Hoi Allemaal Ik heb thuis 2 boefjes. Die het heerlijk vinden om bij me te liggen... als ze uitgespeeld zijn. Maar soms zijn ze zo lomp dat ze boven op mijn borsten staan en dat doet zoo'n pijn. En soms liggen ze op mijn buik. Is dit schadelijk en hoe regaren jullie katten op de zwangerschap. Ik heb namelijk deze 2 katjes niet zo lang en toen was ik al zwanger dus ik weet het verschil niet. XXX
Nou ik heb dus ook een kater echt zo'n dikkie dik formaat en die heeft altijd op mijn buik gelegen en zover ik weet kan dat geen schade voor je baby... Je moet alleen goed uit kijken met dat ze je niet krabben en vooral met jonge kittens.. maar dan heb ik het over diepe krabbels hoor ... Ik heb het idee dat hij niet echt door heeft dat ik zwanger ben.... hij durft niet het baby kamertje in ( vraag me niet waarom ) dus miss heeft hij toch wel door, ik weet het eigenlijk niet of ze het door zouden hebben :-k
Onze kat stampt zo over mijn buik heen als ik op de bank ligt... ... maar de baby stampt dan net zo hard terug! Niet altijd lekker: van 2 kanten getrapt te worden, maar wel schattig.
De mijne zijn nauwelijk anders. Komen ook nog steeds op schoot. Af en toe erg lomp direct op mijn buik en borsten gaan staan. En dan gaan trappelen. Dan duw ik ze gewoon wat lager en dan gaan ze liggen. Heel schattig met het hoofdje op mijn buik. Een keer schrok er eentje omdat er werd getrapt vanuit mijn buik. Heb wel het idee dat ze weten dat er iets is. Ze zijn wat liever, knuffelen nog meer. Maar of dat hieraan ligt dat weet ik niet! Britt
Hihi, ben wel benieuwd hoe de poezebeesten hier gaan reageren. Ze hebben de pas aangeschafte kinderwagen al compleet besnuffeld en zelfs een poging gedaan om uitgebreid in de voeten/slaapzak te gaan liggen. Ze weten wel wat lekker zacht is Racebabe
Hehe, die hebben we nog niet aangeschaft, maar denk dat die indd ook aan een grondige inspectie wordt onderworpen door de kattenbende Ga tegen die tijd wel eens de tip met ballonnen en aluminiumfolie proberen, want met zacht boxkleed erin zijn ze er niet meer uit weg te slaan vrees ik Racebabe
hahah ja bij ons kwam die bolle ook in het wiegje liggen toen we er nog mee bezig waren hahaah echt geweldig... en die box daar kunnen ze ook niet uit blijven nee hahaha geweldig
Onze kat lag ook meteen in de box maar daar hebben we nu balonnen ingelegt...vind ze er meteen niets meer aan
Een van mijn poezies komt sinds ik zwanger ben in bed altijd even onder de dekens aan mijn buik zitten. Dan duikt ze eroverheen en ziet ze niets aan de andere kant, komt ze weer terug en begint te mauwen....ze moet er dus wel iets van merken. De andere dikke blijft gewoon een vetzo die nergens iets van merkt. Dikke tieten en buik liggen alleen een stuk lekkerder voor haar!
mijn ene bolletje die is niet weg te slaan bij me, zodra ik zit, zit hij naast me, wel heel beschaafd komt hij alleen naast me liggen, of voor mijn buik als ik op mijn zij lig. Ik heb het gevoel dat ze het wel aanvoelen, ze zijn toch ietsje anders dan normaal, iets aanhankelijker. De hond van de buren moet ook ineens steeds bij mij liggen als ik op bezoek kom, dat deed hij ook toen hun dochter zwanger was, die voelt dat direct aan!
wij hebben 2 main coon's van 8 en 7 kilo stuk. Ik geloof dat de oudste zeker iets merkt want die is momenteel zo aanhankeijk. De kleine is nog steeds een onbenul die heeft niets door en springt zonder pardon gewoon op de buik! maar het zijn wel schatjes! Wat is eigelijk de bedoeling van de ballonnen?
Mijn katers zijn heel bezitterig geworden, maar hebben die taak wel verdeeld, overdag, als mijn man weg is past de jongste kater op me, wat inhoud dat hij me meestal van een afstandje in de gaten houdt. Zodra mijn man thuis komt neemt de oudste het over en wordt ik voor de rest van de avond geclaimd, hij moet dan kosten wat kost bij me zitten.
