verhuizen met kleuter naar andere stad.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ennas86, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hoi hoi, ik heb de liefde van mn leven gevonden, het probleem is alleen dat ie bijna 60km van mij af woont. We hebben het regelmatig al gehad over samenwonen. Ik heb een zoontje van 3,5 jaar. Na de zomervakantie gaat hij naar school toe. Ik vraag me alleen af wat wijsheid is:hem bijv een jaar op school laten gaan in mijn eigen woonplaats, om vervolgens te moeten verhuizen, de kindjes uit zijn klas achter te moeten laten en wéér in het onbekende te laten verkeren, óf met een paar maanden verhuizen, zodat ik eerst rustig aan het huis van mijn vriend te wennen, en hier de start maken op de basisschool... Ik vind het zo moeilijk! Wie heeft er nog meer ervaringen mee of iemand advies en tips? Thnx!!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Wij gaan ook verhuizen over een paar maanden.
    Mijn dochtertje is dan nog 5, we gaan bewust wat eerder (konden ook langer in deze woonplaats blijven), zodat ze dit jaar nog kan wennen aan haar nieuwe school, ik denk dat de overgang na de zomervakantie van én een nieuwe school én groep 3 nogal veel wordt, zo kan ze gewoon nog wat nieuwe vrienden maken, de school leren kennen etc.
    Mijn zoontje is nu 3,5 jaar en die zit hier nog op de psz. Ik ga hem daar niet voor drie maanden op de psz zetten, hij mag toch al wennen voor de zomervakantie en nog twee weekjes naar school.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij gaan als t goed is ook binnen een jaar verhuizen, dochter wordt binnenkort 4 en begint dus nog op school in onze huidige woonplaats.
    Het kan echt niet anders en dat vind ik wel jammer, maar helaas. Jonge kleuters zijn nog wel flexibel zeggen ze..

Tja, ik denk dat je in de eerste plaats naar je eigen situatie moet kijken, wat is daarvoor wijsheid?
    Het meest ideaal voor je zoontje is natuurlijk om niet te hoeven verhuizen binnen de schooltijd. Maar je moet wel heel zeker zijn over je relatie, financien, of waar je misschien nog over twijfelt(?) Hoe lang ken je 'de liefde van je leven'?
    Zo'n ramp is het ook weer niet om in de kleuterklas te switchen.

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Kinderen zijn nog wel heel flexibel op deze leeftijd. Als je heel zeker bent van deze relatie, dan zou ik nu al gaan verhuizen en hem daar lekker op een schooltje laten starten.

Deel Deze Pagina