Hallo! Hierbij wil ik graag een vraag stellen. Mijn zoontje van 5 weken is een erg onrustig kereltje, we lopen met hem bij de kinderarts. Deze ziet reflux en veel onrust bij hem. In de nacht slaapt hij erg onrustig; hij kermt en kreunt en geeft af en toe een schreeuw/huiltje. Hij ligt ingebakerd. Nu worden we vaak wakker van hem s nachts vanwege zijn geluid terwijl hij zelf doorslaapt. Voorheen maakten we hem wakker als hij na 3/4 uur lag ge kreunen voor een voeding. Nu heb ik hem vannacht eens laten liggen, de onrust bleef maar hij begon niet te huilen voor een voeding en sliep na de onrust weer een klein beetje verder. Hij bleef een beetje aanmodderen maar niet hard huilen en zijn ogen bleven dicht. Nu is mijn vraag; wanneer kan ik hem het beste voeden? Als hij even onrustig is en hem dan toch meer wakker maken aangezien hij half slaapt? Of wachten tot hij goed van zich laat horen? Groetjes, Siem
Ligt een beetje aan hoe je kindje groeit. Kindjes met reflux neigen ook wel eens om vaker kleinere porties te drinken, omdat dat nu eenmaal beter valt en makkelijker te verwerken is. Dat betekent dat ze niet heel lang zonder voeding kunnen. Anderzijds, wanneer je kindje niet actief wakker wordt om te drinken, hoef je hem ook niet verder te wekken. Maar nogmaals, kijk naar groei: heeft hij het nodig, dan kun je wel een keer verder wakker maken en aanleggen.