Borstvoeding- geen zin in seks

Discussion in 'Borstvoeding' started by snoebeltje, Oct 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    lieve meiden,
    Ik geef nu 9 maanden BV en sinds de geboorte van onze dochter heb ik geen zin in sex:).
    Ik vind het erg rot voor mijn vriend, en ik denk ook dat het opzich niet handig is voor onze relatie.
    Door vermoeidheid enz enz staan we best vaak op gespannen voet met elkaar. Dan is het toch wel fijn dat je het "goed kunt vrijen".
    Maar...mijn borsten zijn van mijn dochter! En in vrijen/sex heb ik geen zin! Ik ben s avonds vaak kapot en wil slapen, en s ochtends alweer vroeg in de weer.
    Herkennen jullie dit, die afwezigheid van lustgevoelens?
    Ik ben niet zo iemand die "het dan maar doet omdat het anders zo sneu is" voor mn vriend.
    Liefs

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Lastig probleem wel, maar ik denk dat het het beste is als jullie het voor de bv-periode ook een beetje accepteren, want het is nu eenmaal anders nu heb ik gemerkt.
    Staat je man wel achter borstvoeding??

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja, absoluut en hij begrijpt het ook heel goed en doet er helemaal niet moeilijk over hoor!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik herken het wel. Treesman mag absoluut niet aan mijn borsten komen. Deze zijn om mijn dochter te voeden en ik zie ze niet meer als iets seksueels. Treesman wel (doordat ze groter zijn zelfs meer dan voorheen) en dat is lastig.

Praten jullie er ook over? Wij hebben er een paar goede gespreken over gevoerd en ik merk wel van mezelf dat ik ook meer mijn best moet doen om een juiste sfeer te scheppen. We zijn er nu veel bewuster mee bezig door het gezellig te maken, kaarsjes plus muziekje aan etc. dan voor de zwangerschap. Het gaat tch minder vanzelf en er moet iets meer gepland worden (en als het er dan eindelijk van komt, wordt er vaak net iemand wakker ;)).

De afspraak is wel dat tijdens een vrijpartij hij van mijn borsten moet afblijven. Ik vind aanraking gewoon echt niet prettig!

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja, we praten er goed over, maar op n gegeven moment ben je wel n beetje uitgepraat...;)
    Ik vind het zo moeilijk, heb niet eens zin om zin te maken...:(

6. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    Ik herken dit ook wel een beetje.. het is toch andrs nu er kinderen in het spel zijn..minder spontaan ofzo..of sneller :) haha ... maar wij hebben er ook over gepraat enzo..en we hebben het geaccepteerd dat ze gewoon ff offlimit zijn voor hem :) haha en er zijn genoeg andere manieren om het gezellig te hebben... voor mij is gewoon samen op de bank hangen al erg fijn..gewoon die ene arm om me heen en gezelligheid samen hebben...

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dit herken ik ook heel erg. Als zoontje slaapt, wil je gewoon lekker in de zetel hangen of gaan slapen of wat dan ook... Maar vooral geen 'inspanning' doen.
    Maar ik merk wel dat ik er soms teveel over nadenk.. Ik voel me schuldig en weet dat mijn man zin heeft. Ik zit dan de hele tijd te denken dat ik er geen zin in heb, dat zoontje vannacht misschien weer 3x wakker wordt, etc... Maar door zo te denken, ga ik natuurlijk hélemaal geen zin meer krijgen...

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    hier helaas ook heel herkenbaar... mijn man zegt dus wel eerlijk dat hij het vervelend vindt. Dus af en toe doe ik het voor hem, maar als het aan mij lag... erg he :(.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je even een paar dagen terugzoekt dan zie je dat er kortgeleden ook al een topic over verminderd libido was.
    Het komt gewoon vaak voor nadat je voor het eerst ouders geworden bent. OOK bij moeders die geen borstvoeding geven trouwens. Het hebben van een volkomen nieuwe rol in het leven kan nou eenmaal flink ingrijpend zijn...

10. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb geen topic gevonden, dirksmamma, maar ik vind het gewoon ook fijn om mijn eigen ei kwijt te kunnen :)

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Herkenbaar hoor!!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind het iig geweldig dat je man er begrip voor heeft! Je hoort vaak anders of vrouwen die het dan maar doen omdat hun man zo zielig is, dat vind ik pas zielig! Enne....het komt vast helemaal goed.

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    bij ons ook hor! soms wel zin, maar vooral beide erg moe (manlief door werk).Wel al over gehad en moeten er echt tijd voor maken. maar weekend hebbenw e nog steeds familiebezoek of kraamvisite dus ook dan geen tijd. We hebbene r beide niete cht moeite mee, is gewoon even nieta ders. maar wil wel op korte termijn verandering.
    Iets anders dat mee speelt is dat we dan concooms moeten gaan gebruiken, iets wat we niet fijn denken te vinden. Gync. adviseerde voor de bv echt et wachten met voorbehoedsmiddel. Wil zelf eigenlijk ook geen hormonen en manlief wil niet dat lichaam weer op hol slaat, heb al pcos. Eerst goed ontzwangeren. dus ben benieuwd.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat dacht ik ook, maar zoek gewoon een goede die bij jullie past, je hebt zoveel keus daarin! Wij doen het al die tijd al met condoom en vinden dat helemaal niet erg.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Was meer om aan te geven dat je de enige niet bent, en dus lekker kunt meekletsen met een aantal lotgenoten!

Maar ik kan het onderwerp nu ook niet meer vinden, nog niet zo lang geleden liepen er twee, als ik het me goed herinner.

16. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi, een van de topics was van mij. Is gecrasht denk ik.
    Hier dus precies hetzelfde! Geen zin, en zin maken kan ik niet. Hoeft ook niet van mijn man, hij wil alleen als ik het ook fijn vind. En joehoe dit weekend voor de tweede keer na de bevalling Raak!! Alleen deed zooooon pijn... Ook na die tijd. (nu nog..) Dat speelt ook mee in de zin hier. Heb jij ook pijn of is dat nog niet aan de orde. ;) De borsten dat gaat hier wel weer. En gelukkig maar, zonder die kan ik helemaal niet vrijen!

Succes meis, komt vasr goed..

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier is het ook zo erg. Ik zit er best wel mee en mijn man volgens mij ook..... maar ik ga idd geen zin maken omdat hij wil..dat kan ik niet.
    Maar t blijft echt super vervelend..

18. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    @ kiddie: Ik weet niet of ik pijn heb want ik heb het nog nooit gedaan na mn bevalling:D
    Condooms vinden we geen probleem, hebben we al eens gedaan:)

wat heerlijk te horen dat ik niet de enige ben.
    Kamp ondanks mijn schat van een vent toch wel met een schuldgevoel naar hem toe.
    En rationeel weet ik dat het beter zou zijn voor onze relatie om meer te vrijen, maar echt, moet er nog niet aan denken...
    Heb wel een hechting, misschien ben ik daar onbewust ook wel bang voor dat het pijn gaat doen, weet ik niet...

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    hier ook herkenbaar hoor... Daarbij speelt (hier) ook dat je door het geven van bv ook droger bent daarbeneden. Wij hebben het een paar keer geprobeerd (helpt zeker om meer stemming te creeeren, kaarsjes e.d.) maar fysiek vind ik het momenteel niet lekker en een condoom helpt dan ook niet echt..
    Gelukkig hier wel begripvolle man, hij weet dat de zin vanzelf wel terugkomt :)

20. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ooh gelukig ik ben niet de enige!
    eerst durfde ik niet ivm hechtingen enzo
    toen ik eindelijk durfde deed het zeer. nu doet het geen pijn meer maar heb ik ook totaal geen zin.
    ik heb die behoefte gewoon ff niet, het schijnt wel zo te zijn dat als je bv minder wordt dat dat gevoel wel weer terug komt.

ach, ik zie het wel, mijn man en ik kunnen er goed over praten en hij vind het ook niet zo erg.

Share This Page