Mijn poezen gedragen zich nog niet echt anders. Ze zijn wel aanhankelijk, maar dat is niks nieuws. De ballonnen zijn om poezen/ katten te weren van plaatsen waar ze niet mogen komen, bijv. de box of het bedje. Wat ook helpt is een schoteltje met gemalen peper, dan komen ze echt niet terug! Met ballonnen heb je de kans dat ze terug komen als de ballonnen weg zijn!
ik heb 4 katten, en fok ook. Waar je op moet letten is dat katten een baby niet kennen. toen een poes bij ons kittens kreeg waren de anderen helemaal perplex. ook al waren het katten ze kenden het niet, het was klein, bewoog raar en maakte rare geluiden. zo is je baby ook voor een kat, het huilt, is klein, en ze hebben het nooit eerder gezien. Je katten langzaam laten wennen aan je baby is het beste, en de katten niet zonder toezicht op de babykamer laten. Hier merken de katten wel iets, ik ben nu meer met andere dingen bezig. ze willen nu graag mijn aandacht.
onze katten werden een stuk aanhankelijker toen ik zwanger werd. ze wilden ineens bovenop me liggen. ik heb ze in het begin weggejaagd, want op een of andere manier kon ik ze niet hebben. Nu mijn buik dikker is willen ze perse tegen mijn buik aan liggen, nu langzaam laat ik het steeds meer toe om ervoor te zorgen dat ze zich straks niet achtergesteld voelen. maar het kan geen wkaad hoor als ze op je buik liggen of op je borsten, dat het zeer doet is een ander verhaal. ik moest er in ieder geval niks van hebben.
Ik kan weinig verschil merken aan die lomperik van ons. Nou is hij ook nog gewoon een kleintje, van eind augustus 2006. En toen wij hem kregen was ik als zwanger.(of hij het gemerkt heeft geen idee, qua spelen is hij gewoon grof geweest tegen iedereen) Hij begint nu ook zijn wilde kitten haren te verliezen en is gelukkig wat rustiger aan het worden. Het bedje heeft hij nog niet uit geprobeerd, hij zit alleen bovenop de linnenkast in de babykamer!(kan die naar buiten kijken, aangezien de vensterbank op het moment vol ligt.) Overgens hou ik standaard de plantenspuit bij de hand, hij weet dan precies waar hij wel en niet mag komen!(en weet hij het even niet meer dan krijgt meneer een gratis douche) ik vind dat zelf een betere manier als balonnen aangezien hij voor knallen etc niet banger is dan dat zijn nieuwschierigheid groot is(hij wou met oud en nieuw het vuurwerk uit de lucht slaan vanaf de vensterbank, vond het prachtig en die knallen waren niet eng genoeg om meneer op andere gedachte te brengen) Qua trainen werkt de plantenspuit bij die van ons het best, zo komt hij niet op de eetkamer tafel als wij aan het eten zijn, hij komt niet op het aanrecht, en hij komt niet op de salontafel. En doet dit ook niet als wij liggen te slapen of weg zijn! Hoop dat hij dat dadelijk ook met de box en het bedje zo gaat doen. Overgens wil ik de kat wel bij de baby betrekken, hij mag ook gewoon snuffelen als ik er bij ben. En als hij koppie's gaat geven graag, dan accepteerd hij het. Hij was namelijk wel de 3e in het gezin de nieuwe baby is de 4e(logische redenatie), hij moet de baby accepteren en niet anderom!
Hai allemaal, mijn katten gedragen zich toch wel degelijk anders dan anders. Vooral de oudste...die lag voorheen eigenlijk meestal bij mijn vriend en de jongste bij mij. Nu komt ook de oudste vaker bij mij liggen en dan lekker op mijn buik. Meestal liggen ze nu dus met zijn tweeen op mijn schoot...dat is best soms wel een wat lastig. Ook kunnen ze zo lekker gaan dabben op mijn borsten...auw! Het was zelfs een keer zo frappant dat de oudste bij een vrinedin van mij op schoot ging liggen echt direct toen ze op de bank ging zitten, terwijl hij dat echt nooit doet! Zij is ook zwanger dus ja ik denk dat zeker de oudste wel iets doorheeft. Ben benieuwd als de kleine hummel er is wat ze dan doen....
Hier ook 2 katten...zijn al erg aanhankelijk van zichzelf en nu niet duidelijk meer als anders. Als je het niet fijn vind moet je ze anders neerleggen, maar zover ik weet kan het geen kwaad. Ik was wel mijn handen vaker als ik ze uitgebreid geknuffeld heb, maar dat knuffelen zelf laat ik niet hoor. Ik zou de katjes ook zeker laten wennen aan de baby, en sowieso nooit alleen laten met de baby.....ook lekker bij/op de baby liggen vinden ze fijn, maar je baby toch niet. Mijn vriendin hield bv vooral hond in de gaten bij baby's maar toen ze stond te strijken hoorde ze beide kindjes kreunen in box. Was 1 kat over allebei hun buikje gaan liggen....dus altijd goed in de gaten houden! Het zijn nou eenmaal beestjes die het vast lief bedoelen, maar die niet weten dat dit niet mag/kan. Groetjes, Eva.
sinds ik zwanger ben, komen m'n lieverds nog méér knuffelen dan voorheen. als je een kater hebt van om en bij de 8.500 kg, kan dat wel eens vervelend zijn, maar eens ie stil ligt is het allemaal ok. Ze vechten 's nachts voor een plaatsje tegen m'n buik (gezellig met 4 poezebeesten ) en af en toe geeft de kattin een tik terug als de baby schopt