voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door danili, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hoi hoi,

onze dochter is nu 10 weken oud en weegt ongeveer 5200gram.
    ik wil vanaf vandaag gaan proberen om haar op 5 flesvoedingen te laten per 24 uur.
    We gaven haar tot vandaag 6 flessen van 140cc en 4,5e schep (ongeveer 150cc) maar merk wel dat ze met het laatste restje moeite heeft, of we geven het laatste beetje na een korte pauze.....
    moeten we er in de flessen "gewoon" 150cc water en 5 scheppen doen, of adviseer jij toch om flessen van 180cc te maken?

en ik weet niet of jij dat toevallig weet, ik kan er geen wijs uit worden....maar bij het laatste beetje uit de fles zit ze de hele tijd met dr hoofdje te schudden, en huilt er soms ook bij, net alsof ze dus aangeeft niet meer te willen.
    Volgens mijn vriend doet ze dat omdat ze de fles-speen niet goed kan pakken, dat die niet goed in dr mons zit, maar lijkt mij zo onlogisch.....
    het is vaak erg vervelend om haar zo de fles te geven.

groetjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Begin eerst maar eens met 150cc water en 5 schepjes. Daar 5 flessen van. Misschien dat ze dan wat makkelijker de flessen opdrinkt. Ophogen kan altijd nog.

Ilja

Deel Deze Pagina