ik heb even een snel vraagje, mijn dochter krijgt 7x70ML voeding, heeft sinds vandaag geen sonde meer, maar nu is ze vandaag heel erg eigewijs geweest en heeft ze tot nu toe nog maar 305ML van de 420ML per dag gehad. ze is de hele middag/avond wakker geweest en nu slaapt ze echt net een half uurtje, en moet om 10 uur weer voeding hebben, nu zei het ziekenhuis tegen mij maak haar maar niet wakker voor voedingen ze meld zich vanzelf maar dat doet ze niet en als je haar wakker maakt en eten geeft, gaat ze vaak een mondje terug geven en word ze weer onrustig tot de volgende voeding, en zo gaat het de hele tijd door. hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken? en maakt het uit als ze 1 dag iets minder krijgt? Ik ga haar zo weer wakker maken om haar de fles aan te bieden (70ML) en dan komt ze nog een beetje tekort. liefs, sandy
ik zou er overdag niet meer als 4 uur tussen laten en snachts zelf laten komen. Je kan een kindje niet dwingenom te eten. En je kindje moet natuurlijk ook wennen om nu zelf het eten tot zich te nemen. Zal ook vermoeiend voor je kleintje zijn, dus miss is ze te moe om te drinken, en te moe om te slapen. Als ze mondjes terug blijft geven kan je ook evt. overleggen met het CB om evt. nutriton toe te voegen dit maakt de voeding wat dikker waardoor het wat minder snel omhoog komt. Ook je kindje rechtop voeden en mininmaal een half uur rechtop houden na een voeding wilt ook vaak wel helpen.
dankjewel voor je reactie! Uiteindeijk heeft ze zich 's nachts gemeld om 3 uur en heeft ze alsnog de 420 voeding die ze per dag nodig heeft gehad! Alleen vandaag was ze weer beetje moeilijk! Ik zal eens overleggen met het CB over wat jij zegt! en dat half uur rechtop houden doen we inderdaad ook na elke voeding dit helpt vaak wel!