voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door susanne1979, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi,

Tim weegt nu 4180 gram en krijgt 110 cc voeding per keer. (met extra water voor de ontlasting smeuig te houden 140 cc)
    Nu komt hij toch nog steeds om de 3 uur en zo komen we dus uit op 8 voedingen per dag , terwijl hij er volgens de kraamverzorgende maar 7 nodig heefft.
    Is het erg dat hij er dan toch 8 krijgt?? Of zou ik de fles van 01.00 wat kunnen verhogen zodat hij toch maar op 7 voedingen uit kan komen?

Heb je advies?? (ik vraag het a.s dinsdag ook nog even op het cb na)

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Susanne1979,

Je zou hierbij twee dingen kunnen doen. Of Tim nog 8 flesjes per dag geven, maar je zou ook de voedingen van overdag kunnen gaan ophogen. Dus i.p.v. 110cc doe je er 30cc meer water in en een extra schepje. (dit staat los van het extra water voor de ontlasting). Zo kom je aan de 7 voedingen en is Tim misschien wel tevreden. Even uitproberen zou ik zeggen.

Het ene kind heeft wat langer 8 voedingen op een dag dan een ander dus het lijkt mij niet heel erg.

Maar overleg vooral ook even op het CB.

Ilja

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
  4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    We hebben het nu opgehoogd, Tim krijgt nu 120 cc water met 4 schepjes voeding =130 ml klaargemaake voeding.
    Maar hij komt nu toch nog steeds om de 3 uur soms zelfs om de 2,5 uur en ook dus nog steeds s'nachts. Ondanks dat hij dus meer krijgt, wil hij nog steeds 8 voedingen per 24 uur hebben.
    Ik krijg sterk het vermoeden dat hij er geen genoeg aan heeft en ben aan het overwegen om de Friso comfort te gaan mengen met de Friso Extra. (voor hongerige baby's)
    A.s dinsdag moet ik nog steeds naar het cb... dus ik wacht nog even daarmee tot dinsdag.

Ik vind het zo vreemd dat hij er geen genoeg aan heeft.. hoor je dat wel eens vaker??

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Susanne,

Tim weegt nu boven de 4 kilo begrijp ik. Als je dan naar de tabellen kijkt van de Friso mag je minstens 150 cc water met 5 schepjes gaan gebruiken. Alleen zou die daar
    geen 8 voedingen van moeten hebben, maar 6 (eventueel 7)

De friso-extra is zeer zeker het proberen waard.

Poedermelk heeft een andere eiwit-samenstelling dan moedermelk. Dit heeft tot gevolg dat de belasting van poedermelk op de nieren hoger is dan die van moedermelk. Vandaar dat er een maximum geldt voor de hoeveelheid poedermelk die een baby mag drinken per dag.

Het consultatiebureau kan je hier verder bij helpen.

Ilja

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nogmaals bedankt!

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Vandaag op cb geweest. Tim weegt nu 4490 gram en is 54 cm.
    Wat de voeding betreft, ze(de arts) denkt dat Tim gewoon nog zuigbehoefte heeft en geen honger heeft. De voeiding Friso extra raad ze dan ook niet aan. Vooral niet in combinatie met de Comfort, omdat dat te zwaar op de maag kan liggen.
    We moeten nu een andere speen proberen met het voeden om te kijken of hij te snel drinkt en daarom nog de zuigbehoefte heeft.

Vreemd hoor.. volgens mij heeft hij toch echt honger.
    Maargoed ik probeer het eerst wel, en anders bel ik wel of ik niet alsnog de extra mag proberen..
    De hoeveelheid voeding, 120 cc met 4 schepjes poeder, was goed. Maar dan ook wel het absolute maximum voor de 8 voedingen.

Deel Deze Pagina