voedingen bijhouden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Baileyy, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Mijn kraamverzorgster gaat bijna weg en tot nu toe heb ik dus alle voedingen bijgehouden. Maar doen jullie dat ook na de kraamweek?
    En dan ook temperatuur en luiers enzo?

Tot nu toe noteer ik allesbin kladblok in telefoon en schrijf het dan over. Er schijnen ook apps te zijn. Wie gebruikt zoiets en zoja welke?

2. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik noteer nog steeds de tijden en volgorde van borsten 😉. Temp houdt ik niet meer bij vanaf 2 mnd ongeveer. Doe het zelf in mijn telefoon, maar een leuke app met veel verschillendd mogelijkheden is Mama Apps

3. Fabienne12

2 okt 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    App borstvoeding, handig om tijd, duur en li-re bij te houden.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier niet.
    kind tevreden,
    genoeg natte luiers,
    kan zelf temperatuur goed houden,
    Standaard weeg en meetmomenten cb.
    Alle bovenstaande ok?
    dan maakt het niet uit hoeveel voedingen ect.en ik schrijf het ook niet op.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    na de kraamweek mee gestopt. met 12 dagen merkte ik dat ze te warm was en toen temp gemeten. toen nachtje ziekenhuis doorgebracht met flinke koorts en verder eigenlijk nooit meer op gelet. voeding voelde ik aan mijn lichaam waar de volste borst was en dat andere wijst voor zich toch? bij elke voeding altijd luier verschonen, is altijd nat dus dan weet ik dat het per voeding goed zit. in de natuur zitten ze ook niet met een boekkie denk ik maar zo ;)
    als er iets niet goed is qua groeien/warm houden, merk je dat vrij snel lijkt me

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby had problemen met groeien, spugen en intussen denken we aan een allergie. Ik ben na de kraamweek alle zaken die ik belangrijk vond, gaan bijhouden in een notitieblok. En dat doe ik nog steeds (en is bij artsbezoek al vaker handig gebleken).
    Maar ik schrijf alleen bijv. de temperatuur op als ik reden had om hem te meten.

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Gelijk met temperaturen en luiers gestopt.
    Voedingen en slapen houden we wel bij maar dat is omdat ze gebaat is bij regelmaat en het zo handig is om te zien wanneer ze wakker is als we willen afspreken met mensen ;)
    temperaturen wordt nu alleen gedaan als het lijkt dat ze verhoging heeft. Dan schrijf ik hem wel even op om het te onthouden voor mezelf.
    O wij gebruiken hier trouwens een week planner en als we die niet bij de hand hebben zetten we het in een groeps whatsapp die we voor dit doel hebben aangemaakt :p

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    pff. daar ben ik na de kraamweek snel mee gestopt, wat een gedoe! Het was de laatste dagen al een uitdaging om er steeds aan te denken, kreeg een keer op mijn kop van de kraamzorg omdat ik niks had opgeschreven en het ook niet meer precies wist (ik kijk echt niet op de klok als ik 3 nachtvoedingen geef)

Maar zolang hij goed groeit, vrolijk is, voldoende slaapt (en hoe laat dan precies maakt me echt niet uit) en meerdere natte luiers heeft ga ik dat niet allemaal bij zitten houden. Temperaturen doe ik alleen als ik twijfel of hij koorts heeft.

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb voedtijden, welke kant en hoe lang bijgehouden en de luiers totdat mijn dochter weer terug op haar geboortegewicht zat. Temperatuur heb ik nooit bijgehouden, daar doen we hier in Canada niet aan.

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Als ik af en toe een beetje onzeker werd hield ik het even bij. Welke borst ik eerst moest geven deed ik met een speldje aan m'n bh.

12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.280
    113
    Ik ben daar bij nr1 mee gestopt zodra de kraamverzorgster weg was en bij nr2 en nr3 vanaf het moment dat ze niet meer afvielen (resp. dag 3 en dag 2). Ik heb altijd gewoon naar mijn kind gekeken en niet naar tijden of hoeveelheden.

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen de kraamverzorgster weg was ben ik daar meteen mee gestopt. Wat een gedoe, en in ons geval totaal niet nodig.

14. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb het bijgehouden in allemaal apps (die stuk voor stuk na een tijdje geld gingen vragen...) en ik werd er alleen maar onzeker en gefrustreerd van. Als je een reden hebt om bepaalde zaken bij te houden moet je het vooral doen. Maar inzicht krijgen in je kindje doe je niet door lijstjes bij te houden. Als ik afspraken maak met mensen dan spreek ik af voor de ochtend, begin van de middag of eind van de middag en verder app ik wel hoe laat we er klaar voor zijn.

Deel Deze Pagina