Voedings probleempjes pasgeborene, ervaringen gevraagd?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Tara26, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja en bij mij kwam het consultatie wekelijks langs om te wegen omdat ze nog niet naar buiten mocht, dat gaf zekerheid, en dat hij nu al aankwam is al super, evy kwam pas aan na die dodie speen, en het ophogen moesten we ook heel langzaam doen, dan kon echt niet met haar maagje, maar toen wist ik er nog niet zoveel van, die 150 regel werd me pas na een paar dagen duidelijk, en die vervolgens altijd toegepast
     
  2. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Sinds gisteren drinkt Tygo ineens stukken beter, hij heeft zelfs al 4 keer zijn flesje leeg gedronken van 40 ml :D

    Ik ben zoooooooooo trots :D:D:D
     
  3. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Kijk! Dat gaat helemaal goed komen! Pas maar op... straks heb je net zo'n vreterd als wij :$:D
     
  4. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Nou wie weet :D
     
  5. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wat super
     
  6. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Ah wat een goed nieuws! Bijna naar huis dan denk ik, zo fijn
     
  7. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Update:

    Tygo is sinds donderdag thuis en drinkt nu 4x 45ml en 4x 50 ml om en om leeg :D
    Hij doet het super, woensdag gaat hij over naar 8 x50 ml...;)
     
  8. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wauw van harte geniet van je kleine man!
     
  9. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Zo dat gaat goed dus! Thuis heb je meer rust he, is voor je mannetje ook een stuk lekkerder. Simone ging ook als een speer toen ze eenmaal thuis was (nog steeds trouwens).

    Heel veel plezier gewenst met je ventje :)
     
  10. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Tygo wilt wel ineens veel meer drinken...
    Hij krijgt nu 8x 50 ml en dat is vaak niet genoeg ( hij komt steeds eerder voor zijn volgende fles) maar veel meer mag ik hem niet geven vanwege zijn lage gewicht...

    Ik mocht eigenlijk pas woensdag omhoog naar 8x 50 ml maar die kleine vent heeft gewoon nog steeds trek dus heb het gisteravond zelf verhoogd....was geen probleem zei de arts...


    Zijn er meer mensen met dit probleem?

    Ik wil overstappen naar 7 voedingen zodat hij wat meer per fles krijgt en dan s'nachts een fles afbouwen.
    Ik heb dit besproken met de kinderarts en zij ging met moeite akkoord omdat baby's onder de 2500 gram eigenlijk echt 8 voedingen nodig hebben;)

    Ik mag het dus gaan proberen met Tygo, kijken hoe hij erop reageert en wanneer hij s'nachts dan uit zichzelf komt...

    Hoe hebben jullie (moeders met dysmatuur baby's) het afbouwen gedaan? En wanneer?
     
  11. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij kregen Simone thuis met 2300 gram en we waren verplicht elke 3 uur te voeden, en dat hebben we 2 weken gedaan, tot de controle van de kinderarts. Toen woog ze 2870 gram en mochten we op verzoek voeden, maar dat was nog steeds 8 keer per dag.

    Pas nog een week later zat ze tegen de 3 kilo en hebben we haar zo geprobeerd te trainen dat ze tussen 12 en 5 sliep, en toen zijn we eigenlijk automatisch naar 7 voedingen gegaan van 70ml.

    Wij hadden dan weer niet het probleem dat we teveel konden geven want Simone krijgt bv, dus daar kan ik je niet in adviseren, maar mijn gevoel zegt honger is honger, waarom mag je niet meer geven?
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb wel eens meer dan 8 voedingen moeten geven geloof ik, mocht gewoon niet te veel omdat het maagje het anders niet aankon. Dus dan kreeg ze wel meer maar verdeeld over kleine beetjes.

    Ga op je gevoel af want als hij zo'n flesje op kan dan geeft hij dat dus zelf aan denk ik. Wij hebben zeker tot boven de 3000 gram ook meer gegeven dan de max. omdat ze erom vroegen. Ze zeiden dat het mocht maar dan liever verdeeld over meerdere flessen. Ze hadden gewoon veel in te halen.
     
