Voedings/Gewichtsconsulente is dat wat? Veel werk in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    De titel zegt het al: zijn er hier ook voedingsconsulentes op het forum? Is dit een leuk beroep en is er ook veel werk in?

Ik woon in het noorden van NL en het lijkt me wel leuk om dit werk in een verzorgingstehuis of ziekenhuis te doen.

Heb alleen nog geen opleiding ervoor gedaan!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Er is ongelooflijk veel behoefte aan (hoeveel mensen proberen er niet af te vallen of gezonder te leven...), maar of er ook veel werk in is en blijft weet ik niet.
    Voedingsadviezen worden volgens mij nogal rigoureus uit de basisverzekering gesmeten en als mensen er uit eigen portemonnee voor moeten betalen...

Ik zou zeggen: ga eens informeren bij opleidingsinstituten, en bij de werkgevers die je interessant lijken. Kijk eens of het écht interessant werk is (wat houdt het in, hoe zien je werkdagen eruit, wie zijn je cliënten/patiënten) en vraag hen of het moeilijk is om werk te vinden, en of je de opleiding aankunt (is het interessant genoeg, hoeveel tijd kost het, welk niveau is dat, wat kost het, krijg je nog studiefinanciering of niet).

Deel Deze Pagina