Voedings dilemma, wie helpt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jerami, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu 10½ week oud. Hij weegt nu 5700gr en krijgt voeding voor hongerige baby's + nutriton.

Nu zit hij op dit moment aan 6x 165ml... Tenminste met veel moeite. Hij wilt namelijk meer. Hij komt elke 3 uur voor een fles en soms zelfs na 2½ uur al. Omdat hij zijn fles veel te snel leegdrinkt krijgt hij het max. aan nutriton door zijn fles. Heb alle soorten flessen + speen geprobeerd, maar alles gaat te snel. Maak de voeding nu en laat dit 10 min. staan zodat het goed dik is, dan doet hij 15 min. over de fles. Ondanks dat blijft hij elke 2½ / 3 uur komen voor zijn voeding.... Extra water erbij werkt niet en gaat hij dunner van poepen, tussendoor water geeft het zelfde effect.
    Ik heb zelfs geprobeerd zijn voeding te verhogen naar 200ml per keer, maar dan komt hij alsnog elke 3 uur. Alleen 's nachts laat hij e 4 tot 6 uur tussen zitten.
    Ik heb geprobeerd hem te rekken doormiddel van speen en pink. Hier gaat hij alleen maar harder van huilen zodra hij doorheeft dat er geen melk uitkomt. Met hem 'spelen' werkt vaak ook niet. Daarbij is hij dus steeds aan het huilen omdat hij niks krijgt. Ik vind het voor hem gewoon zielig dat hij zijn fles dan niet krijgt.....

Als ik hem de fles geef als hij er om vraagt is er niks aan de hand, hij is tevreden en lekker vrolijk als hij wakker is, is ook veel meer wakker dan. Maar dan zit hij aan 7 flessen op een dag en dus voorbij de liter voeding. Doe ik hem rekken is het veel huilen, veel slapen (je wordt moe van huilen) en minder vrolijk.

Volgens het CB mag hij niet over de liter heen en moet ik hem dus rekken. Zij hebben verder ook geen ideeën. Maar ik wil niet dat hij later last krijgt van zijn niertjes enz. omdat hij teveel binnen krijgt.

Iemand nog een idee wat ik kan doen om dit ventje die blijkbaar niet verzadigbaar is te helpen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is 1 dag ouder en drinkt al een aantal weken 5x180+6. Ik ben begonnen met de laatste fles 180 en de anderen 150. Langzaam aan alle flessen 180 ( Eigenlijk omdat mn man dacht dat ze al 180 kreeg dus een weekend lang gaf hij alle flessen 180 ) en sindsdien drinkt ze nog maar 5 flessen, soms zelfs maar 4... Dus ik zou zelf een paar dagen proberen 180 flessen te geven, kijken of hij hier tevreden mee is?

Hoezo geef je trouwens flessen van 165? Is dat gewoon 150+5?

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Je kan idd eens proberen om hem elke x een fles van 180 te geven. Misschien laat hij er dan wel 4 uur er tussen. Die 200 ml was dat 180+6? Als je dit eenmalig doet kan het idd zijn dat hij er nog steeds 3 uur tussen laat. Maar als je hem waarschijnlijk steeds 180+6 aanbied houd hij het wel vol.

4. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    165ml is idd 150+5 en 200ml 180+6

Hij heeft nu vandaag al 3x 150+5 gekregen, dan zal ik de rest van de flessen 180+6 geven, kijken hoe hij het dan doet. Dan kan ik ook de nutriton weer ophogen, want met 180+6 heeft hij 200ml in zijn fles en dan zou ik 3 tot 4 schepjes nutriton mogen gebruiken.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij doen bij 180+6 ook 3 schepjes nutriton.
    Hoe gaat het nu na de flessen van 180+6?

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft nu vannochtend deze tijden gehad met 150+5
    06.50 - 09.50 - 13.05

om 13.05 heeft hij een fles van 180+6 gehad en kwam daarna pas weer om 17.05, dus precies 4 uur. Die fles was ook 180+6, dus ben benieuwd hoe laat hij vanavond komt...

7. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    en terug gaan naar standaard voeding?? mijn dochter kreeg eerst voor de nacht voor de hongerige baby en sliep niet door.. werd een keer of 5 wakker snachts en moest echt tussen 6 en 7 haar 1e fles hebben.... nu krijgt ze standaard voeding en ze drinkt hier ook nog minder van. de eerste keer dat ik het probeerde heb ik haar om 8 uur smorgens wakker moeten maken!!! en sinds dat ze standaard voeding krijgt slaapt ze echt iedere nacht door!! een enkele keer moet ik er rond 5 uur 1 keer uit voor het speentje, en moet ik haar smorgens wakker maken!!!

ik vertelde dit op het buro omdat ik het raar vond.. maar volgens de verpleegkundige heeft de voeding voor de hongerige baby bij sommige baby's het tegenovergestelde effect!!!

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    @Muizz: dat wist ik niet eens dat dat ook kon.

Onze zoon krijgt ook, sinds hij 2 weken oud is, voeding voor hongerige baby's. Hij sliep daardoor niet direct door s'nachts maar liet wel 4 uur tussen de voedingen ipv 2,5 a 3 uur.

@macmazsy: Maak je hem ook wakker om de 4 uur?
    We zijn nu bijna 4 uur verder, en heeft hij het gered? (ik bedoel er 4 uur tussen laten)

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft de 4 uur niet gered, werd na 2 uur al wakker en na 3.15 uur begon hij weer jengelig te worden. Hij heeft de fles uiteindelijk om 20.45 gehad. Ik maak hem trouwens niet wakker als hij langer dan 4 uur er tussen laat. Hij wordt namelijk bijna altijd zelf wel wakker.

Ik ben op de Forte overgestapt nadat hij opeens elke 2 uur voor een fles kwam met de standaard voeding. Hij zat met 5 weken aan 6x 150+5 en daarbij tussen bijna elke fles nog 50cc water. Nadat ik met de Forte ben begonnen kwam hij weer netjes elke 4 uur, tot 3 weken geleden. Hij heeft dus 2 weken heel netjes gedaan met de Forte.
    Hij kan wel doorslapen, doet het alleen op het verkeerde moment. Hij had zijn fles om 18.30 en sliep dan tot 01.00 en daarna weer om 05.00. Als ik hem dan rond 23.00 wakker maakte voor een laatste fles, kwam hij daarna om 03.00. Dus sliep dan weer niet door.

Misschien kan ik het wel proberen om weer terug te gaan op Standaard. Ik ben nu aan het laatste halve pak van Forte begonnen. Heb nog een half pak Standaard staan, dus kan die daarna misschien wel weer gebruiken en kijken of er verschil in zit. Hij gaat over 2 weken voor het eerst naar het KDV en dan wil ik wel aan kunnen geven wat hij nu kwa voeding krijgt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter drinkt 's avonds haar fles ook dichter op de middag fles hoor. Ze drinkt vaak om 17.00 uur ongeveer en wilt dan toch echt tussen 19.00 en 20.00 weer drinken. Dan slaapt ze van 20.30 tot 05.00-05.30! Gisteren heb ik haar wakkergemaakt om 22.00 en vanmorgen werd ze om 6.30 wakker dus dat is de moeite niet. Ik geef maar gewoon toe aan haar avondritme...

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier gisteravond om 20.45 zijn laatste fles. kwam daarna pas om 01.55 weer, maar dat is vrij normaal voor hem. Heb hem toen maar 100cc gegeven en daarna weer in bed gelegd en hij sliep netjes door tot 5.45. Daarna weer 4 uur ertussen. Kwam wel weer na 3½ uur, maar was lang niet zo aan het huilen en jengelen als we gewend waren. Misschien dat die 180+6 dan toch goed is en als hij dan die nachtfles maar 100cc krijgt, heeft hij per dag maar 100cc boven de liter.

12. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft je zoontje misschien geen last van die voeding, dat het hem niet lekker zit, en dat hij daarom zo huilt?

Ik heb het een 2maanden terug gehad met mijn dochter, die moest Omneo drinken en ik had echt een heel verdrietig kind, en die kon niet poepen toen dacht ik wacht eens volgens mij zit die voeding niet lekker. Ik ben toen de standaard gaan gebruiken en wat denk je, ik had een heel vrolijk en tevreden meisje en huilen deed ze niet meer, poepen ging gelijk super!
    Dus denk niet te gauw dat ze altijd maar huilen omdat ze (honger) hebben want dan kan je ook de darmen overbelasten.
    Misschien heb je er wat aan.

Succes.
    Gr Desi

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mike zijn ontlasting is wel sinds de forte wat veranderd. in het begin zeker 3 goede poepluiers, nu heeft hij steeds 1 dag erbij zitten dat poepen heel moeilijk gaat tot ik zijn flessen verdun.

Maar hij heeft echt honger. Het is nu even uitvogelen wat voor hem het beste is. Maar voorlopig ben ik nu iig tevreden met het feit dat hij er steeds min. 3½ uur tussen laat ipv van 3 uur.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze zoon sliep ook op het "verkeerde moment" door. Na de fles van 19u sliep hij gewoon door tot 3/4 uur s'nachts. Dit is vanzelf goed gekomen.
    Lars drinkt de 1e en 2e fles ook meestal dichter op elkaar. Daar laat hij een kleine 3,5 uur tussen.
    @macmazsy: wat vervelend joh. Als je hem dan een speen geeft als hij gaat huilen en de 4 uur zijn nog niet om?

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    het gaat hier gelukkig steeds beter! hij heeft vandaag tussen elke fles 4 uurtjes gelaten met steeds 180+6 standaard voeding. 1x kwam hij wat eerder maar was goed te rekken met wat aandacht. hij zou nu zijn fles mogen, maar ligt zelfs nog te slapen...

Ik weet niet hoe de nacht nu gaat lopen, maar als hij vannacht komt, geef ik hem weer maar 100cc. Dan zit hij niet zo extreem veel over de 1000cc per 24 uur.

16. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hoe vaak heeft hij nu gehad dan? Mss kun je proberen rond 23u de laatste fles te geven? En als hij dan huilt evt een speentje geven.

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hij heeft nu 1x 90+3 en 4x 180+6 gehad. rond 22.00 zou hij weer een fles mogen, maar hij slaapt nu net pas en weet dus niet of hij dan wel zelf wakker wordt.

18. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ga vanavond om uiterst 22.30 zijn laatste fles geven, dus als hij nog slaapt, dan maak ik hem wakker. Dan heeft hij vandaag 100cc teveel op, maar hoop dat hij de nacht nu doorslaapt. Mocht hij wakker worden, probeer ik hem weer in slaap te krijgen met zijn speen. Al is het absoluut geen spenen kind.

19. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hoe ging het afgelopen nacht?

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben helemaal blij! 2 nachten geleden werdt hij na om 02.00 al wakker, wilde geen speen maar echt wat te drinken, heb hem toen weer 100cc voeding gegeven. Daarna sliep hij netjes verder tot 06.30.

Vannacht werdt hij om 04.00 wakker en heb hem toen enkel een beetje water gegeven en hij heeft daarna nog tot 07.15 geslapen dus na zijn fles van 22.45 geen voeding meer gehad tot 07.30!

Hij laat er nu steeds heel netjes 4 uur tussen. Soms moeten we hem wat bezig houden net voor de fles omdat hij dan iets eerder is, maar gisteren heb ik hem zelfs 2x wakker moeten maken voor zijn fles.... Hij krijgt nu 5x 180+6 Standaard. De Forte heb ik opgeborgen, want hij doet het nu al 2 dagen goed op de Standaard!

Iedereen bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina