Breast-feeding mothers show a greater response in their brains to their own infants' cry than do non-breast-feeding mothers. Brains of Breast-Feeding Moms More Responsive to Baby's Cries | Maternal Behavior | My Health News Daily
interessant, al is mijn engels niet zo goed ik merk altijd bij mezelf dat ik erg sterk reageer op huilen, komt dus misschien ook wel door de bv.
Ik denk inderdaad ook dat dit een logisch gevolg is van de hormonen die vrijkomen bij borstvoeding. De natuur heeft alles gewoon prachtig geregeld! eerst ben je zwanger en zorgen de hormonen ervoor dat je van je kindje gaat houden en het wilt verzorgen, vervolgens kun je (als t goed is) borstvoeding geven en zorgen de hormonen ook weer voor een optimaal resultaat. Ik vind t echt zo bijzonder!
ik heb het nog niet gelezen maar eerste wat mij te binnen schiet is dat je een toeschietreflex krijgt ofzo ? kan t me nog heel goed herinneren als mn zoon begon te huilen herkende ik t gelijk want voelde dan n kramp door mn brsten heen gaan en als mn buurmeisje dat paar dagen ouder is huilde had ik nergens last van . Ik ga nu lezen haha
Kan natuurlijk ook zijn dat de oorzaak-gevolg relatie andersom ligt: dat vrouwen met sterker werkende "zorgende" hersendelen meer geneigd zijn om borstvoeding te geven. De testgroep is namelijk natuurlijk niet random ingedeeld, maar deelt zichzelf in.
Dat speelt zeker een rol maar dat stukje over empatisch vermogen herken ik wel, ik kan me veel beter inleven in andermans situaties sinds ik moeder ben. Eigenlijk ben ik aardig(er) geworden door de bv ipv dat ik bv ben gaan geven omdat ik zo aardig ben
Ik kan dat ook veel beter sinds ik moeder ben. Maar ik denk niet dat dit zozeer met bv te maken heeft, ik heb het zelf maar kort gegeven en ben het blijven houden. Waarschijnlijk meer met het 'moedergevoel'.
UIt het onderzoek bleek duidelijk dat de hersenactiviteit van voedende moeders groter was. Denk dat je dat even los moet zien van je opvattingen over borstvoeding.
Haha, en dat terwijl ik het gevoel heb dat sinds de zwangerschap mijn hersenactiviteit afgenomen was Blijkbaar ben ik op andere gebieden gaan presteren
Ja, ik dacht ook altijd dat ik aan moederschapsdementie leed hoor! Dan is zo'n onderzoek toch wel een opstekertje
Interessant! Al vind ik een studie onder 17 moeders wel wat weinig om daar vergaande conclusies uit te trekken
Ik ben ook compleet dement geworden sinds de geboorte, zou dat dan komen omdat ik fulltime kolf? Zonder gein, ik merk wel dat ik een enorme drang heb om naar mijn zoontje te rennen wanneer hij huilt. Ik weet dat het overbeschermend over kan komen bij anderen maar toch doe ik het. Maar of je dat aan de bv toe mag kennen?
Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken, ik deel de aarzelingen die ik her en der lees in de reacties hier