Heeeel graag zou ik nu toch eindelijk na 1,5 jaar die zwangerschapskilo's eraf willen!!!! Maar ik lees overal dat je niet moet gaan lijnen omdat anders je kindje al die afvalstoffen krijgt maar is dat na 1,5 jaar nog zo erg dan? of kan ik wel gaan lijnen. Baal zo van mijn lijf mar wil ook nog niet stoppen met de borstvoeding. Helaas ben ik niet zo gezegend om af te vallen van de borstvoeding zoals sommige mama's. Liefs
Ik lees mee. Zit met hetzelfde probleem. Ik val ook niets af... Ondanks sporten en echt goed op mn eten letten. (en dus ook borstvoeding)
vervelend he....ik wil nog wel heel graag wat kilo's kwijt. Mochten we wel snel zwanger zijn dan zit ik dan niet met al die extra kilo's. Ik wil natuurlijk niet moddervet zwanger zijn.
Ik ben sinds een paar weken bezig door echt goed op mijn eten te letten: geen snoep, alleen fruit als tussendoortje en 3 keer per dag normaal eten. Plus dat ik elke dag minimaal een half uur probeer te wandelen met Irem of op een andere manier bewegen. Bij mij helpt dat wel. Ik wil ivm ook niet echt lijnen en daarnaast hou ik het dan toch niet vol. Dan maar wat langzamer, dit lijkt mij een gezondere manier dan crashen .
Zijn jullie nog veel aangekomen na de bevalling eigenlijk? Simone is nu bijna een half jaar en ik kan dus al een half jaar alles wat lost en vast zit eten zonder veel aan te komen. Helaas geldt hetzelfde voor afvallen, ik zou er toch wel een paar kilo af willen. Is jullie stofwisseling ook zo anders dan voor de zwangerschap en verandert dit weer als je stopt met borstvoeding?
Ik kan niet zomaar alles eten zonder aan te komen, helaas. We zijn in september 2 weken op vakantie geweest en toen zat er 4 kilo aan! Juist voor de zwangerschap kon ik altijd álles eten zonder problemen. In de zwangerschap ben ik 35 kilo aangekomen (vooral doordat ik bedrust had) en daarvan waren er binnen 1,5 a 2 maanden 20 af. Die laatste 15 blijven hangen. Ik let echt heel erg op mijn eten enzo. Enigste probleem is dat ik nog niet mag sporten omdat ik nog aan het revalideren ben van de zwangerschap. Ik ga wel 1 x in de week naar fysio fitness en ik wil als het beter weer wordt wel veel gaan fietsen. Maar echt sporten in de zin van bijv zumba of fitness dat kan hier niet. Ik heb wel eens zitten denken om naar de huisarts te gaan en eens mijn schildklier na te laten kijken maarja... nog niet gedaan. Heb wel al een echo gehad van mijn buik, omdat die nog heel erg dik is, maar die echo was gewoon goed.
Ik zag laatst dat de weightwatchers een online programma hebben wat aangepast kan worden op mensen die borstvoeding geven. Of het was is kan ik je echter niet vertellen. Lijnen is niet zo mijn ding zeg maar. Meestal laat ik gewoon de frisdrank staan, snoep ik wat minder, en dan is het weer goed. Echt lijnen lukt me gewoonweg niet.
Ik ben in de zwangerschap 18 kg aangekomen. Na 6 weken was ik 16 kg kwijt. Met 8 weken op koemelk/sojavrij dieet gegaan. Na een half jaar woog ik 5 kg minder dan voor de zwangerschap. Daar blijf ik nu een beetje rond zitten. Ik kan aardig wat eten zonder aan te komen nu, maar heb ook veel honger sinds de zwangerschap.
Ik ben ook begonnen met afvallen. Doe het gewoon rustig aan, zolang je 500-750 gram afvalt is er sowieso niets aan de hand. Het probleem is dat je afvalstoffen in de melk kunt krijgen, maar dat is erger bij 'oud' vet dan bij 'nieuw' vet. Pas als je echt veel afvalt per week, dus meer dan 1 kilo kan het kwaad voor je productie.
Hoi meiden, herkenbaar! Ik ben slank van mezelf, beide zwangerschappen 20 kilo aangekomen. Ik val pas af als ik stop met de borstvoeding. Bij Elin was dat dus na een half jaar en nu bij Fiona ben ik nu aan het afbouwen. Mijn lijf houdt alles vast..Ellendig hoor! Maar ik weet dat het goed komt zodra ik gestopt ben. Mijn stofwisseling is ook anders en kost gewoon tijd. i.p.v. afvallen kom ik aan van borstvoeding geven en dat komt niet door te veel en ongezond eten Succes!
O, dit kan mijn verhaal zijn! Ik snoep en snaai niet en beweeg veel (wandelen en fietsen en fysiosport vanwege mijn bekken) en het helpt geen ene donder! Ik was voor de zwangerschap al iets te zwaar en moet nu voor een gezond gewicht 12 tot 15 kilo afvallen. Ik ben helaas behept met een trage stofwisseling. Na de kerst paar kilo bijgekomen, die zijn er -mede door stress van de laatste tijd- ook alweer af, maar ik kom maar niet onder dat zelfde getal op de weegschaal uit, het is al hetzelfde als vlak na de bevalling (35 kilo bij, na 10 dagen 30 kilo kwijt).
