vanaf wanneer kunnen ze op de echo zien dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

ik heb een vraagje.
    vanaf wanneer kunnen ze zien op een echo dat je zwanger bent?
    ik ben namelijk doormiddel van clomid zwanger geraakt, maar ze gaan uit van de eerste dag laatste menstruatie.
    die was op 10 jan.

ik heb daarna nog echos gehad om te kijken of ik die maand jan wel een ei sprong kreeg en die kreeg ik. we moesten klussen op 21 23 25 jan.
    ik blijk dus een grote baby in mijn buik te hebben.
    maar kan het ook zo zijn dat ik al een maand eerder zwanger ben geraakt? en dat ik dus verder ben dan ze allemaal denken?
    of hadden ze dan in jan met de follikel meting wel een beepje gezien en had ik dan zowiezo geen ei sprong gekregen?

wie kan mij het antwoord geven.
    heb ik gewoon een grote baby of bestaat de kans wel dat ik langer zwanger ben?

liefs

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik denk dat ze dat dan wel hadden moeten zien, maar zeker weten doe ik het niet. Een grote baby kan door verschillende dingen komen, bijv. zwangerschapssuiker (maar daar ben je inmiddels vast wel op getest) of door jou eetpatroon (wij hebben ook een grote baby en dat komt ws doordat ik heel veel aardappels, pasta en rijst heb gegeten de eerste 26 weken en ik niet wist dat dat allemaal omgezet wordt naar suikers).. Ik denk dat als je echt een maand verder zou zijn je dat vast wel van je gyn gehoord zou hebben, dan moeten zij namelijk ook hun controles en vaccinaties ed aanpassen.

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik ben met 12 weken getest op suiker maar daarna niet weer.
    het was niet verontrustend snel gegaan zei die dus dan kwam het niet door zwangersschapsuiker.
    dan zal het bij mij ook wel door de aardappelen enzo zijn gekomen haha.
    wat moet je anders eten dan? het is toch al snel aardappelen of rijst of pasta ofzo.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze zien wel bij 4 weken duidelijk en follikels groeien volgens mij niet meer als je zwanger ben.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je zwanger bent, groeien er geen follikels en krijg je ook geen eisprong. Je kunt dus niet een maand langer zwanger zijn, want dan was dat zeker naar voren gekomen tijdens de echo's.

Veel aardappels, rijst en pasta eten heeft geen invloed op de grootte van de baby. Daar heb ik nog nooit van gehoord! Dan zouden er wel meer baby's groter zijn en voor op schema liggen.

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke meiden bedankt voor jullie reacties!
    ik was al een beetje bang ik dacht straks ben ik vier weken verder dan ze denken dan gebeurd alles straks snel hihi.
    misschien komt het wel vier weken eerder maar toch dan is de kans groter natuurlijk.
    ben weer een beetje gerust gesteld!

liefs

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ Jippie: Mij werd vorige week door de gyn verteld dat ik nu nog maar 2/3 keer in de week aardappels (1 a 2 stuks), 2 keer pasta en 1 keer rijst mag eten omdat dat allemaal wordt omgezet naar suikers (de enige voedingsstof die via de navelstreng bij de baby komt). Zij vertelde mij dat onze baby ws zo voor ligt op schema omdat ik dus normaal meer van deze produkten eet (wij eten 2 x per dag een warme maaltijd). Ik weet niet of het waar is omdat ik geen gynacologie heb gestudeerd maar ik neem aan dat mijn gynacoloog toch zal weten waar ze over praat.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Twee keer per dag warm eten is misschien wel een beetje te veel van het goede, dan kan ik me er nog een voorstelling van maken :)

Maar als je op de lijsten kijkt van bijvoorbeeld het Voedingscentrum wat je als zwangere per dag zou moeten eten?! Juist elke dag aardappels/pasta of rijst met een hoop groente en vlees. Als zoiets kwaad kon, werd het niet aangeraden natuurlijk. Maar dan heb je het over één maaltijd per dag.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar in bijna alles zit toch wel suiker, of wordt in ieder geval in suiker omgezet? Brood bevat veel koolhydraten en wordt volgens mij ook in suikers omgezet. Net zo veel als rijst, aardappels en pasta volgens mij.

Sunlight, je hebt toch een termijnecho gehad neem ik aan? Alle kindjes groeien tot ongeveer 12 weken hetzelfde. En bij een termijnecho kan er misschien wel een paar dagen verschil in zitten, maar niet een maand.

En een gemiddelde baby weegt ongeveer 3500 gram. Dus zijn er ook baby's die 2500 en 4500 gram wegen :). Je hebt nou eenmaal kleine en grote baby's.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja klopt maar soms haal ik mij de gekste dingen in mijn hoofd en dan denk ik aaaaah straks moet ik eerder bevallen en dan ben ik verder dan dat ze denken en ga ik stressen enzo want alles moest no uit gewassen worden en de kamer moest nog de laatste dingetjes aan gebeuren hahaha.
    maar dan hadden ze het idd al op de echo moeten zien en doen was alles goed en de datum klopte ook dus niks om mij zorgen om te maken. maar ja zo ben ik haha.
    ik heb nu alles klaar gemaakt dus de kleine hups kan maar komen dan weet ik zeker dat alles klaar is dan maak ik mij ook niet meer stressig ihihihi:)

liefs

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha als je zo'n stresskip bent (net als ik ;)) kan je sowieso beter alles maar op tijd afhebben :). De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat je eerder gaat bevallen, zou ook al met 35 weken kunnen (maar liever niet natuurlijk). Maar goed, het kan ook net zo goed tot 42 weken duren ;).

12. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja ik heb nu echt alles af voor de kleine. dus laat hem/haar maar komen!
    ik heb alles uitgewassen alles is nu opgehangen in de babykamer. zelfs het gedichtje zit op de muur.
    dus nu hoef ik niet meer te stressen dat vind ik wel beter nu kan het gewoon maar komen als het zo ver moet zijn hihi.
    natuurlijk hoop ik dat het langer blijft zitten, maar ja dat kunnen we zelf niet beslissen en maar goed ook denk ik

liefs

13. Wendy123

Wendy123 Actief lid

26 mrt 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    zoek op internet maar eens naar een koolhydraat beperkt en gespreid dieet.
    ik had bij justin zwangerschapssuiker en idd in alles wat je eet zit suiker.
    daarom moet je het ook goed verdelen.
    bij mij werkte het dieet heel goed ... ik houd me er nu weer aan ... en nu geen zwangerschapssuiker ontwikkeld.
    kijk maar eesn daar naar en dan kijken hoe het jou bevalt.

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    het is geen zwangerschapssuiker wat ik heb hoor.
    want de baby was niet ineens snel gegroeit.
    of je hebt het tegen een ander dan moet je even de naam erbij zetten hihi

15. Wendy123

Wendy123 Actief lid

26 mrt 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    ow dan kan het ook zijn geweest dat ik twee verhalen door elkaar haal ... haha sorry dan.

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dat zal het dat wel wezen hihi.

Deel Deze Pagina