Spruw

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Rose1982, Oct 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hoi Ilse,

Hoop dat je mij wat antwoorden kan geven.
    Vanmiddag bij de arts geweest met ons dochtertje omdat ik dacht dat ze spruw had, dit heeft ze ook vertelde de arts. Morgen kan ik gel ophalen voor de spruw.
    Ze jammert vandaag erg veel en drinkt voor het eerst de flesjes niet helemaal leeg. Huilt ook heel snel vandaag?
    Kan dit te maken hebben met Spruw dat ze er last van heeft? of doet dit geen pijn?
    heb temp gemeten en die was 37.2 net.
    Hoor graag van je!

Groetjes Rose

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Rose,

Wat sneu he als je meisje zo zielig is.
    Spruw doet wel pijn, dat kan dus zeker het jammerige verklaren.

Als de gel werkt dan moet je snel verbetering zien. Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal hoe je voedt je hebt het over flesjes.

Als je borstvoeding geeft is het belangrijk om wel jullie beide te behandelen.
    Zoiezo heel goed letten op hygiene. Ik geef je een linkje naar de nieuwsbrief geschreven over candida infecties. Daar staan nog wat tips in betreffende hygiene en behandeling.

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk kijk onder informatie en klik dan op informatiebladen. Informatieblad 1 kan je daar downloaden. Dit is informatie speciaal geschreven voor artsen.

Succes

Ilse

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hoi Ilse,

Bedankt voor je antwoord.
    Ik geef geen borstvoeding maar flesvoeding.
    Ze heeft nystatine labaz gekregen van de huisarts, nu moet ik 4x per dag met een spuitje 1ml in haar wangzakken spuiten. Alleen spuugt ze dit meteen weer uit :(
    Op bijsluiter staat dat ze het even in haar mond moet houden en daarna doorslikken. Ons meisje spuugt het meteen uit zelfs speeksel spuugt ze erna uit? Heb de apotheek gebeld en die vertelde dat dit toch de enigste manier is.
    Heb jij toevallig een idee hoe ze dit toch binnen in haar mondje houd?
    Alvast bedankt!

Gr Rose

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

He blijft inderdaad een lastig spulletje. Soms helpt het om de dosering wat meer te verdelen zodat je wat meer kleine porties krijgt. In de wangzak spuiten en dan met je door het mondje heen smeren.

Het alternatieve middel wat ook gebruikt wordt is Daktarin, dat is wat meer een gel en dat smeer je makkelijker in het mondje omdat het wat stroperiger is. Het is de keuze van de arts welke als eerste wordt voorgeschreven.

In elk geval nog even doorzetten en vergeet ook niet spenen en verder alles wat in het mondje komt uit te koken of op meer dan 65 graden te wassen (spuugdoekjes, omslagdoeken, lakentjes,e tc.)

Succes

Ilse

Share This Page