Mijn dochtertje van 2 weken krijgt fles en bv puur uit noodzaak. Ik wil nl volledige bv geven (wat ik ook heb gedaan de eerste week) maar krijg dit niet op peil. Ik kolf maar 70 cc af(meer lukt niet) en ze heeft niet genoeg als ik haar aan de borst aanleg. Moet altijd bijvoeden om te zorgen dat ze genoeg krijgt. Heeft u nog tips om productie te verhogen? Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van...Ik leg meer dan 4 keer per dag aan (naast fv) en kolf ook nog minstens 2 keer...
Probeer je baby iedere voeding aan te leggen aan de borst. Bied dan ook bijde borsten aan. Na de voeding kun je haar dan gewoon een flesje kunstvoeding aanbieden waaruit ze nog mag drinken tot ze stopt. Als ze goed in gewicht aankomt kun je geleidelijk de hoeveelheid bijvoeding afbouwen, zodat ze steeds beter en effectiever bij jou zal drinken. Op deze 'natuurlijke' manier zullen je borsten vast nog beter gaan produceren. Een volgende tip: doe 1 of 2 kolf-aanlegdagen. Dagen waarop je er even helemaal voor gaat en zo veel als je maar kunt gaat kolven en/of aanleggen. Als laatste: kijk eens op www.borstvoeding.com naar domperidon. Dit geeft je productie misschien net die laatste pep die je nodig hebt. Niet teveel twijfelen, geen paniek en stress, het kan nog best goed komen. succes linda
Het rare is, dat je vaker op internet leest om domperidon te gebruiken ivm de melkproductie. Ik ben naar de apotheek geweest en die raad dit ten strengste af, vanwege het feit dat dit voor andere doeleinden wordt gebruikt en op de bijsluiter staat zelfs: niet gebruiken bij zwangere vrouwen en borstvoeding! Hoe kan dit?
Om elk mogelijk risico te vermijden wordt er vaak maar in bijsluiters gezet dat het bij borstvoeding en zwangerschap vermeden moet worden. Wat niet wil zeggen dat het niet samen kan, maar zij hebben daar niet op onderzocht. Instanties die bezig zijn met borstvoeding in combinatie met medicatie hebben hier zeer specifiek naar gekeken en gedegen onderzoek naar gedaan. Van zo'n apotheek is het dus ook onwetendheid. Ik heb het pas zelf ook gekocht en ernaar gevraagd en bij mij wist ze het ook niet. Het is ook in Nederland nog best wel nieuw. Maar het kan echt; het krijgt een heel veilige code uit verschillende onderzoekshoeken. Maar ik snap dat het een verevelend gevoel is. Misschien je apotheek het stuk van www.borstvoeding.com eens laten lezen? vr gr linda