voedingen langer dan een uur en onstilbare honger

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door iemandsland, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iemandsland

27 aug 2008
    41
    0
    0
    hoi,

onze kleine is nu 3 weken oud (geboren met 36 weken).

mijn vraag: wat kan ik doen om mijn dochter korter te laten cdrinken, zonder dat ze eten te kort komt. kan dat uberhaupt?

er is iets veranderd in de borstvoeding: ze heeft heel veel dorst (krijgt er zelfs krampjes van) en de voedingen duren erg lang. meer dan een uur per x exclusief verschonen.
    ze komt iedere 3 uur (dus: om 9 uur gestart met voeden, dan wil ze om 12 uur uiterlijk weer).
    ze heeft veel natte luiers, poept goed, maar laat veel winden die huilen veroorzaken.
    ikzelf heb veel melk.

na de eerste minuten stopt ze telkens met drinken, maar als ik haar eraf wil halen begint ze snel weer.

reden dat ik het vraag is dat het op deze manier pijnl;ijk begint te worden voor mijn tepels (wordt heel lang op gezogen).. en het wordt wat uitputtend, waardoor o.a. mijn reactievermogen minder wordt.

wat doe ik nu: soort compressie techniek dium boven vingers onder. tepel goed in haar mond laten komen. haar wakker proberen te houden door har an te tikken.

alvast bedankt voor je tips!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

gefeliciteerd met je kindje! met 36 weken is nog wel wat vroeg om geboren te worden en het een hele voeding vol houden. inmiddels is ze drie weken verder, maar moet kennelijk nog leren om effectief haar voeding tot zich te nemen.

zoek hierbij hulp bij een lactatiekundige in de buurt. tot die tijd kun je wanneer ze stopt met drinken haar stimuleren tot doordrinken. houd haar bij voorkeur in de rugbyhouding, omdat dat een actievere houding is en kindjes minder makkelijk wegsuffen.

komt ze snel weer voor een voeding (binnen 3 uur) kun je haar de zelfde borst nog aanbieden.

zoek verder iemand in de buurt die je kan helpen. dat is makkelijker dan via de mail.

fijn weekend vast, ze gaat het vast leren, jij doet het hartstikke goed!

heidi margit

Deel Deze Pagina