Voedingen baby 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Beste allemaal,

Mijn zoon is nu 13 maanden en ik zit een beetje te na te denken over zijn voedingen.

Mijn zoon krijgt nu :
    Smorgens 150/5 pepti en 1 a 2 boterhammen net zoveel als meneer wilt, de ene dag is dat een halve boterham de andere dag eet hij er 2.
    10:00 uur een stuk fruit met heel sterk verdunde limonade hiervan drinkt hij hoeveel hij wilt dat kan de ene keer 100 cc zijn de andere keer maar 40 cc
    12:00 uur 150/5 pepti en 1 a3 boterhammen weer net zoveel als meneer wilt. ene keer heeft hij weer aan 1 boterham voldoende en de andere dag is het meteen 3 boterhammen wat hij wilt
    15:00 uur fruit en verdunde limonade hier drinkt hij weer van net zoveel als meneer wilt.
    17:30 warm eten en een bakje soja yoghurt laten we zeggen ongeveer 100 cc
    en om 18:30 uur weer een fles 150/5 pepti, als ik deze eraf haal hebben we oorlog in de tent want ZL gaat niet eerder slapen dan dat hij die fles heeft gekregen.

Nu hoor ik vaak om mij heen, krijgt je zoon nog 3 flessen??? euhm ja??

thee geprobeerd daarvan gaat hij spugen, water drinkt hij gelukkig wel dus mocht hij rond 23:00 uur nog een keer komen of in de nacht krijgt hij water.

Ook doe ik hem geen plezier met een rijstewafel, koekje of soepstengel, meneer houdt van gezond eten :D enige wat hij wel lekker vind is pepernoten of speculaaskoek :D

Maar mijn vraag.... is dit een redelijk schema.

Mijn zoon was bij de laatste meting: 77 cm en 8990 gram. (het is dus niet dat hij te dik is, eerder wat te licht)

Groetjes Wachtend

2. wachtend

Owja vergat te melden van de pepti drinkt hij ook lang niet alles leeg hoor! Ik maak standaard gewoon 150/5 voor hem en hij mag kijken wat hij neemt. :D

3. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, waarom niet. Hij is niet te zwaar.
    Mijn zoontje is helemaal van de Pepti af. Wil ook niks meer qua melk. Behalve pyjamapapje als hij 's avonds naar bed gaat.
    Schema is verder ongeveer gelijk als die van jou.
    Mijn zoontje is gek op Roosvicee.
    Wat ik hem liever niet alleen maar geef. Nu vaak gewoon water, wat hij dan maar drinkt, bij gebrek aan beter.
    Thee lustte hij niet maar nu geef ik hem sinds een tijdje Zonnatura 20 kruiden thee, van die korrels die je oplost. En dat vindt hij erg lekker. Het is iets zoeter dan de gemiddelde thee dus ik denk daarom.
    En wat ook lust is Rijstwater (Ricedream). Kwam ik toevallig achter toen hij dat kreeg tijdens buikgriep. Gezond!
    Misschien kan je het ochtend of middagflesje vervangen door wat anders.
    Zou het ook een keer voorleggen aan het CB of KA.

4. wachtend

Ja ik vind het zo lastig ook omdat hij nog niet overweg kan met een tuitbeker en ook de fles niet zelf vasthoudt.
    Vaak hoor ik zet gewoon een tuitbeker neer dan kan hij zelf pakken. Leuk bedacht mensen maar mijn zoon kan dat nog niet of wil het nog niet. Het is natuurlijk altijd handiger als je mams het doet :D hoef je er zelf niet voor te werken :p

20 kruidenthee hebben wij hier ook staan inderdaad (mjam erg lekker!!) maar euh hoeveel heet water en hoeveel koud water en hoeveel schepjes dan??
    Ik kan het wellicht vandaag tussen de middag gaan proberen bij zijn brood, niet geschoten is altijd mis :D

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier een dame van een maand ouder die ook nog 3 flessen drinkt van 150+5, die ook niet altijd opgaan ook hier.
    Caitlyn is ook een tengere dame, dus ik laat het maar even zo: ze zal het nog wel even nodig hebben dan.

De algemene richtlijn is 300 cc zuivel per dag vanaf 1 jaar. Volgens die richtlijn krijgt hij dus teveel, maar gezien zijn gewicht zou ik denken dat hij gewoon wat extra's dus nodig heeft nog.
    Ik merk inmiddels wel dat de laatste fles steeds slechter gedronken wordt, dus als daar straks echt meer dan 2/3 van blijft staan, ga ik 'm gewoon wel weglaten, maar voorlopig gaat iig de helft meestal nog wel op.

