Deze week is mijn laatste week kolven in werktijd. Ik heb geregeld dat ik vanaf volgende week gedurende maximaal 3 maanden mijn lunchpauze in 2 mag splitsen om kort te kunnen kolven. Op zich zou het dus moeten lukken. Maar, ik ben erg gespannen. Bij de oudste kon ik overdag niet meer kolven. In een week tijd ben ik redelijk probleemloos van 6 voedingen naar 2/3 voedingen gegaan. Maar 2 maanden later was het op. Dat vond ik toen niet erg, maar ik ben zo bang dat het deze keer weer zo gebeurt. Ik heb zoveel moeite moeten doen om bv te kunnen blijven geven deze keer. Daarnaast is het mijn laatste kindje aan de borst en is mijn kennis over bv vergroot waardoor ik gewoon langer wil voeden. Maar ik merk nu al dat mijn kolfproductie terugloopt en word daar dus heel zenuwachtig van. Tegelijkertijd heeft mijn man al meer dan een maand niet hoeven bijvoeden met kv. Volgens mij zit het dus tussen mijn oren. De kleine heeft opeens de smaak te pakken qua eten, hij slaapt veel beter dan eerder en is hartstikke actief. Het gaat dus eigenlijk heel goed. Mijn vraag is eigenlijk, klopt het dat het kolven kan teruglopen? Moet ik me daar zorgen om maken of hoort dat gewoon bij het groter worden? Op vrije dagen heb ik nooit meer het gevoel te weinig te hebben. Ik leg hem uit gewoonte vaak aan, maar hij vraagt echt minder vaak dan eerst (nu ongeveer 5a6 keer ipv 10 keer). Het klinkt toch goed? Kun je mijn onzekerheid wat wegnemen?
Hoi, Klinkt heel goed zoals je beschrijft! Je kindje krijgt in ieder geval niet te kort denk ik, ook niet als je minder zult kolven op het werk. Wanneer je thuis komt leg je hem denk ik gewoon weer aan en ook op dagen dat je thuis bent merk je geen verschil daar in. Ik zou vertrouwen op je lichaam en op je kindje: en daarnaast blijf je gewoon zo aanleggen zoals je nu doet. Evt. kolf je op een thuismoment wanneer je kindje drinkt of net heeft gedronken. Veel succes!