  13. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Tygo woog vanochtend 2420 gram en zit nu op 7 voedingen sinds gisteren. Dit houdt in dat hij 7 x 60 ml mag ongeveer...

    Dus wie weet heeft hij daar meer genoeg aan ;)
     
  14. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat heerlijk dat jullie mannetje thuis is !

    Mijn zoontje was 2400 gram toen hij mee naar huis mocht en ik mocht hem voeden op verzoek. In het Zh had hij de nacht voordat hij meemocht binnen 2 uur 2 voedingen op (afgekolfde melk) en daarna liet de verpleging hem 5 uur achter elkaar slapen.
    Ik doe niet meer zo moeilijk over de hoeveelheid voeding. Die kleintjes zijn toch wat tekort gekomen in je buik. Je kan beter kijken hoeveel hij over 24 uur drinkt. Soms wilde hij na 2 uur weer drinken en de volgende voeding zat dan 4 uur tussen.
     
  15. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja klopt wij telden altijd de hele dag bij elkaar op
     
  16. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik tel idd ook de dagdosis op, hou het bij in Excel.
    Verder merk ik dat ik me eigenlijk ook niet zo streng aan tijdstippen hou ;)

    Werkt ook eigenlijk niet altijd, baby's komen wanneer ze honger hebben, niet wanneer het volgens onze klok tijd is voor een fles :D

    Gisteravond kreeg hij om 20.15 uur een fles van 55ml....daarna is hij 2 uur heel huilerig geweest door krampjes.....dus toen hij daarna eindelijk in slaap viel sliep hij door tot 01.15 uur....5 uur later dus ;)

    Ik heb er geen probleem van gemaakt, was allang blij dat hij in slaap viel...arme schat....zo zielig als ze krampjes hebben :(

    Daarna kreeg hij om 05.00 uur weer, hij kwam uit zichzelf voor voeding...en vanochtend om 08.15 uur weer..

    Ik laat die strikte tijden maar los, want dat houd in dat ik hem mss 4 á 5 keer van die tijden moet wakker maken om te eten en dat doe ik ook liever niet....
    Het is niet zo dat hij hele nachten doorslaapt dus tekort komt hij niks :p

    Maar het was voor mij even eng als nieuwe moeder, je maakt je zorgen dat je kind niet goed/genoeg drinkt en zo :)
    Maar hij is erg goed aangekomen dus volgens mij valt dat allemaal wel mee :p
     
  17. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja en dat hou je hoor, zeker de eerste vier maanden ging het bij evy alleen maar over hoeveel ze gedronken had. Timo dronk altijd heel goed, elk flesje leeg alleen evy was een moeilijke drinker en bleek interne reflux te hebben.

    ga toch zoveel mogelijk op je gevoel af en bel altijd naar het consulatie als je iets niet weet, heb ik in het begin ook best veel gedaan. als ik het zo lees doe je het echt super!!!

    geef je vsm druppels tegen de krampen? hielp bij Timo wel, gaf ik gewoon voor elke voeding.
     
  18. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier de eerste maanden ook een moeilijke drinker, soms schoot hij door in aantal keren, soms liet hij halve flessen staan. Ik voedde met flesvoeding op verzoek (na 1 maand bv) en hield bij of hij niet enorm veel dronk, maar dat gebeurde eigenlijk nooit. Ook niet als hij 9 x per 24 uur iets wilde drinken, en dan kreeg hij ook gewoon, ze hebben echt een inhaalslag te maken.
     
  19. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Tygo krijgt infacol voor elke voeding...heb nog niet het idee dat het werkt maar mss heeft het ff tijd nodig...;)
     
  20. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier ook geprobeerd, werkte niet echt, cinababy deed meer voor onze porkie, maar mss moet het even inwerken bij Tycho? Zielig he die krampjes...
     

Deel Deze Pagina