Welke ringsling: newborn en dreumes, binnen en buiten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kanshebber, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb twee goede draagzakken voor lange afstanden, maar wil nu er nog een kindje komt graag iets wat sneller is in gebruik. Hup, de kleinste erin om thuis even de handen vrij te hebben voor de oudste of het huishouden. En buiten juist om de oudste even te kunnen dragen als ze het lopen zat is (en twee tellen later juist weer wil lopen :D)

Daarom kwam ik uit op een ringsling. Snel in gebruik en geschikt voor kleintjes en grotere kids. Maar welk merk?
    Ik zal ook in huis dragen, dus liever niet te dik. Maar hij moet niet ontzettend snel uitrekken voor de oudste en dus zwaarste.

Tips?

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Bykay heeft een hele mooie denim sling! Ik kreeg er een draagtasje bij, ideaal. Is van een dunne soepele stof dus niet te warm in de zomer. Ik ben er in ieder geval erg blij mee :D

3. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
  4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor jullie adviezen. Ik ga nog even zoeken. Misschien neem ik er meer dan één...
    Maar nog even een vraag over de ringsling: zit je kindje stevig genoeg tegen je aan om even voorover te kunnen bukken om bijvoorbeeld het andere kind even te kunnen helpen of iets van de grond op te rapen? Bungelt ie dan niet naar voren door de zwaartekracht?

5. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Dat kan prima. Kwestie van ervoor zorgen dat je m strak genoeg aanspant. Dat moet sowieso om er lekker mee te kunnen dragen vind ik. Te los is nl. veeeeeeeeel zwaarder.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een ringsling is ideaal voor de sitaties die jij aangeeft. En ja, je kan met je kindje in de ringsling bukken en tillen zonder je kindje te moeten ondersteunen. Het aanspannen moet je even goed je best op doen, eenmaal onder de knie is het snel en handig. Welke maakt nog niet eens veel uit, maar wel van doekenstof dus geen zelfgemaakte.

Deel Deze Pagina