Hier ook. Als er extra kilos aan zitten, gaan die er vanzelf weer af. Maar die zwangerschapskilo's niet. Kreeg vandaag weer 2 x de vraag of er een tweede aan komt, zwaar frustrerend!! Heb daarbij ook nog een hele dikke, slappe buik die dus ook wel erg opvalt....
Nou ik ga toch proberen af te vallen en van alleen gezond en minder snoepen val ik dus niet af. Beetje jammer maar er gaat nog geen 50gram af....ja als ik net naar de wc ben geweest. Ik heb een bruiloft in het voorjaar en dan wil ik toch weer wat slanker zijn...15 kilo moet eraf. Ik moet het dus wel streng doen en ik hoop dat het niet teveel van invloed zal zijn op mijn borstvoeding. We zullen zien, wanneer ik te weinig voeding krijg moet ik maar weer iets meer eten. Die afvalstoffen....daar maak ik me dus wel druk om...kan dat kwaad voor je kindje of niet??? en wat gebeurt er dan???
Tja ik zou zelf absoluut niet kiezen te dieten met borstvoeding. Sowieso is het belangrijk dat je kindje voldoende vitamines enzo binnenkrijgt en als jij die niet eet, hoe meoten ze dan in de melk komen? Ik vind het toch wel belangrijk dat ik voldoende en gevarieert eet. En als ik soms hoor wat mensen eten als ze lijnen, lijkt me dat niet genoeg met borstvoeding.
Tuurlijk is dat niet goed, maar zorg iig dat je niet meer dan 500 gram p/w afvalt, 2 litee water per dag drinkt en om de 2 uur iets eet.
Nou mijn kindje eet natuurlijk al hele maaltijden...ze eet mee met de pot en wij eten naar eigen zeggen erg gezond. Verse groenten, gevarieerd en absoluut niet te vet, te zout, te zoet. Ze krijgt daarnaast ook vloeibare vitamines als aanvulling en natuurlijk voor de vit.D. Dus voor de vitamines heeft ze geen borstvoeding nodig. Het gaat mij er meer om wat er dus terecht komt in de borstvoeding aan antistoffen. Ik heb er al veel artikelen over gelezen en het een spreekt het ander tegen. Het is nog nooit daadwerkelijk bewezen slecht maar er wordt vanuit gegaan. Dat de productie terug kan lopen is wel bewezen maar ook dit kun je opvangen door veel te drinken en fruit te eten. In een engels artikel wordt gezegd dat het alleen voor de vrouw zelf slecht is en iet voor je kind. Beetje lastig dit!! Ik ga het toch proberen en zal mijn borstvoeding goed in de gaten houden. Ik heb trouwens last van mijn schildklier en dat is een bijkomend probleem. Mijn stofwisseling gaat dus sowiezo wel heeeeeel erg traag. Bedankt voor jullie antwoorden en dat jullie met me mee denken.
Lastig allemaal hoor! Ik moet zeggen dat het hier naar wens verloopt, de ene week val ik wat meer af dan de andere maar het gaat wel goed. Ik zorg gewoon dat ik genoeg eet, zeker geen honger heb want dat wil ik uberhaupt niet, hongerlijden, en zeker net met de borstvoeding. Daarnaast zeker meerdere keren per week 30+ minuten bewegen, meestal wandelen met Irem, maar soms ook met de Wii of zwemmen ofzo. Van een productievermindering heb ik nog niets gemerkt na 3 weken, dus neem aan dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Dit is hoe een gemiddelde dag van mij eruit ziet: ontbijt: 1 boterham of 2 crackers/cracottes met mager beleg (margarine (als het lekker brood is vind ik dat genoeg ), smeerkaas, gestampte muisjes) lunch: meestal 4 boterhammen met mager beleg (filet americain, kipfilet, 30+ kaas) en een stuk fruit diner: een normale portie, niet extreem mager, als we (oven)friet eten, eet ik dat ook gewoon. Zorg wel dat er altijd groenten bijzitten. 's avonds: 1 stuk fruit en soms nog een bakje optimelvla Zo at ik eigenlijk al, maar nu laat ik alle ongezonde tussendoortjes weg . Wat betreft de afvalstoffen: tsja, er zijn ook genoeg vrouwen die zich 3 slagen in de rondte eten met borstvoeding en blijven afvallen. Dan zou hun melk toch ook vol moeten zitten met afvalstoffen. Denk dat dat wel meevalt. Ik ga niet streng dieten en als ik hier straks niet meer mee zou afvallen, so be it, maar zolang dit gaat, hou ik dit wel vol.
Eylem; dat noem ik geen lijnen, dat vind ik gewoon gezond eten, zo zou iedereen het moeten doen. Ik hou erg van pasta's en stamppotten enzo en daar eet ik dan het liefst twee borden van. Ik heb vannacht 3x gevoed en heb dan wel erge trek 's ochtends.
Je hoeft echt niet tot je kind anderhalf is te wachten met afvallen hoor! Je mag rustig aan afvallen, 1 kilo per 2 weken. Zoek het vooral in gezond eten, weglaten van dikmakertjes en meer bewegen. Sporten hoeft helemaal niet, gewoon meer bewegen, paar keer vaker per dag de trap op, auto laten staan, elke dag lekkere wandeling maken met de kinderwagen.