De topictitel zegt het al: mijn zoontje vertikt het de afgelopen weken om groente te eten. Vers of uit een potje, grof of fijn, meneer blieft het in geen enkele vorm. Het ergste is nog dat hij bij elke hap heel wild met zijn armen gaat maaien en dan de lepel uit mijn hand slaat, of 'prrrrffffffffff' gaat doen met een mond vol worteltjes. Ik heb al heel wat groenteprut van de vloer moeten schrapen! Ik probeer van alles: hem aan het lachen maken, en dan gauw een hap naar binnen schuiven als dat mondje open gaat, hem afleiden met een speeltje, de tv aan, handjes vasthouden, streng zijn, maar ik weet dat dit allemaal niet echt pedagogisch verantwoorde methodes zijn. Ik wil het graag meteen goed doen, en ik wil geen strijd aan tafel. Ik merk nu al dat ik gespannen word als het etenstijd is, en dat zal hij vast ook wel merken en er op reageren. Iemand tips of adviezen? En zou ik hem evengoed wel nog een toetje moeten geven? Want dan 'beloon' ik hem natuurlijk voor het niet eten. Maar ik ben ook weer zo bang dat hij anders met honger naar bed gaat
Krijgt hij mogelijk tandjes? Dat is hier namelijk belangrijke oorzaak voor niet willen eten... Ik zou er verder geen strijd van maken, hier ook zo'n moeilijke eter en ook hier zet ik madam met enige regelmaat voor de TV, want dan gaat er tenminste nog iets in. En voor de rest leg ik me er maar bij neer dat er weinig in gaat... als ze echt honger krijgt, dan gaat ze wel eten. Hier wel toetje, idd omdat ze toch wat binnen moeten krijgen... Belonen enzo met toetjes kan later wel, is nu niet zo'n handige nog (en snappen ze ws toch niet).
Kun je er geen "lekker' hapje van maken? Bijvoorbeeld met aardappel mengen, als hij dat wel lust. Of een stukje vlees bij het hapje doen? Dan laat hij zich misschien foppen. Of met pasta mengen en hapje pasta met groente doen? ZOiets. Hij eet dan wel en je hoeft geen strijd aan te gaan. Ik hoop dat het helpt! Anders de beroemde groentenpannenkoek proberen. PAnnenkoekenmmix mengen met wat groenten. succes!
gaat vanzelf weer over mijn dochter at haar groente vanaf 11 maanden niet meer en sinds een week eet ze haar potjes weer leeg
Misschien wil ie het zelf doen??? Schotel hem eens stukjes groente voor, die hij zelf kan vastpakken en opknabbelen..