Over de thee: wat voor thee heb je geprobeerd? Zwarte thee bevat namelijk nogal wat looizuur en is vrij heftig voor de maag, dus mogelijk dat het spugen daarvan kwam? Dan zou rooibos of kamille een beter alternatief zijn :)

6. raspberry

Caitlyn kan hier trouwens ook niet overweg met een tuitbeker, (gaat te snel/te veel drinken in 1 keer wat ze niet wegkrijgt dan/verslikken). Maar een rietjesbeker, (nuby) gaat dus wel heel goed. Die hoeft ze ook niet te kieperen, dus haar hoofd is dan ook gewoon rechtop en dat lukt dus perfect vanaf de eerste keer :D

7. wachtend

wat heb ik geprobeerd, bosvruchtenthee ( geloof niet dat dat de juiste keuze was :( )

Hier inderdaad 3x 150/5 en er is geen peil op te trekken wat hij drinkt de ene keer is de volle 150 cc foetsie de andere keer laat hij met gemak 130 cc staan. We proberen in ieder geval die 300 cc te geven (hij is gek op alpro soja yoghurt) dus proberen we hem daarmee nog wat extra melk te geven.

Tuitbeker, ik heb hier serieus 6 verschillende tuitbekers liggen, van Nuby tot Difrax en alles wat er tussen zit maar geen 1 lijkt te helpen :( Het maakt mij niet uit om die fles te geven hoor geloof me geen enkel probleem! maar omdat hij het dus ook niet zelf kan pakken zit ik soms in dubio of hij wel genoeg drinkt. Want om nou elke minuut van de dag met die fles achter hem aan te rennen is ook zowat ;)

Rietje hebben we ook eens geprobeerd (2 weken terug nog) enige wat meneer daarmee deed was erop kauwen, tja dan krijg je er ook niets uit he ;)

wat mij wel opvalt is als hij wil drinken niet die armen wat hoger in de lucht houdt maar meteen zijn hele hoofd achterover gooit.

Ach ik neem aan dat zodra hij 18 is wel gewoon uit een beker zal drinken hahaha

8. raspberry

Onze oudste moest ook veel oefenen met drinken anders dan borst/fles, die snapte het ook lange tijd niet. Ik zou dan wel 1 beker kiezen en die standaard neerzetten, dan komt er vanzelf een moment dat ie het snapt :)
    Tot die tijd dan tussendoor idd wel zelf even zorgen dat ie wat drinkt, want enkel 3x150 melk wat niet helemaal opgaat is dan wel krap.

Bosvruchtenthee is idd zwarte thee. Voor een hoop kids helemaal geen punt, maar niet iedereen kan zwarte thee even lekker hebben ;)

9. wachtend

Hebben nu inderdaad 1 vaste tuitbeker staan die je antilek kan maken en ook niet aan tafel gaat de antilek eraf (dan kan en mag hij knoeien) maar als hij op het kleine tafeltje staat gaat de antilek er weer heel snel op :D gooi en smijtwerk is hier favoriet en 4x per dag dweilen is dan geen optie ;)

Thee geven heb 20 kruidenthee staan dat is naar ik aanneem dan geen zwarte thee maar hoeveel heet en hoeveel koud water doe ik er dan in?? En hoeveel van die schepjes? Bij onszelf doe ik er 3 theelepeltjes in maar vind dat aardig veel voor onze jongen.

Ow btw drinken doet hij tussendoor wel hoor bij de 2 fruitmomentjes krijgt hij standaard 200 cc limonade maar daarvan gaat op hoeveel hij wilt en de ene keer is dat 50 cc de andere keer geeft hij duidelijk aan niets te willen en soms maar dat is zelden drinkt hij 100 cc weg.

Groetjes Wachtend

10. raspberry

Ik zou gewoon normale rooibosthee zonder extra toevoegingen/smaakjes nemen en dat dan zelfde warmte als de fles maken door koud water toe te voegen.

11. wachtend

Ahhh ga ik vanmiddag even rooibosthee halen bij de buurtsuper!
    dank je wel voor je advies zal eens kijken of hij die wel wilt drinken!

12. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet eigenlijk niet hoeveel schepjes Zonnatura 20 kruiden thee.
    Ik doe het op de gok eigenlijk. In zijn fles een bodempje en dat beetje kokend water. Dan beetje koud water erbij. Of ik giet wat over van mijn eigen theeglas naar zijn fles.
    Ik heb ook thuis een heel assortiment tuitbekers. Niks wil meneer, behalve zijn fles.
    Nu heb ik van de week nog 1 poging gedaan en de Nuby tuitbeker fase 1 gekocht. En hier drinkt hij wel uit. Denk omdat het tuitje zacht is, net als fles. Rietjesbeker snapt hij niks van.

Deel Deze Pagina