Wennen aan buikje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyDaisy, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Moeten jullie ook zo wennen aan je groeiende buikje?

Ik ben zelf gewent om redelijk voorovergebogen te zitten thuis, maar dat gaat steeds minder.
    Of met mijn bureau aangeschoven, zit ook niet zo lekker meer.
    Vooral als de kleine weer eens op ontdekkingsreis is (zo lijkt het wel :) )

2. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Is herkenbaar hoor...Er opeens achter komen dat je ergens niet meer tussendoor kunt. En heb regelmatig mijn trui vies omdat ik met mijn buik weer iets op het aanrecht/tafel aanraak. Maar ondanks dat geniet ik van mijn buik!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja dat herken ik ook! ik kan amper meer bukken, zonder dat hij in de weg zit!

Ik denk ook dat ik overal nog gewoon langs kan....echt niet dus! Had laatst ook zo iets....
    Was in een restaurant en moest toen naar de wc, moest je een deur door, daar zat de wastafel en dan nog een deur voor het toilet. Dus ik naar binnen, doe de eerste deur dicht en wil de andere deur open doen, maar dat hokje was zo klein en de deur ging ook nog eens naar buiten open dat het dus niet lukte. Moest gewoon weer helemaal uit de wc, het restaurant in om die andere deur open te doen en toen op het toilet te gaan....die ober die daar op dat moment liep heeft me toch raar aangekeken!

MAAR! ik ben ontzettend trots op mijn buikje hoor!

4. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @moonlight: hihihihi...

ik stoot regelmatig mijn dochter bijna omver. Die loopt dan achter me aan te drentelen en dan draai ik me ineens om en boem... botsing met de baby ;)
    Heb ook al een keer de autodeur hard dichtgegooid terwijl mijn buik er nog half tussen zat... was ook geen slimme actie..
    maar toch zal ik mijn buikie straks wel weer missen...

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja dat heb ik ook, en nu heeft de kleine weer een groeispurtje gehad geloof ik, heb vandaag al 2 keer mn buik gestoten :)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn buik is ook al meerdere keren achter de dichtslaande koelkastdeur blijven hangen, en ik heb ook al mijn eerste 'probleempje' met het uitstappen tussen twee geparkeerde auto's gehad :oops:

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

yep, heel herkenbaar! Wat ook komisch is: opstaan vanuit je bed of bank! Moet het soms meerdere keren proberen of even een zetje van mijn vriend krijgen! Gister bij de vlos kwam ik ook zelf niet meer overeind op de bank, het duurde even voordat ze het door had maar hielp me toen gelukkig even mee. Hahahaha :)

Maar hier kan ik enorm om lachen, vind het heerlijk die dikke buik!

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het is inderdaadwennen als hij gaat groeien maar probeer ervan te genieten want het is ook weer zo wennen als hij er niet meer is.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Snik... begin nu al moeite te krijgen met mn veters dichtstrikken.....
    herken het van mn eerste zwangerschap maar dat was toen pas VEEEEEL later....

Ook kan ik bij sommige dingen niet meer bij.. omdat ik er verderaf moet gaan staan.... en ik ben al niet zo groot...

En idd.. uit auto stappen... of erin.. en dan heeft zn malloot ernaast geparkeerd op 20 cm afstand!

Maar ook ik ben harstikke blij met mn buikje!
    Al is het wel weer wennen.... en ik weet van de vorige keer dat toen ik het buikje kwijt was... dacht dat ik ergens niet doorkon.. en toen veel ruimte had...
    ook het buikje kwijt zijn is weer wennen!

10. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoihoi,

Ik heb ook moeite met voorovergebogen zitten of bukken dan raak ik buiten adem. Mn buik groeit als een kool, ik ben er zo trots op.. heerlijk!

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    En als je dan 37 weken bent, dan kun je geen veters meer strikken, je sokken niet normaal meer aan doen, kun je nergens meer tussendoor manoevreren, krijg je een schop van protest als je voorovergebogen zit en kun je niet meer normaal liggen.

Maar ik geniet nog steeds!

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja hoor erg herkenbaar maar eerlijk gezegd vind ik het tot nu toe nog niet erg hoor

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Haha, leuk om te lezen dat iedereen er zo'n vergelijkbare ervaringen mee heeft :) Is ergens ook wel bijzonder grappig, toch ? Of minstens toch een unieke ervaring :)

Maareh... ik kan bijna niet meer tussen de metalen spijlen van mijn bed en de muur door lopen... (Ik woon in een heeeeel klein appartement en mijn bed van 2 bij 2 staat erg dicht bij de muur...)... Dat is zoooo koud als je dan met je buik tegen het metalen bed aanwrijft :confused:

Voorover zitten gaat inderdaad niet zo goed meer, maar dat is eigenlijk wel goed voor mijn houding... Is tenslotten wel goed om rechtop te zitten, rug recht enzo.

By the way... merk wel dat het op het toilet ook wel lastig is als ik niet meer voorover gebogen kan zitten trouwens... :oops: Ben dat zo gewend, dat het poepen en plassen veel beter gaat als ik gewoon met mijn ellebogen op mijn kieën kan leunen... Wordt nu wel steeds lastiger... rechtopzitten gaat toch een stuk minder "lekker" :(

Ook opstaan uit bed wordt "anders"... lukt me nog steeds goed om gewoon omhoog te komen, maar voel dan soms wel een por in mijn zij... geen idee of dat nu tegenstribbelende spieren zijn, of pezen, of dat de kleine zoiets heeft van:"Heela ! Doe eens rustig !"...
    Krijg sowieso wel eens een flink por van de kleine als ik half op mijn buik lig of als mijn vriend er te stevig tegenaan drukt...
    Is wel grappig om dat expres te doen... beetje terug porren en voorzichtig duwen... Ene keer reageert de kleine heel direct, alsof het geirriteerd is door al die verstoring, andere keren lijkt het zich helemaal tegen de "por-plek" aan te gaan wrijven...

Heb dus vooral lol met mijn buikje :D

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    haha ja hier ook al last met overeind komen! LOL

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha echt heel herkenbaar!~niet alleen ik moest eraan wennen (pas niet meer tussen poortjes, gooi de ijskast of andere kasten dicht terwijl mijn buik er nog voor "hangt" een voorganger krijgt regelmatig een duw in zijn rug :D maar ook mijn vriend moest (moet) er aan wennen. hij is al tig keren terug achteruit moeten rijden omdat ik niet tussen de 2 auto's pas... ipv er rekening mee te houden... :D

zo heb ik het trouwens een keer gehad met het passen van een prachtige jurk! ik stond al half naakt in het pashokje toen mijn vriend er ineens achter kwam dat ik nooit meer in maatje 38 paste omdat die buik in de weg zit! :D lol, met 2 man hebben ze de jurk toch dicht gekregen en hij stond me prima. maarjah, om nu een jurk voor 2 weken te kopen is ook zonde he :D

Deel Deze Pagina