Gister begonnen met eerste groentehapje. Zoete aardappel. Vandaag eerste fruithapje peer. Ze houdt het op der tong en kokhalst Teken dat ze er toch nog niet aan toe is of hoort dat kokhalzen bij het leren eten.. Het is gewoon gepureerd.
Dat hoort erbij, de kokhals reflex ligt nu nog heel ver voorin, dat wordt vanzelf minder. Bij de ene baby gaat dat sneller dan bij de andere, mijn zoon heeft ook gepureerd gehad en die was 8 maanden voordat er serieus wat naar binnen ging. Dochter heeft alleen stukken gehad, dus dat was anders.
Je kan het lepeltje tegen haar lip houden zodat ze het er een beetje af kan zuigen, dat gaat soms beter dan het in de mond stoppen. Maar kokhalzen in het begin Is normaal, het Is ook even wennen!
Ik ben hier begonnen op 6 maanden met stukken, en dat kokhalzen heb ik eigenlijk nooit gezien. Misschien nog even twee weken wachten, zodat je direct stukken kan geven?
Ik zou het niet van een lepeltje af laten zuigen. Dat vind ik geen eten bij leren eten hoort ook leren kauwen. Rond de 6 maanden kun je, als je kindje goed (ondersteund) rechtop kan zitten gewoon stukken geven zo groot als zijn vuistje ongeveer.