Laatste fles slapen laten drinken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Ava2011, Nov 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt de laatste fles altijd slapend, optillen uit bed, fles er in, sabbelen en weer terug in bed, slapen... Ik lees vaak dat mensen hun kindje wakker maken voor de laatste fles?
    Wat hebben jullie gedaan? Ze slaapt nu meestal door tot de ochtend, dus geen reden om dit niet meer te doen, alleen opzitten tot een uur of elf is niet altijd prettig... (Geven ook wel eens om tien uur, ligt er aan hoe we uit komen qua flessen..)

Ze is bijna 4 maanden..

Thanks!

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Ik zou het in jouw geval gewoon een keer proberen om haar te laten liggen. Als ze dan s nachts komt weet je dat het niet werkt;)

Ben van de week ook aan het rommelen geweest met z'n avondfles, ik heb hem 2x niet gegeven en gekeken hoe laat hij dan kwam, maar hier had dat geen effect. Normaal komt hij om 3:30 voor z'n fles en nu kwam hij 2:30, dus het was juist nadelig om hem niet te geven.

In jouw geval zou ik het zeker een keer uitproberen!

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    #3 Zonnestraal77, Nov 23, 2014
    Last edited: Nov 23, 2014
    Ik doe het zoals jij! Lekker slapend z'n flesje geven :).
    Als m'n zoontje meer bijvoeding krijgt (dus rond de 6mnd) dan ga ik proberen die 23u fles te laten vervallen. Dat weet ik nog van m'n oudste zoontje. Dan gingen de flessen van 18.30u en 23u 1 fles worden zeg maar.
    (Vanalles geprobeerd destijds om die 23u fles eraf te krijgen ;)).
    Dus ik kwam dan op een gegeven moment uit op vaste voeding om 17.30u. Dan rond 18.30u naar bed. Dan rond 21u z'n laatste fles. En de tijd steeds terug gebracht. En uiteindelijk de fles steeds kleiner gemaakt.
    (M'n oudste zoontje groeide als kool, dus z'n melk was heilig zeg maar ;)).

4. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik maak mijn zoontje van 11 weken niet meer wakker voor een laatste fles. Hij slaapt nu tussen 6 en 8 ongeveer in, afhankelijk van hoe moe hij is, en dan slaapt ie gewoon tot een uur of 6 door. Als ik hem wakker maak rond 23 u bijvoorbeeld, dan verstoor ik merkbaar zijn hele cyclus en wordt hij doodleuk rond 2 of 3 uur wakker. Ook omdat hij compleet niet drinkt om 23 uur...

5. Ava2011

Ava2011 Lid

Dec 8, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de reacties! Ze drinkt goed in haar slaap (het best, alert dametje..) dus ik ga denk de taktiek volgen van Zonnestraal! Dan kan ik de fles die nu de een na laatste is naar wat later schuiven...

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij maken onze zoon ook 'wakker'. Dat wil zeggen dat we tegen hem praten, schone luier geven en dan de fles. Meestal drinkt hij dan wel gelijk maar moeten we hem ook vaak tussendoor wel even wakker maken omdat hij anders niet drinkt. Zolang hij drinkt vind ik het best dat hij 'slaapt'.

7. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hoi,

Ik doe het niet meer, hij komt dezelfde tijd als dat ik hem wel wakker maak. eerst 1 of 2 keer iets eerder, daarna niet meer.

had het bij meerdere vriendinnen nagevraagd, de meeste zeiden laten liggen.. als hij honger heeft komt hij wel. Nouja dat is ook zo.. !

Share This Page