Hoi Adriënne, Heb je misschien advies wbt het invoeren van een slaapritueel? Ons zoontje slaapt in zijn wiegje omdat hij niet in zijn ledikant slaapt en daar alleen maar huilt. We leggen hem,sinds het weekend, nu elke middag in zijn ledikantje ('s avonds in zijn wieg) maar zodra je hem neerlegt en instopt gaan zijn oogjes open en begint hij te huilen. We laten hem nu steeds even huilen maar hij raakt dan soms heel erg overstuur. Daarnaast (en daarom) willen we gaan beginnen met het invoeren van rust en regelmaat en dus een slaapritueel invoeren. 's avonds krijgt hij om 18.30uur een fles en daarna willen we hem in zijn bed gaan leggen. (tot nu toe bleef hij vaak beneden tot hij sliep en dan legden we hem in zijn wiegje of kinderwagenbakje) Hij huilt dan alleen heel erg als we hem wakker in zijn wiegje leggen en hij raakt dan ook overstuur. Als hij na zijn fles al slaapt en we leggen hem neer dan wordt hij wakker en gaat dan ook huilen. Vaak heeft hij dan ook een beetje gespuugd maar of dat is omdat het dwars zit en hij daarom dus ook huilt...of dat hij zichzelf overstuur maakt en daardoor moet spugen..dat weet ik niet. Als ik hem oppak laat hij vaak een hele harde boer dus ik voel me dan ook weer schuldig dat ik hem zo lang heb laten huilen terwijl die boer dwars zat. (we houden hem al ruim 20 minuten omhoog na zijn fles om te boeren en te zorgen dat hij niks terug spuugt) Aan de ene kant voel ik me dus schuldig en weet ik niet wat ik moet doen maar aan de andere kant weet ik dat het beter is voor onze zoon als hij eraan went dat hij zichzelf ook in slaap moet krijgen als hij wakker in bed wordt gelegd. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en hoe ik dit het beste kan aanpakken dus ik hoop dat jij raad weet. Alvast bedankt! Groetjes Petra
Hoi hoi, Wat voor voeding krijgt hij? Als ik het goed begrijp spuugt hij veel, en vindt hij het niet fijn om na de voeding plat te moeten liggen. Nutriton kan helpen om niet zoveel te spugen. Om hem te laten wennen in zijn bedje, is het goed om er voor te zorgen dat het er lekker warm is, eventueel een kruikje om het op te warmen. Een tshirt van jezelf erbij leggen als sloopje wil ook wel eens helpen. HIj moet leren om zichzelf te ontspannen in zijn eigen bedje zodat hij in slaap kan vallen. Een ritueel wat hij leuk vind, is belangrijk inderdaad. Muziekje even voorlezen eventueel. Maar probeer het wel rustig te houden. Als je weggaat, en hij gaat huilen, laat hem dan 10 minuten huilen. Als je terugkomt, aai over de bol, met lage stem praten en geruststellen. Geen oogcontact maken. Eventueel even oppakken, maar ga dan gewoon weer weg. Als hij tussendoor stil wordt is hij bezig om zichzelf in slaap te huilen. Dat is helemaal niet erg, hij leert zichzelf zo snel te redden. Heeft hij een speentje of de duim of zo? Probeer je hart te volgen met je verstand. Het is echt niet zo erg als een baby een keer huilt. Zoek zelf afleiding als hij ligt te huilen. Dan zijn de 10 minuten eerder voorbij. Groetjes Adrienne
hoi Adriënne, Hij krijgt 2 flessen H.A voeding van Nutrilon en 3 flessen borstvoeding. (ik kolf de borstvoeding af) Sinds een paar dagen speelt het pas dat hij, als we hem hebben neergelegd, zo overstuur is en dan wat spuugt en nog een flinke boer laat. Voor die tijd was dit niet. Het gekke is ook dat hij het bij zijn laatste voeding weer niet heeft. Bij zijn laatste voeding om 22.00u laat hij soms geen boer en als we hem dan neerleggen slaapt hij de hele nacht gewoon door. We houden hem altijd een kwartier a 20 minuten omhoog omdat hij na zijn geboorte vaak wat terug spuugde na zijn voedingen.(dat was toen de tip van onze kraamhulp) Zou er een reden kunnen zijn dat hij nu ineens spuugt nadat we hem neerleggen of heeft dat echt te maken met dat hij overstuur is? (misschien dat hij aanvoelt dat hij in een ander bedje ligt?) Hij duimt af en toe en heeft ook een speentje. Dit bied hem soms wel troost. Bedankt ook voor je tips voor het bedritueel! dat gaan we zeker proberen! sorry voor al mijn vragen! In ieder geval ontzettend bedankt!
Hoi hoi, Ik denk dat het best wel eens zo zou kunnen zijn dat hij spuugt omdat hij zich zo drukt maakt. Hopelijk brengen de adviezen wat rust. Je kunt er ook van alles over lezen op internet. Je moet dan zoeken op Ria BLom, die heeft een methode ontwikkelt voor huilbaby's. Omhoog houden is prima hoor, dat helpt zeker. Het is een periode waar jullie weer doorheen moeten, en het komt vast goed hoor. HIj voelt zeker aan dat hij in een ander bed ligt. Het is ook helemaal begrijpelijk dat hij huilt, maar het is wel op den duur wel beter voor hem. Misschein kun je de wieg op zijn eigen kamer zetten om de overgang makkelijker te maken. Of zelfs in bed als dat kan. Groetjes Adrienne