net zo waardevol! Je geeft haar al griekse yoghurt (was hier ook favoriet hahaha) dus met de zuivel zal het wel goed zitten. Als je twijfelt kan je altijd een beetje meer geven, een paar hapjes verspreid over de dag. Ik zou wel blijven aanbieden, zodat als ze wil drinken, je die kans ook kan pakken. En ik gaf af en toen nog wel eens een extra droomvoeding (die was er al maanden uit). Al waren het maar een paar slokjes, was ik weer gerustgesteld.:p

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Inderdaad de beruchte periode! Bij ons was dit ook zo. Nu is ze bijna 11 mnd en drinkt weer ineens veel meer. Krijgt ze s nachts nog voeding? Of misschien een droom voeding als jij naar bed gaat?

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drinkt hij nu ook veel minder. Ik denk inderdaad minder tijd, maar hier heeft t ook te maken met het vele eten wat hij doet! Hij heeft s avonds na het eten weinig plek meer voor mm.

Hij komt alleen s nachts nog... Ik denk dat ze inderdaad wel voldoende zuivel binnen krijgt, aangezien ze 2x goed drinkt en dan nog de yoghurt. Geef je er naast ook nog ander drinken?

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    O ik wist niet dat het een beruchte periode was.
    Ze heeft idd net ontdekt dat ze uit zich zelf kan zitten en is druk bezig met kruipen(komt alleen nog achteruit). En het liefste speelt ze de hele dag door.

Ik zal de borst blijven aanbieden op de 4 vaste momenten.
    Nachtvoeding krijgt ze al sinds 3 mnd niet meer.

Bij het brood eten bied ik haar roosvice aan uit een beker. Dit om te oefenen. Meer dat twee slokken krijgt ze niet binnen. Maar ze vind het reuze intersant!
    Zou ik haar via een flesje nog meer vocht moeten geven?

6. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mischien nog wat tips waar je wat aan hebt. Ik geef eerst borst en dan vast voedsel. Ook geef ik geen ander vocht dan borstvoeding behalve soms wat water thee slokjes uit mijn beker als hij bijna leeg is. Ook geef ik een paar slokjes voor en na het slapen. Ongeveer dit schema.
    6.00 a 7.00 borstvoeding en terug naar bed of ik werken zl naar oma
    8.30 a 9.00 borstvoeding brood meestal 1 zonder korst.
    11.00 ong borstvoeding slokje en slapen
    13.00 ong borstvoeding slokje half broodje soms fruit op brood of alleen fruit.
    15.00 ong slokje borstvoeding slapen
    17.00 a half 6 borstvoeding daarna warm hoogstens 5 hapjes gaat moeizaam griekse yogurt 1 flinke eetlepel met wat gepureerd fruit uit de vriezer mango
    19.00 ong borstvoeding naar bed
    Soms zijn de dagen heel anders maar wat hij eet is hetzelfde. Zl word 5 sep 9 maanden.
    Mischien afgekolfde melk geven heb ik een tijdje na de laatste borstvoeding in de avond gedaan als hij geen geduld had om effectief te drinken

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad een goed punt, probeer je kindje eerst de borst aan te bieden en dan de hapjes! Wie weet kan je daar nog wat extra mee bereiken :)

Deel Deze Pagina