Wie heeft de dolce gusto piccolo?

Discussion in 'De lounge' started by bloem82, Jul 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Is het wat? Ik lees op reviews namelijk dat je het water zelf moet afstellen?

2. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
  3. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Hahaha dank je, ik had de mail ontvangen inderdaad. Maar beeankt hoor, als ik het niet geweten had was ik er heel blij mee.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een andere dolce gusto en daar moet je ook zelf het water afstellen. het is niet zo net als bij senseo dat hij zelfs stopt als het kopje vol is. erg onhandig maar op den duur weet je precies hoeveel je nodig hebt bij welke smaak. zelf laten stoppen dus het water en niet weglopenmet koffie zetten

bij de een is het bijv 170ml met het witte cupje en daarna nog 50 met het koffie cupje en je zult dan zelf het water moeten laten starten met lopen en zelf ook weer stoppen en goed afmeten. moet zeggen dat ik het wel erg lekkere koffie vind vooral die apparte smaakjes.

5. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant

haha vandaar dus je intresse in de dolce gusto :D
    Het is dat wij al een Nespresso apparaat hebben, het is namelijk wel een goede aanbieding!

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ja klopt, op de verpakkingen kan je precies terugzien hoeveel je van ieder cupje in je beker/mok moet doen. Latte machiatto is bijvoorbeeld 3/4 melk en 1/4 koffie.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Dus voor een kopje koffie heb je meerdere cupjes nodig? En kun je de rest van wat je overhoudt in een cupje ook nog gebruiken?

Is dat bij nespresso ook zo? Of doe je daar wel gewoon 1 cup in.

8. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    bij nespresso gewoon 1 cupje. en dan kun je kiezen om een klein kopje te vullen (espresso) of een gewone kop koffie.
    Je hoeft er dan ook niet bij te blijven staan hij stop automatisch.

Het is wel duurder maar ik vind zelf de koffie lekkerder....

9. sweet84

sweet84 Bekend lid

Apr 16, 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan de cupjes maar 1 keer gebruiken. We hebben het eens uitgeprobeerd, maar dan wordt het een slappe bak koffie.
    Wat wij handig vinden aan het zelf regelen van het water is dat je hierdoor je de sterkte van je koffie ook zelf kan bepalen.
    Ik ben vooral gek op de chocomelk, moccacino en de icetea.....
    Je hebt voor de koffie soorten met melk 2 cupjes nodig 1 met koffie en 1 met melk.
    In een pak zitten 16 cupjes koffie of 8 cupjes koffie en 8 cupjes melk.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, wij hebben hem. Net als hierboven al gezegd, het is in het begin even opletten hoeveel er in moet, maar nu weet ik het wel.
    Ik ben er erg tevreden over, lekkere koffie! In Duitsland zijn die cupjes trouwens goedkoper.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Bedankt allemaal voor jullie reactie's, ik heb hem niet gekocht. Ik spaar dan liever verder voor een nespresso aparaat ;)

Ook bedankt voor je reactie. Hoe gaat het met andere smaken dan waarbij je die laagjes ziet? Is dat ook gewoon een cup erin doen en starten? Of ook met meerdere cups.

12. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Bij nespresso heb je volgens mij minder smaken dan bij de dolce gusto.
    Je hebt per kopje maar 1 cup en daar zit dan ook alleen maar koffie in.
    De laagjes moet je zelf met melk maken. Ik vind dat veel lekkerder dan die melk uit zon cupje!

Wij hebben de Krups - XN 7101 - Nespresso apparaat Citiz.
    Die kan aan de zijkant is de melkopschuimer. Die heb je wel nodig als je van die laagjes wil maken.

Een heel groot nadeel is wel de prijs van de koffie....want sinds ik koffie uit dit apparaat heb gehad vind ik de koffie uit mijn senseo apparaat echt niet lekker meer! ;)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij nespresso heb je wat ik weet minimaal 16 smaken. de prijs van 1 kop koffie ligt gemiddeld op 35 cent.

wij hebben ook een dolce gusto piccolo gehad en vond het 10x niks.
    dat water afstellen vind ik ook niet practisch. als je even niet oplet stroomt heel je aanrechtblad onder kokend water..

wij hebben nu de nespresso pixie. 130 euro bij oa bijenkorf en mediamarkt en je krijgt er alle smaken koffie gratis bij, en een nespresso tegoed van 30 euro waarvan je oa bij de bijenkorf of online bij nespresso koffie of iets anders kan besteden.

als je naar de bijenkorf gaat ( nespresso winkel) krijg je een lederen sleutelhanger met een persoonlijk chipje erin zodat als je ergens bij een nespresso winkel in de buurt komt je gratis een kop koffie mag drinken

ook is het zo dat als de nespresso kapot gaat ze hem zelfs midden in de nacht komen ophalen en je een leentoestel krijgt.

Share This Page