half om half voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jelly, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hello ladies

Wij zijn een 14dagen geleden overgeschakeld op nutrilon omneo, omdat yoran zoveel krampjes had. Vanaf maandag beginnen we te merken dat de krampjes echt veel beter zijn, maar we hebben het idee ook wel dat yoran niet genoeg verzadigd is na de pap. Nu lees ik hier bijv van dames dat er 2 soorten pap worden gemengd. Zou het kwaad kunnen om bijv. 2 schepjes nutrilon omneo te nemen en 2 schepjes nutrilon forte? Zou nl graag de omneo blijven gebruiken voor de krampjes! Aanleggen met jbpm is niet echt een optie omdat yoran daar nogal hevig op reageert, hebben we nl al geprobeerd...
    Graag advies of andere tips om de pap een beetje dikker te maken

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik kreeg van het CB te horen dat het kan. Wat ik alleen wel te horen kreeg is dat voeding voor hongerige baby's ook krampjes kan veroorzaken. Hier geen last van gehad, maar het zou dus kunnen verergeren. Zelf gaf ik vanaf 9 weken een theelepeltje rijstebloem door elke fles. Het wordt afgeraden door de meeste CB's, maar het heeft hier goed geholpen. Na 2 maanden ben ik daar weer mee gestopt en het gaat nu ook goed. Succes!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    je kunt waarschijnlijk ook wel met standaard mengen. Dat is al wat vullender dan Omneo. Is het alleen de vraag of de krampjes wegblijven.

Forte is nog iets pittiger voor de damrpjes. Dus een grotere kans op krampjes..

Omneo is gewoon makkelijker verteerbaar voor de darmpjes, waardoor er minder krampjes zijn. maar als je het mengt met zwaardere voeding. Ben je het voordeel wel een beetje kwijt.

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Zou de omneo dan mengen met gewone standaard. Forte en omneo zijn tegenstellingen van elkaar waardoor het effect van de omneo verloren gaat. Wij hebben tot voor een week omneo gemengd met gewone voeding ook vanwege de verzadiging en dit ging prima, ook het poepen. Nu ik langzaam met de hapjes begonnen ben blijkt de onmneo niet meer nodig te zijn en nu volstaat de normale voeding.

5. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    en Beba is dat wat?

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    wij geven friso standaard, maar ze had best krampjes en wij nog friso comfort en bij mengen dus ze krijgt half om half en het gaat prima geen krampjes meer hierzo!!

7. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    O ja, ook flessenwater gebruiken kan goed helpen tegen krampjes!

8. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    ik maak de flesvoeding zo - ie - zo met flesvoeding nl contrex water, omdat dit een positieve werking heeft op de darmpjes.
    Ben nu rijstbloem gaan halen om de pap evt wat dikker te maken, maar dit is pas vanaf 4 mnd?!
    Mag volgende week pas terug naar CB, maar zit tot dan nog met een hongerig schaapje hier!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Waar om niet mengen met standaard?

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Hoe oud is hij dan? omdat hij niet verzadigs is na de pap schrijf je toch? waarmee maak je pap dan? rijstebloem mag eerder dan pap toch? of volg ik het nu niet helemaal?
    Gebruik hier ook omneo omdat ze daar minder verzadigd van werd ben ik 30 cc per fles meer gaan geven, rijstebloem kreeg ze hier al vanaf 9 weken, word niet aangeraden maar hielp wel in combinatie met omneo!

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mss is het handig om even de leeftijd van je kindje en het aantal en hoeveelheid per fles hier even neer te zetten?

Als je kindje al gevoelig is voor kramp en dat nu eindelijk wat beter gaat dmv de Omneo, zou ik zeker geen rijstebloem gaan geven nu..

12. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    mijn zoontje is geboren op 18 augustus en momenteel dus dik 6.5 weken jong. Momenteel krijgt hij 5x 150cc + 5 schepjes. Ben nu eens aan het proberen met JBPM, dit helpt al heel goed! Nu maar hopen dat hij daar niet terug krampjes van gaat krijgen

Deel Deze Pagina