Gaat spruw vanzelf over?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flutterby, 4 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn jongste drinkt nog 1 (soms 2) keer per dag bij mij.
    Laatst kregen we opeens spruw. Omdat er toen nog geen GV was, is zij behandeld met Nystatine en ik met kokosolie (allergie voor miconazol).
    Haar mondje is nu schoon maar ik heb wel steeds een klein kloofje na het drinken en een beetje een branderig gevoel, wel draaglijk omdat ze maar kort drinkt en ik tussendoor geen last heb.

Zou de spruw vanzelf weggaan of moet ik toch behandelen? Er is nu weer Gentiaan Violet verkrijgbaar, maar op haar leeftijd vind ik zo'n paars mondje een beetje vreemd...

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is geen antwoord op je vraag, maar GV is echt wel top hoor! Veel beter dan dat nystatine (bij ons werkte dat nooit en als het al wat deed dan was het binnen no-time weer terug).
    Wat ik deed is met 1 wattenstaafje het mondje open houden en de GV met een ander wattenstaafje verspreiden in het mondje.
    Van buiten zie je er dan amper wat van. En wat op de lippen komt is binnen een paar uur al weg.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O ja, wat betreft je vraag: ja, spruw kan vanzelf over gaan. Als je er op tijd bij bent en de nodige leefregels (te denken aan heet wassen, goede hygiene en voeding aanpassen) toepast.

Als je toch wilt behandelen kun je via de huisarts overigens ook pillen krijgen (fluconazol) als je zelf heel veel last hebt.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja ik heb al eerder GV gebruikt met goed resultaat. Maar dat paarse mondje bij een kind dat al praat en buiten speelt... Ik smeerde het toen na de laatste voeding en dan was ze alsnog de hele dag daarna paars haha.

Thnx! Mss dat ik zelf maar GV ga gebruiken en haar met de nystatine behandel...

Deel Deze Pagina