ff geschrokken (niets ernstigs)

Discussion in 'De lounge' started by Platliggertje, May 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik zit lekker bezig aan m'n kruisjessteek, zie ik midden in de living iets voorbijkomen.
    Ik met een ei in m'n gat (zoals ze dat hier zeggen, dus helemaal niét op m'n gemak) héél voorzichtig gaan kijken, ding beweegt niet meer.
    Ben helemaal aan het griezelen, geen idee wat het is, niet klein, niet groot, huppelt niet echt, springt niet echt, kruipt niet echt...
    Rare manier van bewegen.
    Ga nog ietsje dichter en zie vaag iets groen vanonder de bol pluis komen.
    Neem een potje, zet dat erover, neem het onbekende ding mee naar de wasbak, laat er water over stromen, en wat blijkt?
    Een kikker :confused:

Hoe is die hier in s hemelsnaam binnen geraakt? :eek:
    Die moest eerst de hond passeren (geen klein beest, zo'n 40 kg, kruising bordeaux dog/american staffordshire) die achter en hek zit dat van op de grond zo'n 30 cm hoog is met dan nog platen erboven (er is een smalle spleet van zo'n 5 cm waar het beestje wss is doorgeraakt).
    En dan lopen er hier nog 4 volwassen katten rond die alles doden wat ze te pakken krijgen (enkele vbn: cavia van de buren, dwergkonijn van de buren, megagrote spinnen, muizen, kleine vogeltjes,...)

Beestje is compleet uitgemergeld, ocharme.
    Ben de tuin ingegan en heb uit (wat ooit) een grote bloembak (was) muggenlarven geschept, ben naar de vliegenvanger gegaan en heb er de nog levende vliegen afgehaald en heb die in de bak met water gedaan waar ondertussen het beestje in zit.
    Eten dat ie doet :D

Heb naar een vereniging voor amfibieën gebeld en die zeiden dat ik goed werk had geleverd en hem tegen vrijdag gerust kan loslaten in de vrije natuur, liefst in een vijver.
    Nu weet ik al een perfect pekje voor hem (of haar), in het park hier vlakbij.
    Zitten een hoop kikkers en daar is ie veilig.
    De arme stakkerd, graatmager is ie.
    Zal vanavond wat worden met de kids, hier zie je amper een kikker, en als je die dan al in het park ziet, moet je snel zijn, want ze duiken zo weer onder.
    We wonen dan ook in de stad.

Heb naar de juf een sms gestuurd, omdat ik weet dat ze in de kleuterschool leren over kikkerdril en de evolutie van kikkervisje naar kikker (de lente hé) en die belde onmiddellijk of de kikker morgen een middagje in de klas mag komen.
    Het is maar liefst 4 jaar geleden dat ze er nog eentje te pakken hebben gekregen om aan de kinderen te laten zien.
    Alle kleuterklassen gaan dan komen kijken en ook alle leerjaren van de basisschool zijn al uitgenodigd.

Zo kan de daver op je lijf krijgen toch een nuttig doel hebben hé :)

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Haha wat grappig! :D
    Hier zit en kikker in onze vijver. Ik verwens het beestje iedere nacht als het zit te brullen, maar als ik hem dan in de vijver zie zitten kan ik er weer van genieten. Brengt wat extra leven in de vijver. ;)

Leuk dat je het beestje hebt gered. Er zouden er genoeg zijn die het naar buiten gooien zo van sop het je maar op..
    En zo kunnen de kindjes er ook nog wat van leren.
    toppie! :thumup:

3. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Grappig! Je mag 'm ook bij ons voor loslaten, we hebben namelijk een 'kikkerparadijs' hier! Wij krijgen 's nachts echt hele liedjes te horen. Ik vind 't wel gezellig klinken :)

4. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Oh.. goed van je zeg.
    Jij verdiend vandaag een dikke pluim.
    Toppie

5. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,632
    0
    0
    hutje op de hei
    wat leuk en goed zeg dat je hem gered hebt :D

wij hadden een kikker in het zwembadje van senna (de hond)
    senana is ook am.staff ;)

6. jovalene

jovalene Actief lid

Apr 17, 2007
    243
    0
    0
    hihih grappig
    zou me ook rot schrikken zeker als je het niet verwacht

leuk dat de kinderen op school er iets aan hebben

7. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ff schrikken, maar daarna.. Wat leuk! :D En wat ben je lief voor dat kikkertje!

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Leuk hoor zo'n kikker.
    Gisteren bij mijn schoonouders stonden we in het vijvertje te kijken, want ma had er twee nieuwe visjes bij gekocht. ,,Kijk, zei ik, daar zit een kikkertje!'' Iedereen helemaal verbaasd want ze hadden 'em nog helemaal niet gezien (vorig jaar was er precies zo één in hun vijvertje). Mooie beestjes, maar wel herrieschoppers.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Lesje katten en kikkers (uit persoonlijke observatie ervaring)

Een kat speelt met de kikker, leuk hij springt
    Kikker vindt dat niet leuk
    Kikker probeert nog paar keer weg te komen maar de kat krijgt hem te pakken.
    Dan doet de kikker net alsof ie dood is.. en de kat vindt het niet meer leuk.
    Soms is de kikker al binnen beland (bij ons dus ook). En dan heb je een kikker op visite.

Ik heb ook welleens geport met een takje om te kijken of een kikker doodwas en dan sprong ie (gelukkig) ineens weer weg.

10. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Hier zitten meer dan 20 kikkers in de tuin en vijver, heel mooi om te zien maar in de zomer moeten we kikkerdril uit de vijver scheppen want die beestjes maken met z'n allen zo'n herrie dat we niet kunnen slapen ;)

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mooi verhaal platliggertje, hoop dat kikker zijn uitgemergeldheid te boven komt en vrijdag weer lekker een vijver/sloot in kan

12. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

Feb 5, 2007
    1,120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Gezellig zo'n beestje in huis. Ik zag er vanmorgen weer een door de tuin hupsen, maar die was enorm groot en vet. Van mij mogen ze in de sloot aan de overkant blijven, maar om een of andere redenen komen ze toch steeds weer in onze tuin terecht.

Share This Page