Voedings probleempjes pasgeborene, ervaringen gevraagd?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Tara26, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Hier spenen probleem ;)

    Hij krijgt sinds vandaag comfort voeding maar ik ben nog aa het sukkelen met welke speen nou goed is.
    Met de S speen was hij net te snel klaar met drinken en nu met de Friso comfort gaat het te moeizaam door die speen heen.
    Nu gebruiken we de 1-2-3 speen op stand 2 maar daar is hij ook zo snel mee klaar...

    Iemand ideeën ?

    Weer een andere fles/speen proberen pff?
     
  2. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Waaraan merk je dat het te snel gaat, of vnd je het het alleen te snel omdat 'men' vindt dat het langzamer moet?

    Simone dronk haar flessen ook altijd te snel volgens de 'regels' (altijd binnen 10 minuten) maar ze leek er geen last van te hebben, we hebben er nooit iets aan gedaan. Ik geef bv in de fles, de kleine speen van difrax is voor ons prima dus ik heb er geen verstand van, maar als je zoekt op dit forum vindt je allemaal topics over spenen, die kunnen je vast helpen!
     
  3. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    hoi mamavansimone

    Ik heb eindelijk een goeie speen.
    We gebruiken nu de level 2 speen van Avent en nu doet hij er netjes 15 minuten over. Zo vind ik het prima :D De comfort van Friso gaat er goed doorheen en niet te snel.

    En idd net wat je zegt, over het algemeen wordt binnen 10 min te snel gevonden dus tja dan ga je toch twijfelen...
    Het zou met de verzadiging te maken hebben dat pas gaat intreden na 15 min of zo;)

    Ach ja, hier hebben we eindelijk nu rust wat voeding en spenen betreft :p
     
  4. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat is mooi :)
     
  5. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    #45 Tara26, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Hoeveel cc/ml verhogen jullie per keer?
    en wanneer verhogen jullie dan weer?
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoeveel drinkt hij nu dan, ik volgde eigenlijk het pak altijd (toen ze op schema lagen) en een beetje in overleg met het cb
     
  7. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Hij drinkt nu ongeveer 7 x 75 á 80 ml.
     
  8. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ok hij is dus nog aan het opbouwen? wij hadden wekelijks contact met het cb en ze werden wekelijks gewogen, dan rekenden we weer de nieuwe hoeveelheid uit met die 150 rekensom.
     
  9. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hielden de 3 uur aan die tussen de voeding zou moeten zitten, als ze vaak eerder kwam en we merkten dat ze de flesjes makkelijk leeg kreeg deden we er wat bij. En toen ze volledige voedingen aan de borst ging drinken wogen we voor en na en als dat veel meer was dan de fles wisten we ook dat er wat bij mocht.
    Wij rekenden dan wel terug hoeveel ze zou moeten krijgen en daar zat ze altijd boven, maar met moedermelk maakt dat eigenlijk niet uit.
     
  10. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    #50 Tara26, 1 apr 2011
    Laatst bewerkt: 1 apr 2011
    Punt is dat ik niet veel meer mag ophogen omdat hij nog steeds minder dan 3 kg weegt.
    Ik heb vanmiddag een gesprek bij de kinderarts want hij is in 8 dagen tijd maar 85 gram aangekomen, dat lijkt me wat weinig.

    Als het aan hem ligt eet hij veel meer maar ik durf niet te veel te geven omdat ik niet wil dat hij last krijgt ervan en qua gewicht zit hij al over de max met eten...maar hij kan het zeker op. We geven hem wel eens 100 cc voor het slapen gaan en dat gaat zonder problemen op...en overdag komt hij vaak na 2 á 2,5 uur al voor eten :(
     
  11. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hoi, omdat mijn zoontje in het begin ook zo weinig at en wat in te halen had mocht hij ipv 150ml/per kg 200ml/per kg hebben van de kinderarts. 85 gram aankomen in 8 dagen is inderdaad wel erg weinig.
     
  12. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Vandaag bij de kinderarts geweest en zij heeft ook gezegd dat we 200 ml p/kg mag geven, alleen daar zit hij al bijna aan nu dus veel zal het niet schelen voor hem ;)

    Over het gewicht maakte ze zich geen zorgen nog, want op de groeicurve gaat hij nog steeds omhoog :)
     
  13. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nou dat is wel fijn om te horen, je mag dus kennelijk ook best een beetje op je gevoel afgaan, je leert het nu ook beter herkennen, wie weet maakt het toch uit dat je nu je max mag ophogen, wij gaven ook meer als standaard
     
  14. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ik gaf altijd iets meer dan mocht. jouw zoontje was bijna 3kg toch? dan mag hij 85 per fles, geef je toch gewoon 100 en zie je wel wat hij daarvan op kan? Als het teveel is laat hij het wel staan of spuugt het uit.
     
  15. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    De kinderarts begon over zijn niertjes die dat misschien nog niet aankunnen want ik vroeg ook of ik 100 cc per fles mag geven en kijken wat hij opkan....maar dat mocht niet...
     
  16. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hm tja, ik ben geen kinderarts, dus daar zal ik niet tegenin gaan... Ik zat uiteindelijk op de maximale hoeveelheid van 1 liter (nog niet met 3 kg natuurlijk) en ben toen overgestapt naar voeding voor hongerige baby's. Succes ermee in ieder geval.
     
  17. Tara26

    Tara26 Bekend lid

    7 apr 2010
    783
    0
    16
    Op advies van de HA zit ik al bijna 2 weken op frisopep om te kijken/evt uit te sluiten dat Tygo KMA heeft.
    Tygo bleef erg onrustig, huilerig, veel krampen, loopoogjes...etc..:(
    (Maar ja, de enige echte symptoom hiervan zou zijn krampjes en die komen zonder KMA ook voor :) Huiduitslag of iets heeft hij niet, zijn huidje is juist heel mooi...de overige symptonen komen bij andere baby's ook voor...)

    Maar goed ;)
    Doordat KMA en andere allergieën in mijn familie voorkomen en bij mij (ik had alleen geen kma) heb ik in overleg met de HA frisopep gegeven.

    Tygo krijgt het nu bijna 2 weken en er is niks veranderd.
    Hij is nog onrustiger als voorheen, wordt nu ook s' nachts wakker van krampen, wat ervoor nooit was...
    Zijn oogjes zijn beter geworden dankzij een ooggel die de HA voorschreef, dus dat is over.

    Toen ik dit aan de arts van het CB vertelde was haar reactie dat hij geen kma heeft:$. Zo klonk het niet volgens haar en die paar klachten die hij heeft horen bij baby's zei ze, dat was heel normaal. Zij had het nooit aangeraden om te testen met dieetvoeding zei ze en dat ik eigenlijk wel weer over kan op gewone voeding...


    Zelf denk ik ook niet echt meer dat het KMA is alhoewel Tygo wel een grote kans heeft daarop.....in theorie;)!
    Wellicht wilde ik gewoon te graag dat er een aanwijsbare reden was voor Tygo's klachten en dan voornamelijk de krampjes...:)
    Helaas moet ik eraan geloven dat het er echt bij hoort en dat het uiteindelijk vanzelf over gaat maar niet wanneer en hoe ik dat wil:)

    Wat moet ik nu doen?
    Nu al stoppen ermee en gewone voeding weer gaan geven?
    Of moet ik het toch blijven geven voor een bepaalde periode?

    Ik wil graag weer over op de normale Friso maar toch ben ik ergens bang dat als ik dat doe hij ineens wel klachten krijg (doemdenken)...
    Moeder zijn is soms best lastig :D;)
     

Deel Deze Pagina