Voedings kussen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Corinne348, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Ik zit er over na te denken om een voedingskussen te kopen zijn die dingen handig? Ik wist alleen niet dat het zo'n u vorm is. Kan je deze ook goed gebruiken op de bank voor rugondersteuning.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoorde van de week op zwangerschapscursus 2 meiden vertellen dat ze dat ding ook voor t slapen gebruiken.. Als ze op zij liggen, dan tussen de benen.. zo dat je bekken niet helemaal gekanteld ligt ( zo heb ik t begrepen)

Nu heb ik zelf de behoefte van een of meer kussens mee in bed nog niet, maar zo'n voedingskussen puur voor t voeden lijkt me wel weer wat.. ( zag gister bij de HEMA voor 35 euro liggen)
    Ik denk dat je het kussen zelf uit moet proberen hoe het voor jou op de meeste manieren prettig te gebruiken is...

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik vind het een ideeal ding! Gebruik em nu voor in bed ... lekker tussen mijn benen en als ondersteuning voor mijn buik. Straks gebruik ik hem om de baby te voeden.
    Ik heb alleen die van de Hema maar die zijn niet zo heel stevig en worden heel snel slap!
    Je kunt hem inderdaad ook gebruiken als ondersteuning voor je rug.

4. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hey,

ik heb er me ook eentje aangeschaft. Ben er blij van, want lig ermee in bed s nachts (idd tussen de benen en zo op de zij).
    Lig ook graag met mijn poep in de U vorm en mijn benen over het kussen. De twee armpjes van de U liggen dus in mijn twee zijen :) Leuke houding ;)

Verder zal ik het ook gebruiken om te voeden en erna om baby eens in te leggen als relax op het bed (als je erbij blijft uiteraard!)

Grts

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik vind het in bed helemaal niks...... haha, zo zie je maar!
    Heb de comfy van een vriendin geleend. Die is ook best wel slap. Heb eerder in een topic gelezen dat veel mensen niet echt tevreden waren over het hema-kussen.
    Er zijn dus wel verschillen dus voor je er een aanschaft..... even checken wat je dan dus wil!
    Ik zou liever een stevigere hebben, maar besloten er geen aan te schaffen. Gebruik hem toch niet in bed en straks met voeden zien we wel.
    In borstvoedingsboek wordt het kussen niet aanbevolen. Maar goed, daar staan wel meer adviezen etc. in natuurlijk waar je zelf over kan beslissen hoe/ wat ;)

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik vind m helemaal fantastisch! Slaap er mee en ook op de bank hangen met dat kussen is een ware uitkomst!

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Een geweldig ding! Ik heb forse bekkenklachten en met het voedingskussen tussen de benen heb ik echt minder pijnklachten.

8. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik heb een voedingskussen bij http://www.kussengigant.nl gekocht (€29,95 en in hele leuke kleuren). In mijn zwangerschap sliep ik er altijd mee, vond ik erg prettig. Met het voeden vond ik het ook fijn, vooral om uit te proberen hoe ik het het prettigst vond voeden, al gebruik ik hem nu niet meer (Ik heb nu een fijne voedingshouding gevonden).

9. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Ik heb er ook net eentje gekocht bij de babydump (30,-). Weet niet of het handig is maar dat ervaar ik straks wel. Misschien inderdaad op korte termijn in bed. Dat lijkt me opzich wel wat, dat ik niet in m'n slaap al te veel op m'n buik kan draaien ofzo. Dan word ik zeker wakker ;) . We zien wel. Voor 30,- durf ik wel een miskoop aan.

agnes

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik sliep er mee, legde de kussen tussen me benen en me buik op de kussen.
    later heb ik hem dan gebruikt bij het voeden.
    ik heb de kussen dus heel veel gebruikt, ik was blij dat ik hem had aangeschaft.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.174
    2.284
    113
    Ik heb hem vooral heel veel tijdens mijn zwangerschappen gebruikt en de eerste week tijdens het voeden. Na een paar weken kun je ook wel voeden zonder kussen (beetje spierballen kweken, haha). Maar ik vind het wel een fijn ding hoor, heb zelf die van de Hema en die bevalt ook na 2 kinderen nog steeds prima.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb hem geleend (die van de Hema) en gebruik hem alleen als voetenwarmer in bed. Ik denk dat het handiger voor straks is, bij het voeden en als ligplek voor de baby. Ik heb nu ook nog niet echt een buikondersteuning nodig, dus eventueel zou het daar nog handig voor kunnen zijn.

Ik vind het trouwens helemaal niet een slap ding ofzo. Ja, niet heel hard, maar hij is zo dik dat ik niet weet hoe ik die onder mijn buik zou moeten krijgen als steuntje tijdens het slapen. Misschien straks nog. Nu is hij in ieder geval nog absoluut niet te zacht!

13. 894hi

894hi Niet meer actief

ik heb er 2 een van de hema en een 2e hands ding vanmn moeder met piepschuim balletjes er in.
    die van de hema vind ik maar niks .. mn vriend wel gelukkig die slaapt er ook mee tussen zn benen met zn armen er omheen haha..
    die 2e handse vind ik een prima ding erg stevig fijn om mee te slapen en allebij worden ze ook op de bank gebruikt en straks waarschijnlijk voor het voeden

Deel Deze Pagina