Hallo, ik heb een vraag en hoop dat jullie mss een antwoord hebben. Doordat mijn dochter van 8 weken oud verborgen reflux heeft hebben we als eerste nutriton voorgeschreven gekregen van de huisarts. (ter info: als voeding krijgt ze hypoallergene van het kruidvat op aanraden van de HA omdat de uitslag en bultjes had wat prima heeft geholpen) Dit hielp voor het drinken maar ze kreeg er heel erg veel kramp van met het resultaat dat we een week lang elke dag en nacht uren bezig zijn geweest haar te troosten. We moesten het een kans geven en het resultaat was een oververmoeid kindje wat na het wegtrekken van de kramp niet meer wilde slapen. De HA schreef toen motilium voor maar dit werkte ook niet en wat ik op internet las werd ik ook niet vrolijk van. Ik heb dus gistermorgen de kinderarts gebeld en die heeft haat nu een maagzuur remmer voorgeschreven en we moesten stoppen met de nutriton en motilium Nu mijn probleem, doordat de voeding weer dun is drinkt ze raar en slecht... Het lijkt wel te dun en daardoor verslikt ze zich. Ze gaat bijten in de speen en laat de helft langs haar mond lopen. Komt dit omdat ze gewoon weer aan de "normale" dikte van de voeding moet wennen? en moet ik het gewoon tijd geven? Groetjes Sas
Hallo Sas, Ze is gewend om de dikkere voeding te drinken en moet nu wennen aan de dunnere voeding. Je kunt een speen met een kleiner gaatje gebruiken. Je kunt ook de hoeveelheid johannesbroodpitmeel langzamer afbouwen, zodat ze went aan de verandering. Groetjes, Petra
Bedankt voor je reactie! het gaat ondertussen een stuk beter. Het was idd gewenning van het drinken weer.